Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej jeg er en dreng som prøver at planlægge den bedst mulige vej til den fulde psykedeliske oplevelse. Jeg har prøvet Cannabis utallige gange, dog gør jeg det maks hver fjortende dag, for ikke at ende ud i et misbrug. Jeg kunne godt tænke mig at få vildere oplevelser hver gang, så jeg vender mig til det langsomt, for at få den bedst mulige oplevelse. Så jeg har startet med cannabis og planlægger at tage rød fluesvamp her til efteråret. Jeg havde tænkt mig at sætte DMT, Meskalin, Psilocybin Svampe og LSD som "mål". Men hvad synes i ville være smartest at tage i rækkefølge? Og hvor gammel synes i jeg burde være før jeg forsøgte mig med de forskellige substanser? Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvordan man skaffer den "rene" varer med hensyn til syntetiske stoffer, altså kemiskfremstillede substanser?
:-)

Du skal starte med at sætte dig grundigt ind i sagerne. Der skal læses, og jeg kan varmt anbefale nogle af Stanislav Grof's bøger, særligt "Den indre rejse 1: kortlægning af det ubevidste gennem LSD-psykoterapi" og "Den indre rejse 3: LSD-psykoterapi i teori og praksis". Derudover kan jeg også varmt anbefale Jacob Moth's bog "Natsommerfuglens Land", som du kan læse mere om hvis du klikker her.

Derefter har du en bedre ide om denne medicins potentiale, og kan derfra beslutte om du vil gå den vej eller ej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Min første psykedeliske oplevelse var på svampe i en alder af 19 år. Jeg indtog 3 g cubensis og havde en fornøjelig oplevelse. Det var bare først da jeg blev ældre jeg forstod det psykedeliske aspekt og hvordan jeg kunne uddybe og perspektiver mit sind som aldrig før. Vent til din hjerne har udviklet sig færdig. (Neurologisk) Det er godt nok mange år siden jeg har indtaget psykedeliske stoffer. Hmm. Måske man skulle begive sig ud i det. LSA eller svampe har altid været mine favoritter.

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild
Hej jeg er en dreng som prøver at planlægge den bedst mulige vej til den fulde psykedeliske oplevelse. Jeg har prøvet Cannabis utallige gange, dog gør jeg det maks hver fjortende dag, for ikke at ende ud i et misbrug. Jeg kunne godt tænke mig at få vildere oplevelser hver gang, så jeg vender mig til det langsomt, for at få den bedst mulige oplevelse. Så jeg har startet med cannabis og planlægger at tage rød fluesvamp her til efteråret. Jeg havde tænkt mig at sætte DMT, Meskalin, Psilocybin Svampe og LSD som "mål". Men hvad synes i ville være smartest at tage i rækkefølge? Og hvor gammel synes i jeg burde være før jeg forsøgte mig med de forskellige substanser? Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvordan man skaffer den "rene" varer med hensyn til syntetiske stoffer, altså kemiskfremstillede substanser?
:-)

Du skal starte med at sætte dig grundigt ind i sagerne. Der skal læses, og jeg kan varmt anbefale nogle af Stanislav Grof's bøger, særligt "Den indre rejse 1: kortlægning af det ubevidste gennem LSD-psykoterapi" og "Den indre rejse 3: LSD-psykoterapi i teori og praksis". Derudover kan jeg også varmt anbefale Jacob Moth's bog "Natsommerfuglens Land", som du kan læse mere om hvis du klikker her.

Derefter har du en bedre ide om denne medicins potentiale, og kan derfra beslutte om du vil gå den vej eller ej.

Jeg læser meget om psykedeliske substanser her for tiden, da det interresere mig meget. Jeg opbygger min viden om substanserne, for at få den bedst mulige oplevelse. Tusind tak for anbefalingerne! :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Du har sikkert allerede besluttet dig for at prøve det snart, men jeg vil da gerne gentage de andre og sige jeg synes du skal vente til du er 20-25.

Jeg vil så anbefale dig at starte med en lav dosis svampe eller 2c-b alene ud fra længden af trippet. Jeg havde min første psykedeliske oplevelse på LSD og det har jeg efterfølgende fortrudt. Ca. 10 timers full on psykedelisk oplevelse er meget hårdt, hvor imod ca. 5 timer på svampe/2c-b er meget lettere at håndtere.

Tiderne er estimater.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Folk er forskellige, alder er blot et tal. Men uanset så start lavt som nybegynder, gør det kun sammen med nogen du er tryg ved og som du tør være "skør overfor". Rød fluesvamp skal helst tørres og varmebehandles på en særlig måde før den ikke er farlig at indtage. Spis den under ingen omstændigheder frisk!
Vent til næste efterår, pluk nogle Spids Nøgenhat og tag den derfra med en god begynder dosis. Cannabis kan være fint til semi-psykedeliske oplevelser. Ryg rent og sjældent så er det fint udfordrende!

