det var da den lammeste undskyldning (jeg har kørt rundt påvirket i mange år uden at det er gået galt så det okay !!)

det er okay at have dårlig samvitighed

? jeg er kørt galt i en skævert nok 3-4 gange nu da jeg var 15 til 18 år og drønede rundt på scooteren. grunden til at jeg ved at jeg var skæv alle gangende var fordi jeg var i et massivt hashmisbrug, om det er cannabisen der fik mig til at styrte ? hvem ved. men det var i hvert faldt dumt. og det er jeg ret sikker på jeg også ville syntes det var, om jeg så var faldet eller ej, og jeg skammer mig da over den egoisme jeg tydeligvist har udvist, og den mangel på respekt jeg ikke har givet menneskerne omkring mig. men hell, nu er jeg blevet voksen og har lært respektere HR hvilket et køre påvirket rundt i bil så sandelig ikke er.
Hvis den øverste sætning er møntet på min udtalelse, så har jeg på ingen måde undskyldt, at jeg har kørt i skæv tilstand, men blot konstateret at det er sket utallige gange før i tiden. Jeg har intet at undskylde for

Det blev gjort dengang man måtte føre et køretøj hvis det kunne gøres på forsvarlig vis - uanset mængden af THC i blodet.
Mig bekendt var/er der ikke større ulykkesrisiko med [THC]< 5 ng/mg i blodet. Hvis det derimod blev blandet med næsten hvilket som helst andet stof, så steg/stiger ulykkesrisikoen markant.
Om det er forsvarligt at køre rundt påvirket af hash, kan vi altid diskutere. Jeg vil til hver en tid mene, at det er mindre forsvarligt at køre rundt påvirket, end at være fuldstændig "clean", udhvilet og totalt opmærksom på omverdenen, som i den ideelle verden...
Modsat, så har jeg selv erfaret at være en langt bedre bilist og opmærksom trafikant - ikke når jeg har være hamrende skæv, men helt sikkert når mit blodniveau af THC har været over 1 ng/mg og jeg har ageret som en respektabel bilist - end når jeg har haft travlt, overskredet hastighedsgrænserne, er utålmodig, efter en nattevagt på 10-12 timer, eller hvis jeg er hamrende træt etc. etc.
Igen ingen undskyldning - blot en konstatering med egne erfaringer.
Men tolk det endelig ikke som jeg opfordrer til at køre skæv rundt i bil. Det er nemlig ulovligt hvis bagatelgrænsen overskrides - hamrende ulovligt!Kend jeres styrker og begrænsninger!
Husk bare på at man ikke kører skæv rundt, blot fordi blodkoncentrationen overstiger 1 ng/mg blod.
Det er den juridiske grænse, men sgu ikke den trafiksikkerhedsmæssige grænse!