Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Potter
Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Hey psy

Sad lige i mine egne tanker og tænkte om man kunne bruge en vin kasse altså en der nok er 40 cm i længde 20 cm i højde og 10 cm i bredde til at plante Cannabis i ville det kunne lade sig gøre at plante fire frø i sådan en?. har også haft en stor krukke i tankerne som nok er 15 cm i diameter og nok 20 cm i højde ville det også kunne lade sig gøre at plante fire i denne ?

Forsat god dag :joint:

Titel: Re: Potter
Junior medlem

Nu ved jeg ikke hvad en vinkasse er lavet af, men det er bedst at plante planterne hver for sig, så de kan ompottes for at få maksimal rodvækst i potten

Moderator
Brugeravatar

Nærmest alle beholdere kan bruges som potter, bare man husker at lave drænhuller. Jeg vil ikke anbefale dig at plante flere planter i en beholder, det bliver hurtigt noget rod ift. frasortering af hanner. Den plante der hurtigst får udviklet et rodnet vil være mile vidt foran de andre, så planterne vil gro uensartet. Desuden er det ikke så store beholdere du har fat i.

Medlem

Super fin respons men er der nogle bestemt mål altså i længe, højde og bredde som de skal have for at kunne vokse og behøves man at omplante dem?

Moderator
Brugeravatar

Nej ikke som sådan, har set folk dyrke i shot glas, og jeg har set folk dyrke i potter på størrelse med sandkasser. Jeg har fundet relativt høje og smalle potter ret anvendelige. De bliver ofte kaldt 'tree pots'. De passer godt til hampens nedadgående pælerod hvor rodvæksten skyder ud fra, og gør at man kan stille planter relativt tæt, hvilket er fordelagtigt til især SOG. Man behøver ikke ompotte, men gør man det ellers rettidigt så udnytter rodnettet bedre jorden, da rødderne har en tendens til at søge ud til kanten af potterne. Når der så kommer jord udenom denne 'skal' af rødder der opstår i ydrekanten så fordeler rødderne sig bedre i det nye jord.

Medlem

Super vil prøve med de såkaldte tree pots:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har lige i spørgsmål til potte størrelse, samt mit lille set-up.
Har tænkt mig at gro tre autoflower derhjemme i vindueskarmen, begyndte forspiringen i søndags og tænker at så frøene i 1,1l potter.
Forventer ikke det store udbytte(det er mest for hyggens skyld da jeg bor i lejlighed og ikke har nogen køkkenhave) og gider ikke planter højere end 30-40cm.
Mine spørgsmål går så på:

- Hvor store potter behøver jeg(har engang hørt at for hver 10. cm plante, skal man have 1l jord)?
- Kan jeg nippe toppen af så planter deler og bliver mere buskede og knap så høje?
- Vinduet er østvendt og der kommer direkte sollys ind i fra tidlig morgen til hen ad efter middagen, vil det overhovedet kunne lade sig gøre?

Har som sagt ikke de store forventninger til udbytte.

Edit: føler mig Ornli' dedikeret :D

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]