Medlem
Brugeravatar

Den eneste årsag til at jeg syntes 2C-B kommer efter shrooms er at det er nemt at komme til at overdosere både i pulver og pille form..

men ja, svampe har det med at "åbne døre" man ikke altid ønsker at åbne..

Mit bedste råd er lær alt matriale om stoffet, og læs det gerne flere gange så du under trippet ikke kommer i tvivl om hvad du har rodet dig ud i..

og lig dig fast på en max. dosis inden trippet og ha ikke mere i huset..
jeg har haft de vildeste bivirkninger/eftervirkninger fordi jeg påvirket: bare vil ha mere, og mere ! og har redoseret VOLDSOMT, gentagene gange..
JEG SKAL DA HA !!! JEG SKAL DA HA !!! ("Blinkende Lygter")

Bright..

Medlem

Nu nævner i meget om god HR, og hvad man bør læse op. Det er selvfølgelig noget man kan finde på nettet, men siden I nu har prøvet svampe før, må I vel også have nogle links/steder hvor de informative og korrekte ting står skrevet i et forståeligt sprog? Synes tit man møder forskellige holdninger og svar rundt omkring på nettet.

Junior medlem
Brugeravatar

Men hvordan skaffer man den rene varer, som fx. Ren MDMA? :-) og tak for alle de gode råd! :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er din egen hovedpine* (ikke pude), du må lige tage at læse regelsættet.

Du lyder ikke så gammel, og jeg synes ikke alder er så super vigtigt igen, for hvornår man kan tage stoffer og få noget positivt ud af det.
Derimod lyder det lidt som mig, da jeg var omkring 14; "Jeg skal prøve et hvert stof i heeele verden".

Jeg synes virkelig du skal bruge et par måneder, på at læse godt og grundt op på diverse stoffer, så du får en idé om, hvad de kan gøre ved og give dig, og har en langt bedre forståelse for, hvad det egentlig er, du går med til.
Vi vil herfra guide dig i den bedst mulige retning, og hvis du ikke ved, hvor du skal finde læsestof, så er det udmærket at starte på http://www.erowid.org - det her kræver også en indsats fra din side, for jeg kan ikke lægge nok vægt på, hvor vigtigt det er, at have undersøgt det og sat sig ind i sagen så man er bedst muligt rustet til den psykedeliske oplevelse.

SHF: erowid.org er fint. Og de bøger yeti (på russisk skrift) nævnte.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Senest rettet af spaffeh 26 jan 2014 19:22, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Hovedpude, lol

Junior medlem
Brugeravatar

Det er din egen hovedpine* (ikke pude), du må lige tage at læse regelsættet.

Du lyder ikke så gammel, og jeg synes ikke alder er så super vigtigt igen, for hvornår man kan tage stoffer og få noget positivt ud af det.
Derimod lyder det lidt som mig, da jeg var omkring 14; "Jeg skal prøve et hvert stof i heeele verden".

Jeg synes virkelig du skal bruge et par måneder, på at læse godt og grundt op på diverse stoffer, så du får en idé om, hvad de kan gøre ved og give dig, og har en langt bedre forståelse for, hvad det egentlig er, du går med til.
Vi vil herfra guide dig i den bedst mulige retning, og hvis du ikke ved, hvor du skal finde læsestof, så er det udmærket at starte på http://www.erowid.org - det her kræver også en indsats fra din side, for jeg kan ikke lægge nok vægt på, hvor vigtigt det er, at have undersøgt det og sat sig ind i sagen så man er bedst muligt rustet til den psykedeliske oplevelse.

SHF: erowid.org er fint. Og de bøger yeti (på russisk skrift) nævnte.

Du har fuldstændig ret! Jeg har det dog ikke sådan at jeg vil prøve alle stoffer i verden osv. Jeg vil meget hellere bare prøve det som er "harmløst" som stoffer du ikke kan blive afhængig af. Som sagt bruger jeg meget tid på at læse og opsøge information på området her for tiden :-) Det handler jo om at vide hvad man laver, istedet for bare at prøve alt muligt :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Der er ingen psykedeliske stoffer der er harmløse. Det kan godt være du ikke bliver afhængig, men det er kun ét trip der skal til, for at fucke dit unge sind op. Du ved ikke om det er første gang eller 5. gang. Og det kan godt være det slet ikke sker.

Junior medlem
Brugeravatar

Der er ingen psykedeliske stoffer der er harmløse. Det kan godt være du ikke bliver afhængig, men det er kun ét trip der skal til, for at fucke dit unge sind op. Du ved ikke om det er første gang eller 5. gang. Og det kan godt være det slet ikke sker.

