Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 dec 2013 12:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Den siger at i rent vand, samt i surt miljø, pH 2, indstiller der sig en ligevægt, GBL/GHB i forholdet ca 2:1. Det går hurtigst i det sure miljø, så du har lidt ret. Samtidig tager du også fejl, idet GBL hydrolyseres til GHB 100% i et stærkt basisk miljø. Hvis man derfor reagerer sit GBL med en stærk base, så får man Na-saltet af GHB, og hvis dette forsøger at kondensere tilbage, vil forholdene blive basiske igen, hvilket derfor ikke sker. Sænker man derimod pH, vil ligevægten forskydes tilsvarende henimod GBL. Ganske vist vil det ikke være en 100% konversion.


Kan jeg lige få det skåret ud i pap? :P

Så hvis jeg sænker pH i min GHB opløsning til 2, så burde opløsningen indeholde ca. 2:1 GBL/GHB...?

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2013 13:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Jeg arbejder i øjeblikket på en revision af hydrolysen, som primært omhandler et nyt afsnit om filtrering og oprensning.
Den vil være klar inden starten af 2014.

God jul.
Mystery.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2013 13:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Jeg slutter det udfra et princip om ligevægt. Som du nok ved fremmes esterhydrolyse både ved lav og høj pH. Og siden vand indgår i ligevægten i begge tilfælde , og vi er i vandig opløsning, vil ligevægten gå mod hydrolyse af esteren. For at fremme GHB --> GBL skal man over i et andet opløsningsmiddel end vand. Faktisk er det en meget god reaktion, når man ikke er i vandig opløsning, så det er mere eller mindre spontant. Men jeg holder stadig på, at der ikke vil være meget GBL til stede i en vandig opløsning ved høj eller lav pH.


Grunden til brug af (demineraliseret) vand i hydrolysen er netop, at det gør reaktionen mellem den stærke base (NaOH) og GBL mindre voldsom. Desuden vil de fleste gerne have deres GHB opløst i vand i sidste ende, da det letter doseringen & opbevaringen. Jeg tilstræber altid en pH på vippepunktet mellem 7 og 8, for at undgå for neutrale forhold. Helst 8. Altså er det ofte stadig svagt basisk, hvilket hæmmer stoffets tilbagegang til GBL.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2013 15:01 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Der er vel mange gode årsager til at lave hydrolysen i vand. Det siger jeg heller ikke noget til :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2013 16:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg føler lidt at mit spørgsmål øverst på siden er blevet overset :roll:

Vil en af Jer ikke svare på det? :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2013 01:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Den siger at i rent vand, samt i surt miljø, pH 2, indstiller der sig en ligevægt, GBL/GHB i forholdet ca 2:1. Det går hurtigst i det sure miljø, så du har lidt ret. Samtidig tager du også fejl, idet GBL hydrolyseres til GHB 100% i et stærkt basisk miljø. Hvis man derfor reagerer sit GBL med en stærk base, så får man Na-saltet af GHB, og hvis dette forsøger at kondensere tilbage, vil forholdene blive basiske igen, hvilket derfor ikke sker. Sænker man derimod pH, vil ligevægten forskydes tilsvarende henimod GBL. Ganske vist vil det ikke være en 100% konversion.


Kan jeg lige få det skåret ud i pap? :P

Så hvis jeg sænker pH i min GHB opløsning til 2, så burde opløsningen indeholde ca. 2:1 GBL/GHB...?


Hvis du lader det stå længe nok, hvilket vist er en uges tid, så ja. Jeg vil tro at hvis du sænker pH yderligere, måske til 1 eller 0,5 , vil konversionen ske væsentligt hurtigere. Men det må komme an på en prøve.

Men hvorfor vil du dog gøre det?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2013 00:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Tak Yeti :) Det var egentlig mest for at prøve at smage hvor grimt GBL smager i fht. GHB, da jeg kun har erfaringer med sidstnævnte men synes det smager rigeligt grimt :mrgreen:

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2013 01:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Tak Yeti :) Det var egentlig mest for at prøve at smage hvor grimt GBL smager i fht. GHB, da jeg kun har erfaringer med sidstnævnte men synes det smager rigeligt grimt :mrgreen:


Hvis du prøver det, skal du i hvert fald ikke drikke væske med en pH under 3. Og hvis du drikker noget der er så surt, er det en god ide at skylle efter med et glas vand, så du begrænser syreskaden på tænderne.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2014 03:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Faldt bare lige over et link, som måske kunne være til glæde for nogen i forbindelse med den her tråd:

Extraction_GHB_Aqueous_Solution.pdf

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2014 15:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2007 18:30
Indlæg: 105
Jeg kan læse mig frem, til at disse regørings produkter (magic cleaner) har en renhed på 99,86% og så yderligere 0,04 vand... det vil sige 99,9% - de sidste 0,1% står der intet om!? Er der nogle af jer skarpe hoveder, der ved, hvad det egenligt er? Jeg spørger fordi jeg har kigget på en masse forskellige GBL produkter, og jeg finder at rengørings produkterne fra Tyskland er de billigste.....
I head'et på deres side står 99,99%, men hvis man kigger laboratorie analyse står der som fornævnt...
Tager aktiv kul den sidste 0,1% af urenhederen? eller er det dårlig HR at gå igang med.....

