Strain:
"Shit" fra den sagnomspundne Mr. Nice. Regulære frø. Denne sort skulle efter sigende give et stort yield og afslutte hurtigt.
Lys:
125W CFL med blåt spektre til at starte med.
600W hps med elektronisk justerbar ballast.
Gromedie:
Så- og priklejord til spiring og til resten af tiden lightmix tilsat perlite i forholdet 3:1.
6/1: Lagt frøene i så- og priklejord i 1l potter, holdt en luftfugtighed omkring 80% og temperaturen omkring de 23 grader, jorden holdt fugtig med en dusher en gang i døgnet. Lampe slukket.
9/1: Første spirer kigger op af jorden, tændt for 125W cfl, 24 timers lys.

15/1: Alle undtagen et frø er spiret og oppe af jorden, og er igang med at udvikle deres første bladsæt. Der er dog stadig en der kun har kimblade, og den har den dag i dag (24/1) stadig ikke udviklet et eneste blad.

21/1: Så begynder der at ske noget. Stort set alle planter har fået 2 små sæt blade. Den lille spirer nederst til højre er en efternøler der kom op af jorden 10 dage efter de andre, men er oppe og fint igang med at hale ind på sine brødre og søstre. Den nederste til venstre er som i kan se stadig kun kimblade. Har aldrig set noget lignende før, men min erfaring er også begrænset. Udover det har jeg spottet en enkelt tripod, sidst jeg så sådan en blev den til herma, så er påpasselig med den denne gang.

23/1: Pottet om til 7l potter med lightmix+perlite, skiftet til hps sat på 300W @ 18/6. Har tændt en lille clip-on fan der blæser lige under pæren for at flytte lidt rundt på varmen i teltet, og for at de små lige så stille kan begynde at få lidt vind.

Så langt så godt, planen er at de skal have lov at vokse sig til en god størrelse i 7l potterne som de blive sat i blomst i, og når hannerne bliver sorteret fra ryger de resterende hunner over i 11l potter til resten af blomstringsfasen.
Vil holde tråden opdateret når der sker noget, kommentarer og tips er meget velkomne
Go' Ryger