Jeg har formuleret mig forkert. Det jeg mente med harmløs var at man ikke kunne blive afhængig af det og at det ikke gav nogle "fysiske" skader som fx. hvis du stikker ved siden af med heroin.

Medlem
Brugeravatar

Psy er ikke ufarlige bare fordi du ikke kan dø af de fleste af dem (trip dosis) men at få fucket sit sind op mens du er ung kan ha lige så fatale konsekvenser..(ikke kun for unge :!: )

Citat:
NeuroSoup is based upon principles of harm reduction and strives to educate people around the world on responsible drug use

http://www.youtube.com/channel/UCf--Le-Ssa_R5ERoM7PbdcA

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside

http://www.shroomery.org/

http://www.shroomery.org/9054/Trippers-FAQ

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_psychedelic_drugs

http://www.erowid.org/

http://www.pillreports.com/

Junior medlem
Brugeravatar

Det har i fuldstændig ret i. Det jeg mener bare er at jeg har ikke lyst til at prøve noget som har fysiske konsekvenser. Jeg er udemærket godt klar over at psykedeliske stoffer kan ødelægge din psyke. Man skal vide hvad man laver!
Tak for anbefalingerne :-)

Medlem
Brugeravatar

Det er sgu lidt svært. Jeg begyndte med lidt tjald efter 9. klasse, prøvede LSA på efterskole, en lav dosis på 3 gode frø og det var rigtig godt. Prøvede en gang mere med dårligere kvalitet, det var meh.. Så en gang efter efterskole, en RIGTIG DÅRLIG oplevelse mest pga. setting (bytur hvad fanden tænkte jeg på). Endte med skizofrene tanker hvor jeg mentalt skændtes med mig selv og truede med at jage en 13mm ringgaffelnøgle (som slet ikke var der) i hovedet på mig selv. Men bagefter forstod jeg hvad der var sket og lærte af det. For nogle måneder siden prøvede jeg frimærker, som ikke var LSD som lovet, men nok noget NBOMe af en art (blev hustlet). Tog dog meget små doser, første gang 1/4 mærke som var hyggeligt nok, ting bølgede lidt, så røg vi en pind og så gik det AMOK i bad trip(mangedoblet effekt pludselig) og jeg glemte hvem jeg selv var og alt mulig shit, helt smeltet. Men det lærte jeg også af. Tog de sidste 3/4 alene og hyggede mig semi med det.

Nu er jeg blevet 20 og vil gerne prøve noget MDMA og LSD/svampe, måske 2C-B og ketamin og DMT som et mål i fremtiden. Det er svært at overbevise nogen om, men shit hvor er man mere voksen som 20-årig end som 16-årig(selv mig som er ret barnlig), og samtidig har man fundet ud af, at man ikke fatter en skid endnu. Men man kan måske kun lære af sine egne fejl.

Tjek noget spiritualitet/new age/buddhistisk/interdimensionelt shit ud, før du leger med psykedelika, det vil jeg anbefale. Min smule viden/interesse for disse, tror jeg har været med til at gøre, at jeg kunne håndtere lortesituationer og tage det roligt bagefter igen uden at være fucked up i skalle og bange. Desuden vil jeg tro, at DMT bør være forbeholdt folk, som tror på noget mere end vi umiddelbart ved og kan se, eller er klar på at blive overbevist om dette. Hvad end det er sandt eller ej. Det var mine 2 cent :)

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for dit svar :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes, det er en misforståelse at stille det op således, at "den fulde psykedeliske oplevelse" opnås gennem brug af en række forskellige psykedeliske stoffer med stigende intensitet. Det der i min optik er det vigtigste ved en "fuld" psykedelisk session er at have en form for mål, og så vil man opleve, at hvilket stof der så end anvendes er sekundært (overdrivelse fremmer forståelsen).

Mit råd til et godt psykedelisk liv er en god omgang selvransagelse inden, under og efter! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Lige præcis! :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg har ellers læst et par tripraporter, hvor vedkommende fortæller om hans/hendes "trip" på Rød Flugesvamp, hvor det er beskrevet og sammenlignet med en psykedelisk oplevelse. Men tak for det gode råd med Skunk :-)

trippets karakter er meget afhængig af hvilken forbehandling man giver amanitaerne. Jeg har ikke selv taget rød fluesvamp, men hvis man indtager dem rå får man hovedsageligt virkning fra Ibutensyre, som giver stimulerende rus og er et neurotoxin. Det vil man gerne undgå og den gode nyhed er at ibutensyre omdannes til Muscimol(GABA-A og GABA-Arth agonist) ved omtrent 60 grader. Derfor; smid dem i ovnen ved 65-70 grader i et par timer. Start med at spise 5 g. Indholdet af aktivt stof kan variere kraftigt i Amanita muscaria svampe. Og GABA-agonister skal man som bekendt passe på med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]