Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen.
Jeg er lige stoppet med Temgesic (som jeg tog alt for mange af) 0.4 mg.
Er her nogen som har et par råd? Jeg er lige nu på første dag uden noget og jeg ved godt at 'hyggen' nærmer sig.
Alle råd er velkomne, bare jeg slipper for at ringe til lægen og fornye min recept..

Medlem
Brugeravatar

Hvad med at fortælle din læge om dit misbrug? Så kan han hjælpe dig med udtrapning samt stoppe med at forny din recept fremover.

Senest rettet af dopamin 09 okt 2013 11:31, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Dobermann, det kunne være en god ide uanset hvad at kontakte din læge og fortælle du vil ud af misbruget, jeg tror generelt det er en meget god ide at lægen er informeret om sådan noget når han har været den der har givet dig medicinen, han kan nok også komme med nogle råd.

Senest rettet af Mr.Pink 09 okt 2013 12:49, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg har fjernet ligegyldig offtopic fra tråden.
Hvis ikke i ved noget om emnet, så lad være med at svare.

Medlem
Brugeravatar

jeg kan se efter en hurtig søgning på google at det er smertestillende medicin, og det er selvfølgelig svært at stoppe med... Men jeg ville mene at det er en meget god idé at holde dig meget beskæftiget med noget socialt eller fysisk arbejde, holde hjernen på noget andet i så meget af den tid du trapper ned som muligt, og hvis du føler at 'hyggen' nærmer sig. Selvfølgelig skal det ikke være arbejde der belaster den del af din krop der har smerter, men bare at holde hovedet beskæftiget kan hjælpe en hel del med at ignorere nedtrapningssymptomerne imens :) alt held og lykke herfra

Dedikeret medlem

hej!
kom på en 1-4 ugers nedtrapningsplan på suboxone.. med start i tilsvarende dosis, og så jœvnt faldende hver 2-3 dag indtil du er ude!
kontakt lœge eller misbrugscentret for at komme igang!

Medlem

Det aktive stof i temgesic og suboxone (samt subutex m.fl.) er det samme: buprenorphin. Temgesic findes i styrkerne 0,4 mg og 0,2 mg, og suboxone (og subutex) findes i styrkerne 8 mg og 2 mg, så for mig at se giver det ikke mening at trappe ud af temgesic vha. suboxone. Tværtimod, det modsatte er mere almindeligt. Og kommer man fra højere doser suboxone, kan de fleste trappe 2 mg ned hver eller hver anden uge uden problemer, og det er ikke alle der behøver at skifte til temgesic for at trappe ud af de sidste 2 mg. Det er muligvis en anden sag hvis udgangspunktet er temgesic og man ikke har været højere oppe end 0,4 mg.

Hvis det var mig der sad i samme situation, ville jeg se om det overhovedet bliver noget problem at droppe de 0,4 mg. Og skulle det blive et problem, ville jeg bede min læge om en recept på nogle 0,2 mg temgesic til udtrapning.

Har du flere 0,4 mg tilbage, eller er du løbet helt tør? Hvis du stadig har nogle, kan du evt. trappe ud ved at nøjes med at tage 0,4 mg hver anden dag (buprenorphin har en temmelig lang halveringstid).

Held og lykke!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Suboxone indeholder også naloxon.. det gør temgesic ikke.
Naloxonen gør i princippet at man ikke får nydelse i samme grad som normalt.

Du kan også prøve at søge efter "loperamide opiod withdrawal".. så vidt jeg har læst er der en del som har positive erfaringer med at bruge loperamid til afvænning fra opiater/opioider

Medlem

Suboxone indeholder også naloxon.. det gør temgesic ikke.
Naloxonen gør i princippet at man ikke får nydelse i samme grad som normalt.

Det var derfor jeg skrev “virksomme stof”…

Naloxon er udelukkende tilsat for at afholde folk fra at sniffe eller fixe suboxone. Indtager man suboxone på den foreskrevne måde, dvs. ved at lade tabletten smelte under tungen, optages naloxon ikke i nævneværdig grad, og lige store doser suboxone og temgesic har derfor samme effekt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]