Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD settings
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hey, mig og 4 andre drenge skal i efterårsferien løbe rundt på nogle landeveje og i nogle skove og ryge en masse hash og sove i telt :). Vi er 16-17 år. Vi kender hinanden rigtig godt og har før "trippet" LSA, dog uden rigtigt at trippe. Dog havde "J" hvis rent faktisk trippet. Planen har hele tiden været at tage svampe, men selvom vi har ledt har vi ikke fundet nogle endnu. Snakken faldt derfor på LSD, og først var jeg meget i mod idéen. Dels fordi jeg ved at for hvert halve år der går udvikler jeg mig ufattelig meget, og at jeg helt sikkert stadig er i udviklingsfasen. Dels fordi jeg ikke har "trippet" før. Så jeg har ikke taget nogen endelig beslutning, og selvom jeg har læst op på psychedeliske stoffer siden jeg var 14, er jeg ikke helt sikker på om det ville være optimalt eller katastrofalt at trippe i de settings der hedder; 5 drenge i en skov med et telt, en masse pot og dåsemad.

LSD er svjhf. et lidt mere "heavy" psychedelisk stof, og rusen varer ofte op til 12 timer, så hvad skal vi forberede udover de sædvanlige ting såsom set and settings, mad, tæpper osv.. Altså er der nogle "ikke materielle ting" jeg kan forberrede?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
først var jeg meget i mod idéen. Dels fordi jeg ved at for hvert halve år der går udvikler jeg mig ufattelig meget, og at jeg helt sikkert stadig er i udviklingsfasen

you said it! det er for tidligt, setting er desuden ikke god til 1. gang.
Har i ikke også lige så lige fået hår på dillerdallern? tag da nogle piger med derud istedet for lsd og svampe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har ikke selv prøvet lsd, så nu skal jeg passe på med hvad jeg siger. MEN som Knarkdrengen(og dig selv for den sags skyld) også siger, så er i sgu for unge og ikke ordentligt udviklede oppe i hovedet endnu. Jeg ville anbefale jer at vente nogle år. Derudover synes jeg ikke at jeres første gangs setting er særlig godt, telte, dåsemad og dårlige sanitære forhold virker ikke særlig trygt, ret mig hvis jeg tager fejl. Det er skønt at trippe i det fri, men første gang vil jeg anbefale at have et tørt, varmt og trygt sted at kunne ligge ned af slappe af. Hermed ikke sagt at man ikke kan bevæge sig ud naturen den første gang, men det er virkelig rart at have en god tryg base. Hold jer til dåsemad og pot. Tag hellere nogen piger med, i stedet for en gang syre, tror det vil være langt sundere.

Havde du sagt svampe havde sagt præcis det samme. Vent et par år med de hårde psychedeliske stoffer, du/i skal nok nå det, og om et par år er i også langt bedre rustede til det og chancen for at få en god oplevelse er langt højere imo.
Hvis i gør det alligevel så tænk jer rigtig godt om, og lad vær med at presse hinanden ud i det.
Håber for jeres egen skyld at i venter et par år.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Helt sikkert rigtig dårligt for jer at trippe nu. Det kan ikke siges nok! Ikke fordi det nødvendigvis bliver en dårlig oplevelse mens det står på, men du vil ikke fucke med din udvikling, og psykedeliske stoffer ændrer i den grad på dit ego og tankemønstre. Det kan gå begge veje og i din alder vil jeg mene, det med god sandsynlighed kan blive noget rigtig lort som kan kræve seriøs hjælp at få rettet op på igen. Jeg er lidt på bar bund omkring, hvordan man skal overvise fyre på din alder om at holde lidt igen. Kan godt sætte mig ind i det er super nederen og langt ude at sætte sig for noget, og så få at vide man skal vente 5 år.... Men du hører det som regel fra folk, der selv har gjort sig den bitre erfaring.

Se det på den her måde: at være teenager er fyldt med så mange vilde førstegangsoplevelser og følelser, alt er så intenst og det er det vildeste drug i sig selv, noget man kun oplever een gang. Lad være med at spilde den på psykedelika, hash osv. Vent til du bliver 20 år, så kan du begynde at tage en masse narko....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg tog lsd første gang, da jeg var på jeres alder, og set i bakspejlet ville jeg gerne have ventet.
tror ikke engang jeg burde gøre det endnu faktisk.
man kan kun være for ung, aldrig for gammel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg prøvede LSD første gang som 20 årig, og det syntes jeg også var ALT for tidligt.
Psykedeliske stoffer river virkelig hele ens verdensbillede i stykker.
Som du selv er inde på så er det ikke en skide god ide mens du/i stadig er under fuld udvikling.

