Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2014 23:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
hvad er folkets syn på gud? det kunne være spændende at høre hvad folk tror, forestiller sig og/eller ved om gud og livet efter livet?

personligt er det i min opfattelse dybt ulogisk at universet er poppet ud af ingenting uden at der står en intelligens bag det. jeg er overbevist om at der findes en skaber. dog har jeg intet til overs for doktriner, regler og traditioner indenfor de forskellelige religioner. jeg tror på at gud er ren og perfekt kærlighed og at målet med livet er at udvikle den spirituelle side af sig selv i en sådan retning at man bliver mere og mere kompatibel med gud/bliver mere og mere ren kærlighed frem for selvisk, egoistisk, grådig osv. som et micro sd kort der skal blive til et sd kort før det passer i harddisken der gemmer på alle informationerne, svarene osv

hvad tror i?

og alle jer ''gud er død'' eller ''gud findes ikke fordi bla, bla, bla'' spar jer selv jeres kostbare tid på denne klode før i ender i den intethed i tror på. det er kedeligt at læse om og ikke meningen med denne tråd.

jeg vil gerne udvide min egen og evt andres syn på dette emne :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2014 23:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2013 22:09
Indlæg: 122
I din overskrift beder du jo om folks mening omkring gud, men skriver så i dit post, at hvis man ikke tror på gud, så skal man bare holde sig væk fra tråden.. WTF? Jeg tror ikke på noget, hverken gud, spøgelser, hekse, eller dæmoner. Men derfor kan jeg, da stadig godt byde ind med noget i en debat? Personligt mener jeg også, at livet er en rejse mod det bedre menneske.

Men dog har jeg min tvivl, fordi hvis The Big Bang skabte universet, hvad skabte så TBB? Og hvad skabte det der skabte TBB. Så på den måde, kunne det godt tænkes der fandtes en gud, jeg finder det dog meget usandsynligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2014 02:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Mennesket er fint nok som det er. Det skal bare have lidt plads

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2014 05:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2013 17:38
Indlæg: 82
Jeg kalder mig selv for atheistisk agnostiker, og mener at den her kreative forestilling og søgen efter en perfekt gud er nytteløst...
Jeg nægter ikke muligheden for intelligent design, men tvivler på at hvis det er sandheden, så vil vi aldrig kunne forestille/opnå viden omkring denne guddommelige skaber...
Forestil jer at skulle lærer bakterier at synge opera.

_________________
"Make the most of the Indian hemp seed, and sow it everywhere!" - George Washington


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2014 09:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2013 17:47
Indlæg: 84
Hvem siger at fordi man ikke tror på gud, så tror man heller ikke på et liv efter døden?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2014 16:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Jeg kalder mig selv for atheistisk agnostiker, og mener at den her kreative forestilling og søgen efter en perfekt gud er nytteløst...
Jeg nægter ikke muligheden for intelligent design, men tvivler på at hvis det er sandheden, så vil vi aldrig kunne forestille/opnå viden omkring denne guddommelige skaber...
Forestil jer at skulle lærer bakterier at synge opera.


+1


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2014 17:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2013 17:38
Indlæg: 82
Hvem siger at fordi man ikke tror på gud, så tror man heller ikke på et liv efter døden?


Lige præcis...
Og bare fordi man er atheist kan man også sagtens tro på livet, kærlighed, godhed og kunst og alt andet som livet byder på.
En katolik sagde engang til mig i en debat, at hvis jeg ikke troede på Gud, så kunne jeg heller ikke tro på godhed og kærlighed.. Jeg svarede ham at selvfølgelig kunne jeg det, fordi at "Gud" er et begreb som mennesket har skabt, og derfor er denne godhed noget som kommer fra os.

Jeg tror på evolution, ikke fordi at jeg føler for det, men fordi at det er en kendsgerning.

