Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 17:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
De næste to uger jager politiet hashkøberne
Københavns Politi vil de næste par uger gøre en særlig indsats mod købere af hash på de forskellige cannabismarkeder i København.

Det siger lederen af efterforskningsenheden, politiinspektør Jørgen Skov.

»Vi går målrettet efter køberne de næste fjorten dage, og det må de gerne vide nu. Faktisk er vi allerede startet«, siger politiinspektøren.

Initiativet kommer umiddelbart efter den storstilede aktion mod sælgere og leverandører i Pusher Street på Christiania, hvor omkring 80 personer er anholdt og sigtet for organiseret handel med hash.

Tidligere, i februar, slog Københavns Politi til mod sælgere og leverandører på et andet kendt hashmarked i Jægersborggade på Nørrebro samt den nærliggende Folkets Park.

Nu er turen altså kommet til køberne.

Utrygt at være køber
»Vi har taget mange af sælgerne væk, og de, som gør markedet muligt, er køberne. Vi vil gerne sende et signal om, at når vi siger, at vi holder fokus på både køber, sælger og leverandør, så mener vi det faktisk«, siger Jørgen Skov.

Hvorfor jager i køberne, er det ikke en kamp mod vejrmøller?
»Det er jo ikke sådan, at vi tror, at vi kan holde dem væk alle sammen, men de skal vide, at det er utrygt at være køber. Vi mener, at det svækker sælgernes omsætninger når køberne ved, at det er risikofyldt, for så vil de, som ikke er afhængige, måske tage sig en øl i stedet for eller helt lade være«.

Jørgen Skov vil ikke løfte sløret for, hvordan politiet konkret vil jage hashkøbere, ud over at det drejer sig om at være til stede på gader og stræder.
Indsatsen kan virke barok i en by, hvor overborgmesteren vil legalisere hash?

»Det er politik. Vi forholder os til, at det er ulovligt, det siger vi åbent, og vi gør noget ved det«, siger Jørgen Skov.

Onsdag blev yderligere to mænd anholdt og varetægtsfængslet frem til 8. april sigtet for handel med hash i Pusher Street. I går kom det også frem, at en af de godt 80 anholdte er en betjent fra Københavns Politi.

Den sag ønske politiet ikke at kommentere.

http://politiken.dk/indland/ECE2239860/ ... hkoeberne/
http://ekstrabladet.dk/112/article2242504.ece

:roll:

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Mere Politi de næste 14 dage eh?

Fedt!

Mere spænding til mig når jeg skal smugle min månedsjoint med ud fra staden :D

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Lonewolf, du har misforstået deres plan - du er jo en af dem, der skal tage sig en øl i stedet :P

:roll:

Hykleriet er da også til at få øje på i medierne for tiden. Er ret interesseret i at høre hvor stor en fisk denne betjent var

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Københavns Politi vil det næste par uger gøre en særlig indsats mod købere af hash på de forskellige cannabismarkeder i København.

Det siger lederen af efterforskningsenheden, politiinspektør Jørgen Skov, til Politiken torsdag.

- Vi går målrettet efter køberne de næste fjorten dage, og det må de gerne vide nu. Faktisk er vi allerede startet, siger politiinspektøren.

Initiativet kommer umiddelbart efter den storstilede aktion mod sælgere og leverandører i Pusher Street på Christiania, hvor omkring 80 personer er anholdt og sigtet for organiseret handel med hash.

Tidligere, i februar, slog Københavns Politi til mod sælgere og leverandører på et andet kendt hashmarked i Jægersborggade på Nørrebro samt den nærliggende Folkets Park.

- Vi har taget mange af sælgerne væk, og de, som gør markedet muligt, er køberne. Vi vil gerne sende et signal om, at når vi siger, at vi holder fokus på både køber, sælger og leverandør, så mener vi det faktisk, siger Jørgen Skov til Politiken.

Jørgen Skov vil ikke løfte sløret for, hvordan politiet konkret vil jage hashkøbere, ud over at det drejer sig om at være til stede på gader og stræder.

- Det er jo ikke sådan, at vi tror, at vi kan holde dem væk alle sammen, men de skal vide, at det er utrygt at være køber. Vi mener, at det svækker sælgernes omsætninger når køberne ved, at det er risikofyldt, for så vil de, som ikke er afhængige, måske tager sig en øl i stedet for eller helt lade være, siger han til Politiken.

Er mega klar på at ødelægge min hjerne med øller fremfor hash. Tak for rådet...

Psychedelia Sponsor

Så kender man det danske system igen.... well done..... blarh

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Hvis nu alle os der kan løsrive os fra vores heftige misbrug begyndte at drikke i samme mængder hvor mange flere udrykninger om vold og hærværk mon der så dukker op...

