Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2014 11:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
Hey alle sammem, har nu de sidste 2 uger læst læst og læst efter jeg havde anskaffet mig et kit. Følger instruktionerne. Har dunket, luftet ud 2 gange dagligt og ellers står de en lille meter fra radiator nu, gætter på der 22-24grader ca. Og har lys i køkkenet 6-8 timer om dagen med nedrullet persienner. Men syntes jeg er langt fra de store mofos folk fremviser herinde :D
http://imgur.com/wQ2Tk7p
her er en billed af hørst fra andet flush på en 250cc kit. Det var 20g frisk. Første flush var 70g frisk og samme størrelse som andet. Desuden syntes jeg ikke første flush var potent? Hvad kan jeg gøre bedre? Stille op på radiator eller længere væk? Kan for høj varme gøre dem små? De har haft stået oven på radiatoren et par dage med en bog imellem på varmegrad 2. Skal jeg fugte med en forstøver?
På forhånd tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2014 14:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Mit gæt ville være, at de har haft det for varmt. Det hæmmer deres vækst. Varm rummet op til 22-23 grader og stil dem væk fra radiatoren og andre direkte varmekilder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2014 17:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
Okay tak det vil jeg prøve så :) vender tilbage efter dette flush


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2014 17:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
...undgå desuden, at forstøve/vande, direkte på dit mycelie og frugtlegemer, så hellere udenom...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2014 01:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
Hvordan og hvor ledes med lys? Syntes der er en masse modsigende info. Er det nok med lys fra nigle 5w led spot pære? Vil de have bedre af at stå i vinduet og eftermiddagen? Hva med en infarød pære kan den gøre en forskel?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2014 05:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
?? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2014 12:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
De skal bare ha en lyskilde, helst direkte oppefra. Under et vindue er fint. Ikke direkte sollys.
Der er ingen grund til at bruge infrarødt lys.
Har du læst denne tråd?: viewtopic.php?f=2&t=22519
Der står alt du behøver at vide om growkits.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 13:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
Takker for svaret :) og nej men vil få den læst med det samme :)
de står i køkkenet ´, med 2 led spotpære i loftet på 5w og 3100k. de lyser dog ikke direkte ned på mine bags :)
Er der andre ting jeg kan gøre for at få nogle større shrooms? jeg får rigtig mange i kittet men selvom der er ændret på varmeforholdene syntes jeg stadig der langt op til en der har en våd vægt på 40g :D et gæt vil være de nok ligger på 10-16g.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 17:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
Billede
Billede
Billede

http://imgur.com/a/e9pCg
http://imgur.com/JK5kNnW
http://imgur.com/aTIaR5R

ps. den kasse med vækst i er McKennai, og den der ik er kommet op endnu er GT. de sat igang med 1 uges mellemrum hvis i sku undre jer over hvorfor den ikk er kigget op endnu :p

Og lige et delvist OT spørgsmål.
Sidder og skal til at bestille min 3 grow box, som formentlig blir den sidste inden jeg begynder et rigtigt grow :)
Sidder og tænker på B+ eller et Mexican. Erder stor forskel på yield? vil gerne have nogle tykkere svampe end dem jeg har postet indtil videre. Dem jeg høster vejer kun 5-10g våde stk. har jeg fundet ud af :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 17:46 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er næsten ligemeget hvad for et kit du køber. Et cubensis growkit vil give dig svampe, men heller ikke mere end det.
Hvis du vil have store og tunge svampe, så er du nødt til at lave dit eget grow og fodre dem med masser af vand. Svampe er 90% vand og hvis de kun får det væske du dunker med, så bliver svampene ikke større end dem du har nu.
De skal hele tiden forsynes med nyt vand, især hvis ikke de har et større reservoir at trække på ligesom de har når man laver et monotub.

