Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Til alle jer der har fået frataget kørekort pga af hash gå ind på dette link http://ekstrabladet.dk/nationen/article ... okalavisen

Der står nederst man skal kontakte eb hvis man er blevet taget med hash i blodet, Det kunne jo ekstrabladet kan være med til at lave loven om hvis de har mange historier.

Forsat goddag

Medlem

Husk på det er EB, og de hurtigt kan få vinklet ens historie over i noget negativt, da KBH kommune netop er ved, at få et lovforslag igennem omhandlende legalisering af hash.

Junior medlem

Tror faktisk ikke i denne situation de er ude på at skrive noget negativt, indtil videre har de skrevet historien 100% som den er, prøv at læs artiklen ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Det kører jo helt af sporet i kommentarerne...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg ved ikke om jeg er den eneste som tænker sådan her...Men fremmer man ikke bare på salget ved at slå ned på brugerne?
Jeg mener, hvis jeg f.eks fik taget en klump hash fra mig...Så ville jeg da nok bare betale bøden og købe mig et nyt stash. Lysten til røg forsvinder jo ikke fordi man får
en bøde/straf :roll:

Måske er det mig som er paranoid?
men tror bl.a at politiet går efter forbrugerne for at tjene lidt ekstra penge, præcis ligesom P-vagter går efter vores biler, og det er naturligvis PISSE irriterende, men samtidig også en god forretning
(for både politiet og bagmændene) :roll:

Medlem
Brugeravatar

Uhhh ja, det gør såååå ondt på bagmændene at deres kunder nu skal GÅ når de skal hente deres hash...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er første sag på vej i retten.
http://politiken.dk/indland/ECE2221183/ ... r-paa-vej/

Junior medlem

Håber sku han vinder den i retten! Nogen der har en ide om hvordan man kan følge sagen? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen der har en ide om hvordan man kan følge sagen? :)

Ja det ku' jeg også godt tænke mig at vide.

Jeg sidder lige nu og er ved at skrive en mail til Knud Foldschack, advokaten som skal føre sagen for ham/dem, som har mistet kørekortet.
Jeg ved at de vil forsøge at føre bevis for at selv passiv cannabis rygning er nok til at miste kortet.
Jeg vil gøre ham opmærksom på at det faktisk er endnu mere sindssygt at bagatelgrænsen er sat hvor den er.
Der er lavet undersøgelser der viser at bare 30 min. motion kan frigive THC, som er lagret i fedtet, ud i blodet i uger, og nogen gange flere måneder, efter cannabis brug. Ikke nok til at man kan mærke det, men nok til at man kan miste kortet, hvis man bliver testet inden for 2 timer efter motionen.
Jeg håber de vil forsøge at bruge undersøgelsen i retssagen.

Junior medlem

Mr.cookie du må lige skrive herinde hvis du finder ud af noget nyt ;)

Junior medlem

Nogen der ved nyt omkring den første hashkørsel sag? evt hvornår den skal i retten? :)

Medlem

Ja hvis nogen ved dato for hvornår sagen skal i retten må endelig skrive!!!

Har selv mistet kørekort pga hash :-(

Junior medlem

Hvorfor prøver du ikke at tage den op i retten? ;)

Medlem

Vil også gerne tage den i retten!!!

Men kunne være rart at vide hvordan man står når man kommer i retten med det, vil jo ikke i retten bare for at komme i retten og tabe sagen og yderligere skal betale sagsomkostninger som vist ikk er helt så billigt!!!
Har lige modtaget brev fra politiet om det:

Billede

Ikk engang her står der hvor meget jeg er over bagatelgrænsen!!!
Så tror faktisk slet ikk jeg vinder noget ved at tage det i retten, for kan jo ikk benægte at jeg havde hash i blodet! Men jeg vil benægte at jeg var IKKE påvirket af hash på tidspunktet for blodprøven!!!! Men som jeg kan læse i flere avisartikler er der en nultolerance på det!!!

Så det kunne være rart at høre udfaldet i den sag som skulle være den første af sin slags i retten!!!