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det svækker sælgernes omsætninger når køberne ved, at det er risikofyldt, for så vil de, som ikke er afhængige, måske tage sig en øl i stedet for eller helt lade være

Propaganja skrev:
Når politiet gerne vil fungere som oplysende myndighed om cannabis bør vi samarbejde med dem, har du dårlige erfaringer med alkohol og mener du cannabis har hjulpet dig bedre. Så skriv til Jørgen Skov med dine erfaringer på kbh@politi.dk og hjælp ham til at udvide sine horisonter.

SHITSTORM I HANS INDBAKKE!!!

GØR DET!!!

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Det står ikke så slemt til, panserne patruljerer blot rundt i salatfade. Bare kend dine rettigheder og put stashet ned ved dine løg. Generelt anbelfaler jeg lige at hoppe lige ind på linket herunder, hvor en tidligere politibetjent skriver en del brugbar information om vores rettigheder, hvis man nu skulle blive stoppet.

- http://frihedsaktivisten.dk/frihedsakti ... alkontrol/

Medlem
Brugeravatar

" for så vil de, som ikke er afhængige, måske tage sig en øl i stedet for eller helt lade være«."

Ovenstående er det dummeste jeg længe har hørt. Håber fandme ikke det danske politi er så naive..

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvorfor jager i køberne, er det ikke en kamp mod vejrmøller?
»Det er jo ikke sådan, at vi tror, at vi kan holde dem væk alle sammen, men de skal vide, at det er utrygt at være køber. Vi mener, at det svækker sælgernes omsætninger når køberne ved, at det er risikofyldt, for så vil de, som ikke er afhængige, måske tage sig en øl i stedet for eller helt lade være«.

Det er bedre at blive alkholiker end hash ryger, for så tjener staten på det... Er det ikke det han siger mellem linjerne. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det står ikke så slemt til, panserne patruljerer blot rundt i salatfade. Bare kend dine rettigheder og put stashet ned ved dine løg. Generelt anbelfaler jeg lige at hoppe lige ind på linket herunder, hvor en tidligere politibetjent skriver en del brugbar information om vores rettigheder, hvis man nu skulle blive stoppet.

Hav nu alligevel øjnene åbne. Det er IKKE en visitationszone, men det skider politiet på. Hold på jeres rettigheder.

Og ps. de er pisse lige glade, om du har det bag bollerne eller ej. De skal nok tjekke der alligevel (personlig erfaring - no homo).

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Hav nu alligevel øjnene åbne. Det er IKKE en visitationszone, men det skider politiet på. Hold på jeres rettigheder.

Og ps. de er pisse lige glade, om du har det bag bollerne eller ej. De skal nok tjekke der alligevel (personlig erfaring - no homo).

Hvis det ikke er en visitationszone, hvad skulle så forhindre mig i at gå videre, hvis politiet stopper mig? Du siger, de er ligeglade. Kunne jeg så ikke bare filme forløbet, og fortælle dem at jeg vil gå i retten med det?

Junior medlem
Brugeravatar

Ja de er pisse ligeglade, men hvis du blot læser det i link jeg skrev. Ville du vide at de ikke har rettigheder til, at nøgenvisitere dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men er der nogensinde nogen der har fået noget ud af at forsøge at stå på sine rettigheder?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Hvorfor fuck skal vi kriminelle vide noget om det her, hvis vi skal fanges i det.
Det kan man kalde :offtopic:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Men er der nogensinde nogen der har fået noget ud af at forsøge at stå på sine rettigheder?

Har en ven der engang kørte alle tricksne af for at slippe for en cykel bøde, tror det var for et højresving med rød farve i lygtepælen. Han nægtede at give de sidste fire CPR-numre (hvilket man er berettiget til), han ville ikke modtage papirbøden på stedet således at de istedet skulle sende den til ham, hvilket kan være svært når de kun har navn og fødselsdato. Han har stadig ikke modtaget en bøde.

Men ja, tror sjældent det hjælper noget. Jeg havde ikke noget på mig, men da jeg klagede over en visitering i indre by (som var visitationszone), var sagen ikke engang oprettet i politiets system. Men man kan ligeså godt prøve, i det mindste spilder man lidt af deres tid så et par andre kan komme forbi uden chikane.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja de er pisse ligeglade, men hvis du blot læser det i link jeg skrev. Ville du vide at de ikke har rettigheder til, at nøgenvisitere dig.

Det ved jeg godt, og det er også det, jeg siger. Egen erfaring siger bare, at de er ret lige glade med det.
Men helt klart, hold på jeres rettigheder, nægt at giv de sidste fire numre i CPR, nægt at modtag bøden på stedet (som Hector skriver) og spild så meget af deres tid som muligt.

Hector, hvor lang tid siden er det der?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Han nægtede at give de sidste fire CPR-numre (hvilket man er berettiget til)

Man har pligt til at oplyse navn, adresse og fødselsdag til politiet...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen

de sidste 4 cifre af dit cpr nr har da heller ik noget med fødselsdato at gøre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission

Jeg tror, han mener, at man er berettiget til at nægte det ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]