_________________
"Make the most of the Indian hemp seed, and sow it everywhere!" - George Washington


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2014 22:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
det jeg mente var at folk godt måtte undlade de ligegyldige kommentare der tit opstår i de her tråde med dette emne. jeg ville bare gerne have folk til at fortælle om hvad de tror gud er eller hvad gud ikke er i stedet for bare at smide en kort kommentar om at gud ikke eksistere. jeg ville have det til at handle om hvad/hvem gud er ikke om hvorvidt der findes en gud eller ej. om man tror på gud eller ej er ligegyldigt. derfor kan man sagtens have et syn på sagen hvilket er hvad jeg vil hente ud i offentligheden med denne tråd. man får jo ikke en spændende diskussion igang hvis de folk der deltager ikke holder sig til emnet men farer i en hel anden retning.

så jeg spørger igen: hvad/hvem tror i gud er? hvad tror i på der sker efter livet?

hvis i ikke tror på gud eller en skaber i en anden forstand og i ikke tror på at der sker noget når tiden i denne dimension er opbrugt så fred være med det smut videre til den næste tråd. det er ikke det jeg vil frem til. men hvis i har et andet spændende input der kan relateres til emnet så skriv endelig :)

jeg kender godt evolutions teorien og jeg anerkender at det er fakta men der stopper rejsen ikke for mig. hvis jeg kan skabe en tråd hvor folk kommer med nogle relevante input omkring gud, hvad der sker efter døden eller andre ting der kan være nyttige i jagten på svarende på mine spørgsmål og/eller at mine tanker, ideer og forestillinger kan udvide andres horisont vil jeg være mere end glad og tilfreds. jeg vil bare gerne hente mere info om et emne jeg har interesse for dertil hjælper folk som bare skal understrege at de ikke tror på en større intellegens hverken i min eller andres søgen. :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 14:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Jeg tror gud er en mental forsvarsmekanisme, der tilfredsstiller menneskets behov for mening og sammenhæng. Gud er et potentielt svar på alt, som vi ikke kan forklare. Et værn mod tvivl og utryghed, der hælper virkelig mange mennesker på kloden med at begå sig i en utrolig kompleks verden.

Napoleon udtalte, at religion er hvad der forhindre de fattige fra at myrder de rige.

Du er fattig? Gud tester dig. Du er syg? Det er Gud der vil afprøve dig.

Uanset hvor elendigt dit liv så end måtte være, så venter der jo en belønning på den anden side.

Skal man forholde sig til den verden der omgiver os, den verden vi sanser med vores kroppe og tolker med vores hjerner, så er den jo netop skabt af vores menneskelige intelligens.

Virkelighedsopfattelsen er et subjektivt fænomen.

Størstedelen af de inputs vi får fra vores sanser fra den omgivende verdens, vurderes irrelevante og sorteres fra igennem flere faser - før vi til sidst står tilbage med en konret oplevelse af verden. En oplevelse der i høj grad er formet af på den viden, som vi allerede besidder.

Et eksempel kunne være, at hvis vi forestiller os at man fortæller en historie til 5 forskellige personer og beder dem om, at gengive den. Nu vil hver især fortælle deres egen unikke historie, hvor de fremhæver eller husker netop de aspekter, som de eksempelvis kan genkende fra deres egen livserfaring.

Kokken vil lægge særlig mærke til maden der var nævnt i fortællingen, studenten lægger mærke til den unge pige i historie og så videre.

Religion kan lånes ind i netop dit liv og formes efter dit unikke behov. Gud er præcis hvad du gør gud til.

Gud kan tilbyde dig et formål, styrke dig i din tro på dig selv og give en masse andre positive værktøjer til at håndtere den virkelighed som omgiver dig.

Gud kan også retfærdiggøre umenneskelige handlinger overfor andre. Gud kan stædigt holde dig fast i dine egne overbevisninger om verden og dermed skabe snæversyn.

Mennesket er ikke skabt i guds billede, gud er skabt i menneskets billede.

Dine livserfaringer, dine omgivelser og din tilgang til dine omgivelser skaber din verden. Personlig synes jeg ikke midlet helliger målet, men sådan er vi jo alle forskellige.

Uanset hvad, så er gud næppe en høj hvid mand, med langt skæg.

Jeg forstår godt du ønsker en sober tone i din tråd, taget i betragtning af, hvordan visse brugere her på forummet agere i diskussioner.

Dog synes jeg du skal give plads til en bredt spektrum af synspunkter, foruden personlige angreb. Ellers risikere det da at blive temmelig ensporet. I så fald ville et religiøs forum måske være en bedre platform for denne type diskussion ?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Senest rettet af StåendeBifald 23 mar 2014 22:06, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 15:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
ok hvis vi nu ser totalt bort fra de religioner der findes på kloden og spørgsmålet om hvorvidt gud er en realitet eller fantasi. hvad tror folk så gud er? hvad er guds natur? hvad er formålet med eksistens og livet? hvor kommer vi fra? hvor skal vi hen? hvad er vigtigt at opnå i livet hvis vi går ud fra at der venter en ny rejse efter vi dør? det er det jeg vil diskutere. er der nogen der har haft en nær-døds-oplevelse? nogen der har haft en psykedelisk oplevelse hvor de har snakket med aliens, engle, gud, satan eller en anden form for supernaturel skabning/intelegens?

