Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sylleplukning
Junior medlem

Geografisk sted: Støvring, dK
Hai, ny bruger på psychedelia her Billede
Ah, endelig efterår - skøn årstid ik'
Ehem, jeg er vel newbie når det kommer
til at finde sine egne dankse syller,
så jeg har et par spørgsmål:

dosering.
været ude de sidste par dage. fandt
4 (sic) på første laange tur og 3
her i dag - så der går nok et par dage
inden jeg har de 15 der siges at skulle
til for at få noget spændende ud af det.
Men ak, så er det jo kun de sidste der
er friske så mit spørgsmål går på om mine
nye små venner ligger og taber en masse
syltetøj (nej, ok - psylocobin)så der
skal væsentlig mere end 15 små lille
magiske brystvorte agtige syllehyller til?

Første fem svar bliver præmieret med et rigtig lækkert scan af tre syller i gif

; )

Junior medlem

Tillægsspørgsmål.

Identifikation.

Hvor karakterisktisk er den lille spidse top?
Jeg spørger fordi der sneg sig nogle mørkere eksemplarer ind blandt dem jeg lykkeligt fastslog værende ægte psykoaktive padehatte. Er der noget med at syller der har stået længe bliver meget mørke i det, grænsende til mørk brun/sort? Hatten har den rigtige klokkeagtige form og spidsen er præcis så spids som ingen anden lignende svamp eller hvad? Er der pseudo-syller der er lige så skarpe i toppen?

Mange tak for alle eventuelle svar Billede

They just tell you it's a tree

Medlem

Geografisk sted: København
Tør svampene så kan du nemere skelne mellem dem, for syller for nemelig den hvide top når de tører.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Der findes masser af møg/gødnings nøgenhat i år (alle de steder hvor jeg har kikket).
De er nærmest lidt grålige og kan blive meget større end spids nøgenhat. Men de er knapt så psykoaktive Billede

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Man kan lave et ganske udemærket udtræk af gødnings nøgenhatte.

Junior medlem

Mmhm..2 spørgsmål

Ét: Hvor mange tørrede psyller går der på et nogenlunde kraftigt tirp hvis der
altså er tale om almindelige (små) af slagsen?

To: Gødningshatten. Må på biblo for identificere den (og se om side 26 mangler hehe) - En god opskrift på det der udtræk?

og eh.. er der få psyller i år eller går jeg for hurtigt derude eller er der altid nogen der har der været der før og kun efterladt et par stykker (jeg bor i Støvring, Himmerland, 20k syd for Aalborg) - err, nogen der vil røbe noget om hvordan god sylleplukning foregår? Med røven lige i vejret nede på alle fire og hvert et græsstrå føjet til side ?? Er der en helt specielt hemmelig sang der skal messes for at få semilanceata'erne op af jorden ?? URL?

An Orb a day keep the shrink away

Ifølge Sten Larri så er 20 psyller, nok til et nogenlunde trip, ikke for kraftigt. Har dog aldrig prøvet at trippe på de danske svampe. Semilanceata, er efter min erfaring meget små, og meget svære at finde, det er bare ned på alle fire, og lede forsigtigt. Finder man et godt mycelie, kan man være heldig at det vrimler med dem.

mvh.
Loonie

------------------
Fred være med dig, og alle du møder!

Junior medlem

Billede
Yeh! Sikken en dag.. .
Grappet 9 psyller i dag i flot solskin. Det er ikke så svært når man først får det lært. Lidt whiskey og sprite i en gammel cola cola hjælper. Kom uud folk! Det er totalt grineren at lede efter psyller. Fred uud ( tak spiot for fedt tag ) Der er gået en uges tid siden jeg fik mig skramlet sammen til at tage udfordringen op og woo! Der er sket skæve ting. Det kan være for detaljeret til dette forum (eller hvilket som helst forum 4 that matter) MEN lad mig dele en lille overpudsig tingeling der skete for mig den anden dag i brusekabinen. Jeg ehm..vaskede mig og ehm..mit hår..og ehm..legede med mig selv. Fantastisk i sig selv. Übung macht den meister som de siger - hehe. Men altså som det hele skredte frem og jeg lissom nåede en eller form for klimaks og sådan noget, sprang et pudseløjerligt billede frem på den indre Sony - en lille stærkt glinsende psylle med den føromtalte fascinerende livagtige brystvorte lighed og alt hvad der ellers er så tiltrækkende ved psylocobin svampe i tanke og følelse. Jeg var ikke påvirket af andet end entusiastisk psyllejagt og par bajere, men det var altså pure ecstacy Billede ... og lettere skummelt Billede

Tak for alle svar og info.

There may be an worthy reason why all the people in the past made all the choices they did leaving us with the present we've got

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
*LOL*..
Er du sikker på den ikke skulle være i "fuck hvor er jeg blæst forrumet" ? *G*..
Billede

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by TruckerMuffin:
*LOL*..
Er du sikker på den ikke skulle være i "fuck hvor er jeg blæst forrumet" ? *G*..
Billede
<HR></BLOCKQUOTE>

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Hej dernge og piger. Hvad er en møg/gødningshat????......Er der et billede et eller andet sted på nettet af den...Jeg har lige været ude og plukke en masse spids nøgenhat...Men der stod også en masse andre svampe og nogle ligner den meget bare ikke med en så udtalt spids og så er de mørkere end den olivenbrune nøgenhat??.
Kunne godt tænke mig at vide om der er andre svampe med samme virkning som nøgenhatten som man kan plukke i Danmark. Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvis jeg var dig ville jeg tjekke Sten Laris homepage ud der er ihvertfald nogle billeder(kan ikke huske hvilke). Du finder adressen i LINKS !

------------------
Støt fri hash !

Junior medlem

Billede

[This message has been edited by muzelic (edited 08-11-2000).]

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Til muzelic

Okey det lyder som om du var meget fucked...men det må fandme være nogle psyller du fandt....
Har også prøvet og starte med kun 10 men det var kun som om det var et eller andet mærkeligt ved alting...

------------------
MVH
GoaHead

----------
Goa Forever!!!

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by GoaHead:
Til muzelic

Okey det lyder som om du var meget fucked...

<HR></BLOCKQUOTE>

Ehh, jeg var jo ikke på psyller, men det kan måske forståes sådan ( ja, ok - det kan det så ).. . og ellers var der ikke meget andet i det end et mentalt billede, ehem.. et meget klart og tydeligt mentalt billede af alle de psyller jeg havde været ude og lede efter og efterhånden blevet helt besat af - "entusiatisk psylle jagt og et par bajere" Billede

Nok om det.

De 15-20 stykker jeg endte op med blev delt sidste onsdag. Godt med alko først ( desværre måske ) og en masse O R B på stereoen ( Pommes Fritz, U.F.Orb, Orblivion og ABTU til sidst for hvem det betyder noget - hey orbonauts ). Jeg dansede min syre dans mens ham den anden gik lidt amok med at løbe hovedet mod en dør og en opslagstavle. Anyway, så var det et hyggeligt lille ''trip'' uden dårlige perioder og for dævlen mit værelse var 100% fucked bagefter - det var jeg ikke. Jeg vågnede efter en dags tid ( héhe ) med et smil på læben og en smule noia. Ok Billede

Level: Hvaff

Junior medlem

Joh, forresten ----

The Orb: Pommes Fritz
( det syreste elektronisk collage støj )

og videon Yellow Submarine
( The Beatles .. .doh )

Fik den totale griner i gang.
I noget nær en halv time var vi enige om at hver eneste klip i tegnefilmen passede for godt til musikken. En syret oplevelse til skrapbogen! Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]