Har ladet mig fortælle at man næsten ikke ser hashpsykoser i lande hvor det ikke er i medierne, nogen der ved om det er rigtigt?
Kunne godt forestille mig at der er noget om det, har hørt i dokumentarer at der skulle være færre der får badtrips i lande hvor det er lovligt og man ikke skal være noia overfor at politiet sparker døren ind for lidt tobak.
Dette har jeg også tit spekuleret over. Jeg tror i høj grad at tanken om at blive psykotisk, få evighedstrip eller lignende kan gå ind og sætte gang i processen, netop fordi man selv tænker det igang.. Det interessante er jo, hvorvidt man overhovedet ville få slynget sig selv ind i en ond tankemæssig spiral, hvis man ikke var klar over "risikoen" til at starte med?
Snakkede en gang tripsitting med en gammel hippie, og han fortalte at hvis man skal tripsitte folk som aldrig har prøvet det før og intet aner om det, skal man lære dem et mantra på et par linier. Og så forklare dem at hvis de messer det mantra hvis de får badtrip vil det gå væk igen. Jeg har aldrig turde prøve det, men han virkede meget overbevidst.
Kunne da godt forestille mig at der kunne være noget om det for nogen. Hvis man tror man kan, så kan man. Som min gamle skt. bernhard som var vokset op sammen med katte og ikke vidste at den ikke kunne gå på bordet, og derfor gik på bordet
Det har virket rigtig fint for mig, men teknikken virker kun hvis jeg lukker øjnene. Jeg tror grunden til det skyldes, at man kan blive forvirret af omgivelsernes konstante forandringer, og på den måde kan blive negativt overvældet. Jeg tror faktisk Terence Mckenna havde fat i den lange ende, da han snakkede om vi altid skal huske at fokusere på hvad der sker med os under trippet, så vi ikke bliver tabt i processen. Hvilket respondere meget godt med mine egne oplevelser, hver gang stoffer har "taget røven" på mig, har det været fordi jeg ikke har været opmærksom nok på oplevelsen, men fokuseret på alt muligt andet.