Senest rettet af Karakanm 23 mar 2014 10:01, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Karakanm skrev:
Ikk engang her står der hvor meget jeg er over bagatelgrænsen!!!
Så tror faktisk slet ikk jeg vinder noget ved at tage det i retten, for kan jo ikk benægte at jeg havde hash i blodet! Men jeg vil benægte at jeg var IKKE påvirket af hash på tidspunktet for blodprøven!!!! Men som jeg kan læse i flere avisartikler er der en nultolerance på det!!!

Det er derfor loven skal prøves af i retten. En domstol kan dømme imod en lov, hvis den ikke lov "retmæssig" og kan danne præcedens for de næste sager og derved egentlig omstøde loven

Medlem

Jeg tror sgu jeg tager den i retten, må finde en god advokat til at køre sagen for mig, nogen der ved hvad det vil koste hvis jeg taber sagen??

Junior medlem

Hvis du leder efter en advokat så prøv at kontakte Knud Foldschack, han er vist allerede igang med en sag omkring hash kørsel hvor han skal bevise hans klient ikke var påvirket.

Medlem

Har skrevet email til ham, nu må se om han kontakter mig tilbage!!!

Junior medlem

Er der ikke et mobil nummer på ham? det vil gå meget hurtigere ;)

Medlem

Hej igen alle sammen, jeg tog i dag kontakt til et advokatfirma i dag, og fortalte dem min situation, om at jeg havde mistet mit kørekort pga hash, men jeg havde slet ikke røget den pågældende dag da jeg blev testet positiv for cannabis,
Jeg fik af vide at de allerede havde haft 2 sager omkring dette, begge sager blev tabt i retten, da reglerne er klokkeklare på området!!!

Den sag med advokat Knud Foldschack er en principiel sag som skal køres i en højere retsinstans, og ikke i byretten!!!
Fik også af vide af advokat at det ville være spild af penge at tage den i retten!!!
Tror også på hende, da de jo tjener penge på at hjælpe folk som mig der vil have den i retten!!!

Håber Knud Foldschack får medhold i sagen, og at der vil blive ændret i disse regler!

Seriøst prøv at tænk over den her nye lov ang. Hash kørsel om du er for eller imod gør ingen forskel!!!

1. Man kan som politi/anklager/dommer slet ikke vurdere om man er skæv på det pågældende tidspunkt for blodprøven!!!

2. Der er slet ikke ordentligt belyst omkring hashkørsel!!!

3. Det hele virker skjult!!! Bare se det brev jeg fik, der oplyser de slet ikke hvor meget jeg var over bagatelgrænsen
Alkoholpromillen er dog oplyst, var ikke engang det jeg blev testet for!!!!

4. Du kan testes positiv flere dage efter du har røget, ergo er din retssikkerhed krænket!!!

Om du er for eller imod må du da indrømme at denne lov er unfair, uretfærdig, krænkende, stigmatiserede og kriminaliserende!!!

Og et kæmpe underskud for staten:

Jeg har regnet lidt på! (I må rette mig hvis jeg har regnet forkert)

Straffen til mig bliver:

3 ubetinget frakendelse af kørekort
4% eller 1/25 del af bruttoindkomst (går ud fra de bruger min bruttoindkomst fra 2013) ca. 15.000kr i bøde
Nyt kørekort om 3 år ca. Pris 12000kr

I alt = ca 27.000kr

Staten mister fra mig:

6 gange halvårlig vægtafgift a 1550kr = 9300kr
Bilforsikring pr måned 572,61 heraf 155kr pr måned til statsafgift i 3 år = 5580kr
Benzin!! jeg kør ca 25.000 km om året jeg tager udgangspunkt i med min golf 3!!!!
Den Kør ca 12km pr liter benzin

24.000km/12km/l = 2000 liter benzin pr år gange med ca 10kr pr liter = 20.000kr pr år x 3 år = 60.000kr

Så staten mister fra mig ca 74.880kr på 3 år!!!

Håber jeg har regnet rigtigt!!!
De mister sikkert også penge på andre områder i form af moms på reservedele når bilen skal på værksted!!!

Billede

Senest rettet af Karakanm 23 mar 2014 10:02, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]