SHF skrev:
Nu har jeg ikke ADHD og kan ikke sætte mig ind i din situation, men hvorfor tager du medicin mod det? Kan du ikke fungerer i et normalt arbejde/skole uden?
Synes det er åndssvagt, at man skal "behandles" for ADHD. Selvfølgelig kan det for nogle være slemmere end andre, hvor nogle tilfælde kræver lidt medicin hist og her.
Jeg fungerer slet ikke i hverdagen uden min medicin. Selv at tage vasketøjet kan virke som en kæmpe byrde.
Samt som nævnt før, så har jeg en kort lunte. Det har givet mig en del sociale problemer, som jeg er begyndt at rette op på.
Medicinen er ikke en permanent løsning, men en hjælp på vejen til at kunne tage min uddannelse. Uden den, ville jeg højst sandsynligt lalle dagene væk indtil hammeren falder..
Hytteost skrev:
Jeg kan klart anbefale strattera men igen er det ret individuelt, hvordan man reagerer på forskellige former for medicin. Det er bare også kendt for at påvirke dit blodtryk og din puls, måske endda mere end methylphenidat.
Opstarten var ret hård, sov dagen lang og havde det ret besynderligt. Overvejede flere gang at stoppe.
det tog ca. en måned før bivrkningerne forsvandt og jeg begyndte at føle effekten. Er rigtig glad for jeg holdt ved.
Strattera minder på ingen måde om de forskellige methylphenidat præparater. Fik selv en form for nervøs energi som du kalder det. Methylphenidaten havde også en helvedes masse bivirkninger som jeg ikke kunne leve med.
Har nu været på strattera i 6 måneder og har ikke nogle nævneværdige bivirkninger.
Jeg kan også sige, at mit behov for at være påvirket er faldet en del efter jeg kom på strattera, måske fordi det også har fjernet min angst fuldstændig.
Det lyder rigtig godt, må man være så fræk at spørge om vægt og dosis? Og hvordan det påvirkede dig i starten?