Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg er ny herinde og ny på dyrkningsområdet! Håber ikke at jeg har lagt min indlæg ind et forkert sted eller gjort noget forkert, men nu prøver jeg :-)

Jeg fandt et frø i en af mine bags og tænkte det kunne være meget sjovt at plante, SÅ jeg købt noget standard pottemuld, spirrede frøet og plantede det i en 4l spand og satte den i mit syd-vendte vindue på 1. sal. Den har fået gødning siden den var klar til det og jeg har ikke givet den gødning den seneste uge her. Den har stået i 10 uger totalt.

Som i kan se på billederne har den fået en pæn størrelse, men jeg kan ikke helt finde ud af om den klar til at blive høstet og hvilken sort det er? Så det håbede jeg at i kunne råde mig omkring. Den har lidt krystaller og jeg synes at når jeg lyser på buds'ne har de et hvid/brunligt skær, men det kan i måske se på billederne.

På forhånd mange tak til dem der vil læse indlægget:-) Krydser fingre for at jeg har gjort det rigtigt med billederne!
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Junior medlem

Jeg ved ikke så meget om den men jeg kan fortælle dig at det er en "sativa" strain. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Flotte billeder og fin plante du har dig.
Det er et godt stykke inde i blomst, men ud fra billederne, ser ikke ud til at være helt høsteklar endnu..
Du skal kigge på tricomsne, dvs de små krystaller.
En tommelregel er, at når ca 80% er ravfarvede, så skal der høstes:-)
Du kan bruge et objekt fra en kiggert, en kraftig lup, et mikroskop ovs, til at nærstudere tricomse..
Pøj pøj med det:-)

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
80 % rav farvede? det bliver da en kedelig sofaryger uden noget thc i så

Moderator
Brugeravatar

Ja de 80% gælder pistillerne (hårene/pollenfangerne), som er en mere usikker måde at høste efter, da mange ting kan forudsage en brun pollenfanger, f.eks bestøvning eller varme, så trods det er et fingerpeg om modningen er det ret varierende udfald. Man bør kigge efter trikomerne, de små krystaller, som i virkeligehdden er knapformede eller formet som en stilk med en kugle for enden, og det det er denne kugle du skal holde øje med. Typisk høster man indenfor 2-10% ravfarvede alt efter hvor sofa røgen er. Selv går jeg efter så mange mælkehvide som muligt, og så få gennemsigtige uden for mange ravfarvede, medmindre det er ment som smertestillende, hvor jeg typisk lader den modne mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg tror nu at GG mener det er 80 % trichomes, ellers kan jeg ikke se hvordan det her skulle give mening

Citat:
Du skal kigge på tricomsne, dvs de små krystaller.
En tommelregel er, at når ca 80% er ravfarvede, så skal der høstes:-)
Du kan bruge et objekt fra en kiggert, en kraftig lup, et mikroskop ovs, til at nærstudere tricomse..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen, så må jeg beklage at jeg åbenbart ikke helt har styr på, hvad de forskellige ting hedder.
Mener ikke det er sofarøg man får, af at kigge efter meget brunt på pollenfangerne (hvis det er det det er).

-John Rooney.

Moderator
Brugeravatar

Det er sku fair nok, det var ikke for at være efter dig, men tænkte nok du havde byttet om på det. Det er også forvirrende, trikom betyder faktisk hår, så det er nærliggende at bytte rundt. Pistil vil egentlig sige frø-anlægget, som så også inkludere pollenfangeren, som er den tommelfingerreglen om de 70-80% omtaler.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

No hard feelings Bismann:-)
Cannabisdyrkning er et spændende univers, men med (for)mange forskellige ord, begreber, forkortelser mm.
Og så er det både på Dansk og Engelsk tilmed..

Er 2-10% som du nævnte, ikke lige i underkanten?
Min erfaring er, at det bliver en tidsmæssigt kort og lidt flad skævert, hvis der høstes så "tidligt"..

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

sorten har osse en del at sige ang høst tidspunkt, hvis det er ren sativa vil man gerne høste lidt sent, og indica tidligt, ellers bliver det noget ren psykose eller godnat røg

rent rus mæssigt så peaker thc indholdet når de er cloudy/milky, og nedbrudes til cbn/cbd som så osse modvirker thc når de skifter til rav, så man burde blive mest påvirket ved 0 % ravfarvede, men det kommer vel osse lidt an på hvad man personligt syntes en "skævert" er, hvis man forbinder det med at være træt og bedøvet i kroppen så virker sen høst vel bedre

mine criticals som er indica domineret høster jeg ved 0-5 % rav, så snart 90-95 % er milk/cloud så ryger de, silver hazen som er 70 sat skal helst have en 10-15 % rav ellers så bliver man små psykotisk af det

Moderator
Brugeravatar

@Georg Gearløs
Ja og så rodes der også så meget rundt i betegnelserne at de har fået sit eget liv i cannabisverden, skunk og pollen f.eks.

Tjah, det er jo en smagssag, jeg vil mene at 10% er ovre i sofa-afdelingen for de fleste sorter, men det gør det jo ikke forkert at modne senere hvis man har lyst til det. Synes dog det er lidt synd at overmodne langtidsblomstrene sativaer. Jeg er for det meste mere til den opløftende skævert, så høster måske nok lidt før mange andre, men mit hovedfokus er nu ikke på de ravbrune, så meget som på at maksimere antallet af mælkehvide trikomer. Mht. tidsmæssign rus har de sorter, jeg har oplevet flest påvirkede timer ved, været sativa sorter, der har været høstet relativt tidligt, formegentlig pga. et relativt højt indhold THCV, som er meget psykoaktivt, semi-psykedelisk, og relativt få sløvende cannabinoider til at modvirke den psykoaktive effekt. Men vil give Crime ret i at det nok afhænger af hvad man forbinder med at være skæv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det kommer nok meget an på sort så, jeg høster som regel osse ved 95 % milk, men da jeg gjorde det med silveren blev man små psykotisk og overstimuleret, man kunne slet ik slappe af, og til tider noget vildt mind fuck, ved en 10 % rav så ville jeg nok fordele den 80/20 head/body, og så tilpas anti psykotisk til at man ikke bliver helt fuckt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]