Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Xanax ?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nogen der har nogen erfaringer med Xanax ? og kan det overhovedet fås i danmark ? har fået at vide at efterspørgslen åbenbart ikke var stor nok men med jer ? hvad tog i af dosis og hvordan var det ? og hvad med pris osv ?

Titel: Re: Xanax ?
Medlem

Xanax er bare et producentnavn, de forhandles i danmark blandt andet under indholdstoffets navn Alprazolam.

Prisdiskussioner er ikke tilladte på psychedelia.dk.

Citat:
Angst og uro:
Voksne. Sædvanligvis 0,5-1,5 mg 1-3 gange i døgnet.
Til ældre, ved dårligt fungerende lever eller nyrer samt ved følsomhed over for den sløvende virkning. Sædvanligvis 0,25 mg 3 gange i døgnet.

Panikangst:
Voksne. Dosis er individuel. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 0,5-1 mg ved sengetid eller 0,5 mg 3 gange i døgnet. Vedligeholdelsesdosis. Sædvanligvis 1-2 mg 3-4 gange i døgnet.
Ved dårligt fungerende lever eller nyrer samt ved følsomhed over for den sløvende virkning. Sædvanligvis 0,25 mg 3 gange i døgnet. Dosis kan øges gradvist ved behov til højst 4,5 mg i døgnet fordelt på flere doser.

bivirkninger
Meget almindelige (over 10%)
Fysisk og psykisk afhængighed, udvikling af tilvænning, kraftesløshed, vægtændringer, nedsat eller øget appetit.
Fordøjelsesbesvær (bl.a. kvalme, opkastning og diarré).
Hjertebanken, brystsmerter, tilstoppet næse.
Angst, depression, irritabilitet, døsighed, søvnløshed, hovedpine, svimmelhed, hukommelsesbesvær, indlæringsbesvær, konfusion, talebesvær, ændring i hudens følesans, bevægeforstyrrelser, nedsat sexlyst.
Hududslæt, øget svedtendens.
Vandladningsbesvær, menstruationsforstyrrelser.
Sløret syn.
Almindelige (1-10%)
Øget spytdannelse.
Lavt blodtryk, varmefølelse, væskeophobning i kroppen, hyperventilation, luftvejsinfektion.
Muskelkramper, muskelstivhed.
Uro, rastløshed, unormale drømme, besvimelsesanfald, rysten, koordinationsbesvær, koncentrationsbesvær, personlighedsforstyrrelse i form af uvirkelighedsfølelse overfor omgivelserne og det, der sker omkring en.
Allergiske hudreaktioner.
Seksuelle forstyrrelser, ufrivillig vandladning (inkontinens).
Øresusen (tinnitus), sløret syn.
Ikke almindelige (0,1-1%)
Leverpåvirkning, gulsot.
Muskelsvaghed.
Hallucinationer, øget følesans, ufrivillige, langsomme bevægelser, balanceforstyrrelser, hukommelsesbesvær, opstemthed (eufori).
Manglende vandladning.
Forhøjet tryk i øjet.
Sjældne (0,01-0,1%)
Hæmmet vejrtrækning, øget sekret i luftvejene.
Blodmangel.
Uventede psykiske reaktioner (fx aggressivitet, hallucinationer og psykoser), personlighedsforstyrrelse i form af uvirkeligheds- eller fremmedfølelse over for egen person, eget udseende eller dele af eget legeme.

Behandling gennem længere tid (uger) giver risiko for afhængighed og tilvænning. Tilvænning viser sig ved behov for stigende doser. Symptomer på afhængighed kan opstå ved pludseligt ophør efter længere tids brug og viser sig ved abstinenssymptomer i form af søvnløshed, uro, angst, appetitløshed, kvalme, svedtendens og rysten samt overfølsomhed over for lyd, lys, lugt og berøring. Efter høje doser kan der opstå kramper ved pludseligt ophør efter længere tids brug. Der kan gå flere dage efter ophør med indtagelse, før disse abstinenser viser sig.

viewtopic.php?f=4&t=18831

http://www.psychologytoday.com/blog/sid ... y-minor-tr

Det er NO-GO at indtage sammen med alkohol.

Dedikeret medlem

Der er MASSERE Alprazolam i Danmark - nok os for meget..

Medlem

"Xanax" henviser nok til de notoriske 2mg xanax-barer (også kendt som gravsten) man kan få i USA. Som nævnt er det et handelsnavn for stoffet alprazolam. Jeg har et par stykker liggende i tilfælde af bad-trips på psykedeliske stoffer. Har prøvet dem alene, 0,5mg til rekreationelt brug. Det var røvkedeligt og havde intet appeal for mig. Jeg har også prøvet 1mg imod insomnia. Det fungerede overhovedet ikke - jeg blev bare endnu mere smadret mentalt og fysisk, uden at kunne sove, og var helt ødelagt morgenen efter. Zolpidem er for mig uendeligt mange gange bedre imod insomnia hvis lokummet virkelig brænder på og man skal sove. Jeg beholder mine til at dæmpe eventuelle angstreaktioner på fremtidige psykedeliske trips. Tvivler på de har meget andet at byde på for mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]