der må da være nogen på dette forum der har haft en lidt ekstraordinær oplevelse eller ud af kroppen oplevelse evt. modtaget viden fra fremmede skabninger af ren energi og kærlighed imens de har trippet på dmt, lsd, svampe eller lign.

hvis endelig vi skal ud i diskussionen om hvor vidt der findes en skaber så søg på: the signs of god's existence - documentary på youtube.com.

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 17:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
ok hvis vi nu ser totalt bort fra de religioner der findes på kloden og spørgsmålet om hvorvidt gud er en realitet eller fantasi. hvad tror folk så gud er? hvad er guds natur? hvad er formålet med eksistens og livet? hvor kommer vi fra? hvor skal vi hen? hvad er vigtigt at opnå i livet hvis vi går ud fra at der venter en ny rejse efter vi dør? det er det jeg vil diskutere. er der nogen der har haft en nær-døds-oplevelse? nogen der har haft en psykedelisk oplevelse hvor de har snakket med aliens, engle, gud, satan eller en anden form for supernaturel skabning/intelegens?

der må da være nogen på dette forum der har haft en lidt ekstraordinær oplevelse eller ud af kroppen oplevelse evt. modtaget viden fra fremmede skabninger af ren energi og kærlighed imens de har trippet på dmt, lsd, svampe eller lign.

hvis endelig vi skal ud i diskussionen om hvor vidt der findes en skaber så søg på: the signs of god's existence - documentary på youtube.com.


jeg tror gud er det som ståendebifald så flot forklare

som jeg ser det, fra et større perspektiv, så er liv på jorden ikke andet end en virus, en bakterie som bliver ved med at forplante sig for ikke at uddø, og der ikke nogen større mening med vores eksistens, den er hvad vi selv gør den til

"hvor vi kommer fra?" vi kommer fra stjernestøv og evolution

"hvor vi skal hen?" ikke så mange andre steder end jorden lige pt, måske månen igen, og et smut til mars om nogle år?

"hvad er vigtigt at opnå i livet hvis vi går ud fra at der venter en ny rejse efter vi dør?"

hvad indebære en ny rejse. er det evigt liv efter døden eller genfødsel eller ? kan ik rigtig forholde mig til spørgsmålet, et bedre et må være hva man ville opnå hvis man kun havde 1 chance

har haft mange psykedeliske oplevelser, med alt fra geder med 3 hoveder til skabninger der kunne tolkes som værende guddommelige, men hver gang jeg bliver ædru og fornuften vender tilbage så ved jeg jo godt at det kun er hallucinationer og kemikalier i min blæste hjerne der får mig til at se de ting


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 17:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2013 17:38
Indlæg: 82
ok hvis vi nu ser totalt bort fra de religioner der findes på kloden og spørgsmålet om hvorvidt gud er en realitet eller fantasi. hvad tror folk så gud er? hvad er guds natur? hvad er formålet med eksistens og livet? hvor kommer vi fra? hvor skal vi hen? hvad er vigtigt at opnå i livet hvis vi går ud fra at der venter en ny rejse efter vi dør? det er det jeg vil diskutere. er der nogen der har haft en nær-døds-oplevelse? nogen der har haft en psykedelisk oplevelse hvor de har snakket med aliens, engle, gud, satan eller en anden form for supernaturel skabning/intelegens?

der må da være nogen på dette forum der har haft en lidt ekstraordinær oplevelse eller ud af kroppen oplevelse evt. modtaget viden fra fremmede skabninger af ren energi og kærlighed imens de har trippet på dmt, lsd, svampe eller lign.

hvis endelig vi skal ud i diskussionen om hvor vidt der findes en skaber så søg på: the signs of god's existence - documentary på youtube.com.


Jeg kan godt fornemme at du gerne vil høre et mere spirituel svar...
Hvis der findes et intelligent design, så vil jeg mene at Buddismen er den vej som er tættest på.
Prøv evt. at læse den tibetanske Dødebog, den kan give nogle knuder i din hjerne.