Det er fristende, men tag virkelig og vent.
Ryg nogen joints, drik nogen bajere og knald nogen damer. Nyd ungdommen og tag de store spring senere. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Jeg prøvede LSD første gang som 20 årig, og det syntes jeg også var ALT for tidligt.
Psykedeliske stoffer river virkelig hele ens verdensbillede i stykker.
Som du selv er inde på så er det ikke en skide god ide mens du/i stadig er under fuld udvikling.

Det er fristende, men tag virkelig og vent.
Ryg nogen joints, drik nogen bajere og knald nogen damer. Nyd ungdommen og tag de store spring senere. :)

Lige præcis, ungdommen forsvinder pludseligt. Det gør LSD altså ikke sådan lige. Ingen grund til at skynde sig.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det er ikke risikoen værd Regyr, vent!

Jeg startede med at komme herinde i en alder af 13 år og, på trods af utallige advarsler og formaninger om at vente, tog jeg også de første svampetrips i 13-15 års alderen. Om mine mentale problemer skyldes de overvældende oplevelser, eller en kombination af flere ting, er ikke til at sige, men det er bare for tidligt med psykedeliske stoffer når man er i teenageårene! Du risikerer at sidde med ar på sjælen resten af dit liv, som kunne have været undgået, hvis du bare havde ventet. Det er ikke nogen rar bagklog tanke!

Medlem

Jeg startede med at komme herinde i en alder af 13 år og, på trods af utallige advarsler og formaninger om at vente, tog jeg også de første svampetrips i 13-15 års alderen. Om mine mentale problemer skyldes de overvældende oplevelser, eller en kombination af flere ting, er ikke til at sige, men det er bare for tidligt med psykedeliske stoffer når man er i teenageårene! Du risikerer at sidde med ar på sjælen resten af dit liv, som kunne have været undgået, hvis du bare havde ventet. Det er ikke nogen rar bagklog tanke!

Jeg hopper med på den der!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hmm i har nok ret. Men hvad med et stof som 2c-b? Jeg har 2 rigtige fantastiske erfaringer med MDMA (som jeg personligt mener er bedre end fisse og alt muligt andet) og har læst mig frem til at 2c-b er et slags mellemled mellem MDMA og svampe/LSD (selvom det selvfølgelig er helt forkert at definere stoffer på den måde). Eller vil i mene at 2c-b er et ligeså hårdt psychedelisk stof? Og kan man tage 2c-b den ene dag og MDMA den næste?

Og tusind tusind tusind tak for konstruktive svar i stedet for skælle-ud svar. Kan langt bedre sætte mig ind i jeres svar og fraråd når i begrunder dem så fint :) tak!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvis du nu endelig SKAL rode med noget psykedelisk, så er 2c-b da væsentligt bedre at give sig i kast med, men jeg vil stadig fraråde det. Det er for mig et klart tegn på umodenhed at du synes MDMA er bedre end fisse... Du har tydeligvis ikke fået noget ordentlig fisse endnu... Ud og opsøg dét i stedet for! :D Gå efter de lidt ældre, de ved hvad de laver...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

+1

Vent til i bliver ældre, det er muligvis det kedeligste, men bedste råd i kan få!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Det er for mig et klart tegn på umodenhed at du synes MDMA er bedre end fisse... Du har tydeligvis ikke fået noget ordentlig fisse endnu...
Nu er det ikke alle, som kan lide fisse! Ej, spøj til side. Til trådstarter:
Her kan du se hvordan det går med folk, der tripper svampe i skoven:
http://youtube.com/watch?v=fIcm4BQ_njc
Endu mere spøj til side. Det lyder da også bare skide hyggeligt med kun noget pot til en god stemning. Jeg tror at psykedeliske stoffer nemt kan ødelægge jeres tur, nu hvor i er "mange" mennesker osv.
God tur ellers!

og de svære slipper fri.

Medlem

Jeg synes desuden også, at de samme ting gælder for cannabis. Jeg ved det bliver svært at overbevise nogen herinde om, da mange mener at det hører til teenageårene at ryge lidt pot. Jeg er dog stærkt overbevist om at det helt overordnet set gør en forvirrende periode sværere! Jeg røg selv en del hash, da jeg var på din alder, og selvom det var rigtig sjovt og hyggeligt, ville jeg da ønske jeg havde gemt det til senere, og brugt min energi på så meget andet

Medlem
Brugeravatar

Siger ikke at det hører til teenageårene. Men hvis man har styr på det, og kan sørge for at det kun er lejlighedsvist, synes jeg det er fint. Ligeledes synes jeg det er fint også at eksperimentere lidt med alkohol.

og de svære slipper fri.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]