Jeg føler at det er værd at dele mine oplevelser med at holde en pause fra cannabis'en..
Jeg har røget hver dag, næsten, i snart to år. Og i mandags havde jeg ikke mere hash, jeg var løbet tør, og min ven tog ikke sin telefon - det var angstprovokerende for at sige det mildt.. I øjeblikket fortæller jeg mig selv at jeg vil holde en pause til mine eksamener er omme, jeg har holdt det indtil videre.
Natten til tirsdag:
Mild svedetur, og let drømmen - tror jeg har været bagskæv fra weekenden, hvor jeg arbejdede ca 24 timer, og røg et gram hash hver dag; fredag, lørdag, søndag. Vågner tirsdag og er udmattet, og let deprimeret.
Natten til onsdag:
Kæmpe svedetur, og vanvittige mareridt. Jeg drømte jeg var ude og køre i min bil, ved ikke hvor jeg var på vej hen, men jeg var i hvert fald ude og køre. På et tidspunkt på min køretur hører jeg en klynken fra mit bagsæde, og deromme sidder der en tydeligt gravid kvinde, smurt ind i blod og andet klamt. Hun er ved at føde, og jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan ikke stoppe bilen, så jeg kører videre og ser på scenen i bakspejlet. Da hun endelig føder, hvilket tager en evighed, er det der kommer ud af hende et misfoster, det ligner ikke et menneske og det skriger helt forfærdeligt. Kvinden finder så en kniv og begynder at skære det her lille nyfødte væsen i småstykker - jeg vågner, badet i sved og med sindsygt høj puls. Den her drøm var så virkelig, men samtidig vidste jeg godt det var et mareridt, blev ved med at sige til mig selv jeg skulle vågne.. Onsdag er jeg UDMATTET, helt smadret, og jeg var helt nede i kulkælderen + noget alvorlig paranoia..
Natten til torsdag:
Igen en kæmpe svedetur, og en super mærkelig drøm/mareridt. Jeg drømte jeg havde været nede ved en kammerat, og ryge fede, jeg ville gå hjem derfra. Igen skal det lige siges at det ikke var til at skille ad fra virkeligheden. Da jeg kommer til et velkendt kryds, triller der en varevogn op på den anden side af krydset. I varevognen sidder der to fuldvoksne chimpanser og styrer bilen, og laver abekatte streger. I min blæser flækker jeg af grin, fucking monkeys eh

Jeg tager min telefon frem for at tage et billede af det, ingen vil jo tro mig hvis jeg ikke havde beviser.. Det behager ikke aberne, og de jagter mig rundt i deres varevogn i en evighed.. Og så kan jeg ikke huske mere. Torsdag dag er jeg ligeledes ret smadret, og ret nede, men jeg formår at skrive 5 sider på mit afsluttende semester projekt - det giver mig optur.
Natten til fredag:
KÆMPE svedetur - min dyne var våd, min hovedpude gennemblødt, og lagnet vådt. Troede jeg havde pisset i sengen for at være ærlig. Ingen drømme, ikke noget jeg husker i hvert fald. Jeg går i bad, og tænker jeg vil i skole, for jeg var ret frisk - ser på uret og klokken er 3 om natten
Jeg skifter sengetøj, drikker 1 liter vand, og lægger mig til at sove igen. Fredag, i dag, jeg har været frisk hele dagen, også oven i potten, men har dog haft en smule koncentrationsbesvær, ikke noget usædvanligt dog.
Jeg tror ikke jeg er helt de-toxet endnu, men jeg er et godt stykke af vejen. Havde faktisk ikke troet jeg kunne stoppe med at ryge fra dag til dag, så det er optur!
Jeg har aldrig tænkt mig at stoppe med at ryge fede, og jeg har gjort det on-off i over 6 år, de sidste 2 hver dag næsten. Men det ville nu være rart at holde det til "once in a while"
Hvordan er jer andres erfaringer med at gå fra "hverdags ryger" til en gang i mellem?