_________________
"Make the most of the Indian hemp seed, and sow it everywhere!" - George Washington


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 23:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
crime: hvordan kan du vide at psykedeliske oplevelser ikke er ægte? af alle de oplevelser jeg har igennem mine 21 år er de psykedeliske nok dem der har haft mest positiv indflydelse på mig. jeg har dog ikke oplevet noget guddommeligt endnu.

jeg nægter at tro på de videnskabs mænd som fx. stephen hawking der holder fast i at alting kan opstå ud af ingenting og at vi er en del af et multivers der ikke har en skaber. der står ikke bygninger i gaderne uden at der er nogen der har tænkt at der skal have vi en bygning og sådan her skal den designes for ikke at falde sammen. det samme gælder for universet. for mit vedkommende i hvert faldt.

anon: jeg kender godt til den tibetanske dødebog og har hørt nogle historier fra den men dog ikke læst den endnu. men det vil jeg glæde mig til. og må være enig med dig i at buddismen nok er den vej der er tættest på svaret hvis gud da ikke er som de andre religioner fortolker ham udfra deres misforståelser af biblen, koranen osv.

jeg tror der er meget vi ikke ved en skid om endnu. for 50-100 år siden sagde de også at nu kunne vi ikke nå længere i teknologien osv. der sker hele tiden noget nyt! og det er fucking spændende hvad de finder ud af hele tiden. hvis dem med magten og alle våbene bare ville få styr på kloden og stoppe alle krigene så vi kan begynde bruge mere tid og energi på at søge både ud og indad ville den menneskelige tilstand skyde i vejret som aldrig før. hold kæft det ville være en spændende verden at leve i!

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 00:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
de ting jeg har set påvirket kan på ingen måde sammenlignes med virkeligheden, når du vågner fra en drøm så ved du jo osse godt at det der skete i drømmen var fantasi?

du burde se den den nye serie Kosmos, den er virkelig fed og der er gode forklaringer på mange af de spørgsmål du spekulere over

studer lidt på evolution og hvad der er sket i universet siden tbb, hvordan vores sol system og planet er opstået og har udviklet sig, når man får sat alle brikkerne på plads giver det god mening, uden at der er brug for alverdens hokus pokus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 00:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Ståendebifald kommer med en rigtig god forklaring, for hvis du tager hokuspokus væk fra religion, så var det en rigtig god måde at holde styr på flokken. Frygt om evig lidelse efter døden, skal da nok få folk til at rette sig og betale sig ud af deres synder.

Det er fair nok hvis du ikke forstår fysikken bag multivers teorien eller string teorien. Det er utrolig komplekst. Men lige frem at nægte at tro på noget bare fordi man ikke kan forstå det, vil jeg mene er at være lige så ignorant som ortodokse ateister der ikke kan sætte sig ind i en religiøs persons sko. Jeg har virkelig prøvet at få gud til at passe ind i mit livsbillede, men jeg kan simpelthen ikke finde plads til hende/ham/det. Så kan du måske sige "Du nægter simpelthen at tro på ham fordi du ikke kan forstå konceptet bag gud?". Og konceptet bag gud er egentlig hvad Ståendebifald så elegant og præcist forklare.

Det er rigtigt at vi er langt fra en forståelse af alting og mon nogensinde vi får svaret på "Teorien om alt". En ting som teknologien og videnskaben bliver ved med at antyde, er, at vi lever i et uendeligt stort univers/multivers og vi har ingen betydning har for dette kæmpe rum. Vi er bare et plet på lagnet, som viste sig at udvilke sig, efter de betingelser, som nu var givet.
Jeg forstår godt hvorfor nogen synes det er en nedern tankegang at have, for hvis livet ikke skal give mening, at alt dit arbejde og gode ting du har gjort, slet ikke bliver belønnet. Pænt træls nedern.

Jeg ser det faktisk mere livsbekræftende og spirituelt, fordi det for mig til føle at jeg skal nå at opleve så meget af denne uendelig store verden og jeg skal have børn, så jeg kan vise dem hvor stort og fantastisk denne komplekse verden er, lige fra det molekylære niveau til tanken om uendelig mange universer med uendelig mange verdener. Tanken om hvor små vi er, er tit det der gør at folk klamre sig til gud men for mig så gør den tanke livet meget mere interessant og spændende.


Jeg har ikke brug for gud til at opleve de unikke ting i livet og samtidig udforske mit sind på dybe planer.