og ja lige et spørgsmål til fremgangsmåden, man kan vel bare bruge flydende citronsyre eller er der nogen forskel? lavede det med en kammerat for mange år siden (han er laborant) og mener han brugte flydende til at ændre ph'en med...

ph testen - skal det være til salt vand eller fersk vand? ved ikke om der er nogen forskel, men stødte lige på nogle forskellige....

og lige en sidste ting, hvordan renser i det med kul? før eller efter opvarmning?

måske nogle lidt retarded spørgsmål, men vil bare være helt 100 :) :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2014 17:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
Jeg kan læse mig frem, til at disse regørings produkter (magic cleaner) har en renhed på 99,86% og så yderligere 0,04 vand... det vil sige 99,9% - de sidste 0,1% står der intet om!? Er der nogle af jer skarpe hoveder, der ved, hvad det egenligt er? Jeg spørger fordi jeg har kigget på en masse forskellige GBL produkter, og jeg finder at rengørings produkterne fra Tyskland er de billigste.....
I head'et på deres side står 99,99%, men hvis man kigger laboratorie analyse står der som fornævnt...
Tager aktiv kul den sidste 0,1% af urenhederen? eller er det dårlig HR at gå igang med.....
Den sidste 0,01% er urenheder fra syntesen, hvad ved jeg ikke.. Der skal du mok have fat i en der har mulighed for at teste det ved GC/MS, hvilket nok bliver svært. Du kan også prøve at skrive til forhandleren af det.

og ja lige et spørgsmål til fremgangsmåden, man kan vel bare bruge flydende citronsyre eller er der nogen forskel? lavede det med en kammerat for mange år siden (han er laborant) og mener han brugte flydende til at ændre ph'en med...
Jeg har aldrig hørt om flydende citronsyre? Så skulle det da være en opløsning af citronsyre, f.eks 10% som er opløst i vand el. Du kan købe citronsyre stort set over alt, til ingen penge :)

ph testen - skal det være til salt vand eller fersk vand? ved ikke om der er nogen forskel, men stødte lige på nogle forskellige....
Bare brug alm. ph papir, har ikke hørt om at der skulle være en til salt- og ferskvand. Jeg bruger selv noget der hedder PH-FIX 0-14

og lige en sidste ting, hvordan renser i det med kul? før eller efter opvarmning?
Jeg gør det når det er færdigt og afkølet :)

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2014 23:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har aldrig hørt om flydende citronsyre?


Tror han mener citronsaft, i de flasker formet som en citron ;)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2014 09:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
Jeg har aldrig hørt om flydende citronsyre?


Tror han mener citronsaft, i de flasker formet som en citron ;)


Ja jeg tænkte også på at spørge om det ikke var de autocitroner, men tænkte at han nok vidste at det ikke er citronsyre eftersom han lavede det med en laborant :)

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2014 18:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Der er en tysk forhandler som har lagt den her analyse op:

Billede

(Har pixeleret firmanavn og adresse)

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2014 15:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2007 18:30
Indlæg: 105
tusinde tak for svarene :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2014 22:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Der står i tråden der opstår små mængder giftige gasser ved hydrolysen. Hvad er det helt præcist for gasser?

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 18:24 
Offline
bannet

Tilmeldt: 07 sep 2013 14:15
Indlæg: 27
Undskyld jeg sprøger men her er opskriften skrevet helt anderledes:
viewtopic.php?f=10&t=11815


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 18:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Undskyld jeg sprøger men her er opskriften skrevet helt anderledes:
viewtopic.php?f=10&t=11815


Hvad er spørgsmålet?

Og du behøver ikke undskylde for at spørge ;)

Det er en HYDROLYSE og ikke en opskrift, bare lige for at fluekneppe

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 19:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Der står i tråden der opstår små mængder giftige gasser ved hydrolysen. Hvad er det helt præcist for gasser?


Fandt dette som svar på dit spørgsmål :)
Hvis ikke det er korrekt eller det svar du leder efter, må du eller nogle andre lige blande jer.

Citat:
The reaction proceeds equimolarly (the same number of each molecule reacts), and there are no byproducts produced in this reaction, such as hydrogen gas, water, or anything else as proposed in several other texts.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2014 20:14 
Offline
bannet

Tilmeldt: 07 sep 2013 14:15
Indlæg: 27
Undskyld jeg sprøger men her er opskriften skrevet helt anderledes:
viewtopic.php?f=10&t=11815


Hvad er spørgsmålet?

Og du behøver ikke undskylde for at spørge ;)

Det er en HYDROLYSE og ikke en opskrift, bare lige for at fluekneppe

Okay men jeg forstår ikke hvorfor fremgangsmåden er beskrevet forskelligt? Har set nogle video'er hvor folk laver ghb og der blusser blandingen helt op når man smider vandet oveni NaOH'en (ligesom når varmt vand er ved at koge over) derfor han skriver i linket jeg sendte tidligere at man skal flytte den hurtigt over på en kold plade og der står også at det skal koge men "stille og roligt" ellers kan det brænde, her i opskriften står der bare at det skal koge i 20 - 30 min!?
Forstår ikke hvorfor der skal være så stor forskel?! Bliver helt i tvivl hvilken en af opskrifterne jeg skal anvende?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team