Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
USA: USAs præsident, Barack Obama, siger i et interview med magasinet The New Yorker, der blev publiceret søndag, at potrygning ikke er mere farligt end at drikke alkohol.

Han kalder det dog en »dårlig idé« at ryge marihuana.

»Det er veldokumenteret, at jeg har røget pot som ung, og jeg ser det som en dårlig vane og en fejl, som ikke adskiller sig væsentligt fra de cigaretter, jeg røg som et ungt menneske og op gennem en stor del af mit voksenliv,« siger Barack Obama, der tilføjer:

»Jeg tror ikke, det er mere farligt end alkohol«.

Den amerikanske præsident bemærker også i interviewet, at fattige etniske minoritetsunge i højere grad end andre straffes med fængsel for at ryge marihuana.

Meldingen fra præsidenten kommer, som flere amerikanske stater arbejder på at få legaliseret marihuana.

BNB

http://www.bt.dk/udland/obama-marihuana ... nd-alkohol

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Helt ufornuftig er manden da ikke.. :D

-John Rooney.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Saturn
Jeg vil sige at alkohol er farliger, for som man siger er den eneste dosis marihuana der kan dræbe en laboratorie rotte er 9 KG smidt fra 10 M højde ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der er ingen tvivl om at alkohol er langt farligere, og at det i virkeligheden kun burde bruges til at rense ting med og opbevare døde dyr i. Hvorimod cannabis faktisk har nogle postitive og medicinske egenskab, udover at fungerer som rusmiddel.

Dedikeret medlem

Helt sikkert en fornuftig udmelding. Den repetitive smøre, om alkohols skadelighed er dog ved at tage overhånd. Alkohol har beviste sundhedsmæssige fordele for specielt kredsløbet, ved moderat indtag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt sikkert en fornuftig udmelding. Den repetitive smøre, om alkohols skadelighed er dog ved at tage overhånd. Alkohol har beviste sundhedsmæssige fordele for specielt kredsløbet, ved moderat indtag.

Jeg oplever nu stadig at mange endnu ikke har forstået at alkohol faktisk er et af de hårdere stoffer både for samfundet, og den enkelte, og både på kort, og lang sigt.
Ofte de selvsamme mennesker som er propfyldt med fordomme om cannabis.
Så jeg mener godt at smøren om alkohols skadelighed sammenlignet med cannabis, at det er et opløsningsmiddel, en cellegift, at alkohol ka' gi' kræft i alle indre organer, at der dør 7-8 om dagen pga. alkohol, osv., godt kan tåle at blive gentaget mange gange endnu.
Listen over alkohols skadelige virkninger er lige så lang som listen over cannabis potentielt gavnlige virkninger, hvis ikke længere. Man kan vel også næsten sige at der var flere som kom galt af sted med alkohol i lørdags, end der nogensinde er folk som er kommet galt af sted med cannabis.. Måske en anelse overdrevet, men synes at den slags små overdrivelser hjælper til at fremme forståelsen.
Dermed ikke sagt at jeg mener at man skal fremstille cannabis som uskadeligt heller.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så falsk og iscenesat. Det er vel bare noget hans spindoktorer har rådet ham til at skifte mening om, på baggrund af den liberale og frie tankegang folk langsomt begynder at få til cannabis.

Sig hvad folket vil høre, ikke hvad du selv mener?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Well.. Da manden alligevel ikke kan blive genvalgt, er det i denne periode, at han kan tillade sig at give lidt gas med de lidt mere tabubelagte emner

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så falsk og iscenesat. Det er vel bare noget hans spindoktorer har rådet ham til at skifte mening om, på baggrund af den liberale og frie tankegang folk langsomt begynder at få til cannabis.

Sig hvad folket vil høre, ikke hvad du selv mener?

Jeg tror nu at han endelig begynder at sige det som han faktisk mener, da det er en kendt sag at Obama har masser af personligt kendskab til Cannabis brug. Det var da mere mere forfærdeligt at høre de udtalelser han er kommet med de sidste 3-5 år ang. legalisering.
Jeg mener at det er vigtigt at netop han siger det som han netop har gjort. Han gør det så nu fordi han er blevet presset af udviklingen i de stater som har legaliseret, og fordi han godt ved at vi er på vej mod total legalisering og regulering i hele USA, og resten af den vestlige verden. Jeg synes så at han skulle ha' gjort det før, men han er jo politiker, så hvad kan man forvente...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og igen begynder afholdsforeningen at bitche mod alkohol tsk tsk :roll:
Kan være fedt, hvis hash og alkohold ikke ALTID skal stilles op mod hinanden.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen, det er jo ikke for at dæmonisere alkohol.
At sætte dem op mod hinanden er bare ekstremt effektivt over for uvidende borgere og politikere, da det virkelig fremstiller hykleriet og dobbeltmoralen for fuld skrue.
Bare rolig, der er ingen der vil tage din alkohol fra dig.

Hvis vi stillede cannabis op mod khat , eller benzoer eller andet, ville den jævne politiker og borger stå helt af . Alkohol er perfekt at sammenligne med fordi alle kender til alkohol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har ik så meget mere at tilføje. Men gode og valide pointer Cookie. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Den amerikanske præsident, Barack Obama, fortalte fornylig, at han ikke mener, hash er farligere end at drikke alkohol. Den påstand har fået den danske politier Mattias Tesfaye (S) til at reagere.

Han mener nemlig ikke - på baggrund af egne erfaringer - at de to ting kan eller skal sammenlignes.