Dette billede får altid til at smile.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 01:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg troede på et tidspunkt på en gud, kun nogle måneder, men nok til at jeg da gerne vil fortælle hvad det var for mig. Min gud var flere ting, for det første en måde for mig til at tro på mig selv, fordi at jeg troede gud var min egen intuition. Altså fordi jeg troede at det var gud der talte til mig, igennem min samvittighed (kalder det samvittighed for forståelsen, sådan så jeg det ikke), så begyndte jeg at lytte mere til mig selv feks. hvis jeg skulle vælge mellem noget, så mærkede jeg hvad jeg følte mest for, hvis jeg manglede svar, spurgte jeg min "mavefornemmelse". Men gud stod også for karma, at alt godt jeg gjorde for andre, kom tilbage igen, og de få måneder jeg rendte rundt sådan, var jeg faktisk gladere. Hele det her kompleks, indbefattede også et liv efter døden, vi er alle blot sjæle som tager kødelig skikkelse, og kommer tilbage til vores energi-form, efter livet, til vi igen materialiseres, eller kommer i himlen.

Idag er jeg på samme forståelse som er blevet skrevet: gud er en måde at forklare uendelighed, og andre ting vi ikke forstår osv. Min egen konklusion på hele debatten er, at det er fint for mig at folk tror på en gud, hvis de kan leve med det, jeg kunne ikke, jeg vil have en forklaring man kan røre ved.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 01:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
rootmood: hvorfra henter du din ide om at jeg nægter at tro på et multivers fordi jeg ikke forstår det? jeg har sagt at jeg nægter at tro på de videnskabs mænd der er bange for at der muligvis eksistere en højere en intelegens end dem selv som kunne vise sig at være deres skaber. de mennesker er akurat lige så ignorente som kristen tyraner der lever efter den misfortolkede korrupte bibel der ikke engang indeholder det vigtigste evangelie thomas evangeliet der udelukkende handler om jesus's læresætninger om hvordan man i guds øjne er et godt menneske.

se den dokumentar jeg henviste til. der er mere videnskab, kemi, fysik, matematik etc. end der er hokus pokus og mirakler i den. bare se den og vend tilbage. det er for sindsygt hvad de når frem til. jeg siger ikke det er 100% sandt det de siger men det er fandme grundigt arbejde og svært at sige imod uden at være en closed minded ignorant der er bange for at tæppet kun er blåt i egne øjne.

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 01:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
ellers så prøv at se en video der hedder: dmt and the meaning of life af marc marcel. den ligger også på youtube og han lufter en meget spændende teori om det hele ;)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 10:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Denne video er også ganske lærerig.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 12:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Selv om det er animeret så kan man stadig se hvordan hun suger det sidste barndomsliv ud af ham, når hun smider legetøjet i skraldespanden.

@isar: jeg tror ikke videnskabsmænd er bange for tanken om gud, jeg tror nu mere de har det som mange andre, der ikke tror på gud. Det er lettere at forholde sig til teorier man kan måle, veje og føle på, fremfor tanken om gud. For når du tager det religiøse væk og magien væk og det spirituelle, så står vi igen med Ståendebifald beskrivelse af gud. En psykologisk mekanisme der er til for at beskytte sindet i uforklarlige situationer.

Hvordan man tolker et psykedelisk trip, er jo det der gør det så unikt og spændende. Jeg har en enkelt gang prøve at bryde igennem med DMT. Fantastisk oplevelse og en rejse til det ukendte hvor både væsner og guddomlige skikkelser hviskede hemmelighederne om universet. Efter megen grumlen kom jeg frem til at dette univers og de hemmeligheder, var ikke det univers som vi kender, det var mit sind og hemmelighederne var undertrykte minder fra tid jeg troede jeg havde glemt. Væsnerne og/eller de guddommelige skikkelser var min underbevidsthed som gav min en rundtur i den del af sindet de færreste for adgang til.

Jeg tror helt sikkert at nærdøds oplevelser er et resultat af et DMT boost i hjernen.

Jeg tror at når det kommer til gud, så er der ingen rigtige eller forkerte svar fordi:
.. gud er en mental forsvarsmekanisme, der tilfredsstiller menneskets behov for mening og sammenhæng. Gud er et potentielt svar på alt, som vi ikke kan forklare. Et værn mod tvivl og utryghed, der hælper virkelig mange mennesker på kloden med at begå sig i en utrolig kompleks verden.

Så den gud jeg har oplevet viste sig at være en del af mit eget sind. En ret så god guide når det kommer til sindet, men det er lige som han først gider give rundturen når man tilpas påvirket af et psykedelisk stof.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team