Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Junior medlem

det var da den lammeste undskyldning (jeg har kørt rundt påvirket i mange år uden at det er gået galt så det okay !!) :roll: det er okay at have dårlig samvitighed :D ? jeg er kørt galt i en skævert nok 3-4 gange nu da jeg var 15 til 18 år og drønede rundt på scooteren. grunden til at jeg ved at jeg var skæv alle gangende var fordi jeg var i et massivt hashmisbrug, om det er cannabisen der fik mig til at styrte ? hvem ved. men det var i hvert faldt dumt. og det er jeg ret sikker på jeg også ville syntes det var, om jeg så var faldet eller ej, og jeg skammer mig da over den egoisme jeg tydeligvist har udvist, og den mangel på respekt jeg ikke har givet menneskerne omkring mig. men hell, nu er jeg blevet voksen og har lært respektere HR hvilket et køre påvirket rundt i bil så sandelig ikke er.

Hvad står HR for?

Medlem
Brugeravatar

Harm reduction

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
det var da den lammeste undskyldning (jeg har kørt rundt påvirket i mange år uden at det er gået galt så det okay !!) :roll: det er okay at have dårlig samvitighed :D ? jeg er kørt galt i en skævert nok 3-4 gange nu da jeg var 15 til 18 år og drønede rundt på scooteren. grunden til at jeg ved at jeg var skæv alle gangende var fordi jeg var i et massivt hashmisbrug, om det er cannabisen der fik mig til at styrte ? hvem ved. men det var i hvert faldt dumt. og det er jeg ret sikker på jeg også ville syntes det var, om jeg så var faldet eller ej, og jeg skammer mig da over den egoisme jeg tydeligvist har udvist, og den mangel på respekt jeg ikke har givet menneskerne omkring mig. men hell, nu er jeg blevet voksen og har lært respektere HR hvilket et køre påvirket rundt i bil så sandelig ikke er.

Hvis den øverste sætning er møntet på min udtalelse, så har jeg på ingen måde undskyldt, at jeg har kørt i skæv tilstand, men blot konstateret at det er sket utallige gange før i tiden. Jeg har intet at undskylde for ;)
Det blev gjort dengang man måtte føre et køretøj hvis det kunne gøres på forsvarlig vis - uanset mængden af THC i blodet.
Mig bekendt var/er der ikke større ulykkesrisiko med [THC]< 5 ng/mg i blodet. Hvis det derimod blev blandet med næsten hvilket som helst andet stof, så steg/stiger ulykkesrisikoen markant.

Om det er forsvarligt at køre rundt påvirket af hash, kan vi altid diskutere. Jeg vil til hver en tid mene, at det er mindre forsvarligt at køre rundt påvirket, end at være fuldstændig "clean", udhvilet og totalt opmærksom på omverdenen, som i den ideelle verden...
Modsat, så har jeg selv erfaret at være en langt bedre bilist og opmærksom trafikant - ikke når jeg har være hamrende skæv, men helt sikkert når mit blodniveau af THC har været over 1 ng/mg og jeg har ageret som en respektabel bilist - end når jeg har haft travlt, overskredet hastighedsgrænserne, er utålmodig, efter en nattevagt på 10-12 timer, eller hvis jeg er hamrende træt etc. etc.
Igen ingen undskyldning - blot en konstatering med egne erfaringer.
Men tolk det endelig ikke som jeg opfordrer til at køre skæv rundt i bil. Det er nemlig ulovligt hvis bagatelgrænsen overskrides - hamrende ulovligt!

Kend jeres styrker og begrænsninger!

Husk bare på at man ikke kører skæv rundt, blot fordi blodkoncentrationen overstiger 1 ng/mg blod.
Det er den juridiske grænse, men sgu ikke den trafiksikkerhedsmæssige grænse!

Dedikeret medlem

CannaChem skrev:
Modsat, så har jeg selv erfaret at være en langt bedre bilist og opmærksom trafikant - ikke når jeg har være hamrende skæv, men helt sikkert når mit blodniveau af THC har været over 1 ng/mg og jeg har ageret som en respektabel bilist - end når jeg har haft travlt, overskredet hastighedsgrænserne, er utålmodig, efter en nattevagt på 10-12 timer, eller hvis jeg er hamrende træt etc. etc.
Igen ingen undskyldning - blot en konstatering med egne erfaringer.
Men tolk det endelig ikke som jeg opfordrer til at køre skæv rundt i bil. Det er nemlig ulovligt hvis bagatelgrænsen overskrides - hamrende ulovligt!

Kend jeres styrker og begrænsninger!

Husk bare på at man ikke kører skæv rundt, blot fordi blodkoncentrationen overstiger 1 ng/mg blod.
Det er den juridiske grænse, men sgu ikke den trafiksikkerhedsmæssige grænse!

lige præcis, det er en ren og skær penge maskine som det amerikanske fængselssystem.

hash og cannabis er glimerende trafikregulerings drugs, det fremmer opmærksomheden og øger sikkerheden på vejene. jeg vil personligt hellere kører blandt 100% cannabis-forbedrede bilister end blandt almindelige farlige bilister.

i den sidste ende er en dårlig bilist en dårlig bilist.. det er ikke hash cannabis, øl eller medicins skyld, det er folk der ikke kan styre deres bil.

men vi kan jo glæde os til der kommer autodrive, så bliver det sgu drugged driving fuld skrue igen. :D

Medlem
Brugeravatar

Haha sjovt hvordan en tråd kan udvikle sig fra at alle kalder mig en idiot og mine indlæg er farlige og egoistiske, har endda fået en privatbesked på grund af den her tråd om hvor langt ude jeg er, og at jeg da måtte kunne se at jeg var galt på den nu alle andre havde en anden mening.. Nu er der pludselig ingen der kan modargumentere det jeg sagde fra starten, hvad så georg skal du ikke lave nødvendige indlæg til gavn for trafiksikkerheden? :peace:

Dedikeret medlem

:D hehehe god weekend!

jeg syntes ik du er en idiot :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]