- Jeg køber ikke Obamas argument om, at det ikke er farlige end at drikke alkohol eller ryge smøger. Jeg synes tværtimod, det er med til at fordumme debatten, siger Mattias Tesfaye, der ligesom den amerikanske præsident har erfaringer med hash.

På sin Facebook-væg skriver Tesfaye, at han ikke har røget hash i ti år. Han stoppede efter en voldsom oplevelse med rusmidlet.

Efter en fest på Amager, hvor han røg hash, endte han på Nørrebro. Selvom han havde været der mange gange før, anede han ikke, hvor han. Til sidst fandt hans ven en panisk angst Tesfaye ved Assistens kirkegården på Nørrebro.

- Han guidede mig op i sin lejlighed, hvor der sad flere og røg hash og spillede computer. De sagde, at jeg bare skulle slappe af, men jeg følte det som om, at andre havde kontrol over, hvad jeg tænkte og gjorde. Jeg har aldrig nogensinde oplevet noget så ubehageligt, skriver Tesfaye om oplevelsen.

Den tidligere næstformand for SF blev derefter bragt til psykiatrisk skadestue, hvor han fik papir på, at han ikke havde en psykotisk lidelse. Men oplevelsen præger ham stadig den dag i dag - ti år efter.

- Det var ikke sådan, at jeg traf en beslutning om at stoppe med at ryge hash. Jeg var og er simpelthen bare for bange for, hvad der kan ske inde i mit hoved, til at prøve igen. Jeg er blevet skræmt væk, siger han til bt.dk

Han mener, alle der overvejer at tænde for en omgang 'fjolletobak', bør overveje det en ekstra gang.

- Det er ikke ligesom at drikke alkohol eller at ryge en smøg. Det ved jeg af erfaring. Man skal have respekt for det. Men jeg er ikke ude på at moralisere over andre. Men jeg reagerer, når folk kommer med argumenter som dem, Obama kommer med, forklarer han.

Mattias Tesfaye er i dag menigt medlem af Socialdemokraterne.

:roll:
http://www.bt.dk/politik/tesfaye-irette ... ue-af-hash

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er da heldigvis over 300 der har fortalt ham hvor stupid hans holdning er, på hans facebook side.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen, det er jo ikke for at dæmonisere alkohol.
At sætte dem op mod hinanden er bare ekstremt effektivt over for uvidende borgere og politikere, da det virkelig fremstiller hykleriet og dobbeltmoralen for fuld skrue.
Bare rolig, der er ingen der vil tage din alkohol fra dig.

Hvis vi stillede cannabis op mod khat , eller benzoer eller andet, ville den jævne politiker og borger stå helt af . Alkohol er perfekt at sammenligne med fordi alle kender til alkohol.

Ok, det lød bare noget nedsættende imo.
Syntes det er bedst at argumentere for hvorfor hash skal legaliseres, ved at lave en sammenligning med et andet forbudt "stof", istedetfor at blande tingene for meget sammen.
Her er det vel ok at sammenligne med et andet "stof"?

Ang ham politikeren, så er det vel hvad man kan forvente...
Har set ham blive totalt pillet ned i et interview, så det siger også lidt om hans forstand :wink:

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Nu er der bare ikke rigtigt nogen negativ effekt af et moderat alkohol forbrug. Herved forstået ikke at indtage mere end 1½-2 genstande i døgnet som mand, eller 1 som kvinde. Tværtimod er der gavnlige effekter.

Hvis du sammenligner et afslappet cannabis forbrug med en alkoholiker; ja, så fremstår alkohol voldsomt skadeligt i forhold til. Hvis du sammenligner et fornuftigt alkohol forbrug med en der indtager nok cannabis til dagligt at forsumpe, så fremstår cannabis pludseligt slemt.. Det er alt sammen bare et spørgsmål om referenceramme og spin.

Det er jo heller ikke fordi cannabis er et entydigt positivt vidundermiddel. Ikke at tråden skulle trækkes af sporet til dén debat. Jeg bilder mig i hvert fald ikke ind, at få andet ud af cannabis end en behagelig rus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er vel fint at sammenligne et ulovligt stof med et lovligt, når det netop er disse to der er flest brugere af: cannabis og alkohol(/tobak).
Sammenligner man det med et andet ulovligt stof, synes jeg på en måde, det kategoriserer, at alle ulovlige stoffer som udgangspunkt er dårlige pga. selve retorikken, men at cannabis er 'mindre dårligt fordi heroin er langt mere skadeligt'.

Nogle stoffer er mere farlige end andre, derfor skal de dog stadig alle være fuldt lovlige, så vi kan få bugt med banderne samt få en masse penge til rehabilitering af misbrugere/prehabilitering af evt. kommende misbrugere/folk der føler, at det har taget overhånd.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Det minder mig om da jeg læste hvad Obama havde at sige om Israel/Palæstina konflikten, og det stod mig meget klart at han på bekostning af de stakkels palæstinensere, opretholder populariteten hos de millioner af jøder i USA og resten af verden over, ved ligemeget hvor skøre de er støtte Israel.. Obama er en kludedukke, der skal få alle til at elske ham, og efter Bush hvem er så bedre end en cool sort mand der hilser street på rengøringsmanden, vil have 'changes' og nu også er nede med fri cannabis (efter retningen for folks generelle mening nødvendigvis går imod fri cannabis! Altså nu er der flere der vil elske ham for at sige fri hash, end der vil hade ham for det).

At Obama siger noget nyt om weed nu har ikke noget med hans personlige mening at gøre, men er bare hvad han får besked på at sige, for at opnå det image der er planlagt af ham.

Medlem

Okay anarkist, du ved det jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]