Vand, luft og lys er det der skal til. Og det er der ikke meget af i en lille plastikbøtte nede i en lille plastikpose.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 18:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
arh okay :) jeg tænkte jo det bare var nok med at dunke kittet og så en halv liter i posen :)
Men vil 5g af tyndere svampe matche effekten af 5g tykke ? :)

for købte et lille kit til at starte med, og der fik jeg 7g tørret som jeg delte i 2 portioner, og hverken jeg eller min ven fik trip på. ( de havde stået oven på radiatoren imens de groede, det gør de 2 1200cc kits ikke, de står en lille meter fra i nagle højde)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 18:54 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
I teorien, ja. 5g svampe burde svare til 5g svampe, uanset om de er tykke eller tynde.
Dog kan man kan godt få svampe der er mere potente end andre, også i samme kage/kit. Det er genetikken der spiller ind der og der kan være hundredvis af forskellige sammensætninger i et 1200ml growkit. Den eneste måde man kan være sikker på at ens svampe har den samme potens hele vejen igennem, er at lave en mono-kultur.
Men det er nu ikke nødvendigt da man sagtens kan få en masse gode potente svampe ud af et multi-spore grow. Jeg kan desværre ikke sige noget om hvorfor I ikke blev ramt af de 7g, det kan være flere faktorer der har gjort det.

Det bedste råd jeg kan give dig, er at lave dit eget grow og give dem masser af kærlighed. Det virker måske som en stor mundfuld i forhold til bare at dunke sit kit og smide det i en pose, men i den sidste ende er det helt klart det værd. På den måde er du selvforsynende og kan være det indtil den dag du ikke gider længere.

Du kan ende med en kage ligesom denne, det var hans første kage og den gav 9 flush:
BilledeBillede

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2014 19:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
Okay det skal jeg skrive mig bag øret :)
Og det ser fandeme godt ud det der :p
Og growkitsne var mere en slags træning for at se det lidt an mht høst. Inden jeg køber terrarie og hvad dertil høre :)
Jeg takker endnu engang for jeres tid og rådgivning :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2014 17:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2014 11:35
Indlæg: 11
Har høstet kassen idag her er hvad det blev til 250g friske på første flush
Billede
http://imgur.com/7bMpSUn

Men når folk siger man fjerner alle de små svampe inden man dunker til nyt flush, er det også de der bitte bitte snå der sidder i næsten hele overfladen? :) eller er det kun dem der er til at då fatbi med fingerene? :) Pft


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2018 19:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 nov 2018 16:30
Indlæg: 7
Har lige, i går, plukket 2. flush og smidt kassen 12 timer i køleskabet.. Trykker d overskyende vand ud om 12 timer, der er lavet små huller i låget..
Fik 220g i første flush.. Den største vejede 50,6 g.
2. høst er blevet noget tyndere og tørrer meget hurtigere... Der er kun 1x 35g's basse, resten er alm. shroom-størrelse...
men tror jeg med færre spray vand i posen med shroomies, gør de er knap så vandholdige... Kunne i princippet æde 6-7 g. NU :-) knastørre som står ved varmen hvor jeg gror (23-24 grader C) og med en lille blæser, der har tørret dem perfekt...
Øvelse gør bedre.... Måske Mester.. in some decades.. Sparer 50g sammen til nytår ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2018 10:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
WestcoastViking skrev:
Har lige, i går, plukket 2. flush og smidt kassen 12 timer i køleskabet.. Trykker d overskyende vand ud om 12 timer, der er lavet små huller i låget..
Fik 220g i første flush.. Den største vejede 50,6 g.
2. høst er blevet noget tyndere og tørrer meget hurtigere... Der er kun 1x 35g's basse, resten er alm. shroom-størrelse...
men tror jeg med færre spray vand i posen med shroomies, gør de er knap så vandholdige... Kunne i princippet æde 6-7 g. NU :-) knastørre som står ved varmen hvor jeg gror (23-24 grader C) og med en lille blæser, der har tørret dem perfekt...
Øvelse gør bedre.... Måske Mester.. in some decades.. Sparer 50g sammen til nytår ;)

Tråden er over 4 år gammel. Hvorfor er det egentlig at du genopliver den, for at skrive det der?
I øvrigt har trådstarteren heller ikke været herinde i over 4 år, hvis det var henvendt til ham.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team