Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.. Det er lidt sent på aftenen jeg skriver dette, så jeg beder jer bære over med eventuelle stave/grammatiske fejl.

Jeg har her de sidste par dage gået og tænkt lidt over hvor jeg er henne i mit liv, og hvordan jeg skal tackle det fremover, og da jeg ikke føler jeg kan snakke med hverken venner eller familie af det her, men har brug for andres synspunkter vil jeg spørge her.

Jeg vil til at starte med sige at jeg ikke har noget reelt misbrug og jeg selv føler jeg har kontrol over min nuværende situation, men det jeg er bange for er hvordan det eskalere og om jeg burde gøre noget nu.

Jeg ryger en joint med mine kammerater nok engang om ugen, nogen gange flere gange, og nogen gange færre. Vi tager også til fester 2-3 gange om måneden men for det meste privat. Når vi bare er til privat fester, bliver der aldrig indtaget nogen stoffer, grundet at der ikke er den rette setting, og at vi også føler at det ville være at pisse op og ned at ryggen på vores venner der holder festen og ikke bryder sig om stoffer. Men hver gang vi tager til større arrangementer f.eks. en bytur i KBH hvor vi bestiller bord osv. er der altid coke / mdma / ketamin med. Jeg ved ikke om det er fordi at det er noget vi har brug for, for at have det super fedt, om det er blevet en vanesag eller hvad det er, men det er stort set hver gang vi er til "store fester" der bliver insuffleret diverse stoffer, dog aldrig blandet.
Jeg vil her også sige at der mindst er 2 måneder, kommer meget an på økonomien og stemningen for det. Mellem sådanne byture, men på dem er stoffer altså bare et MUST, som at få et lille 'fix' indtil næste gang.

Jeg vil ydermere her påpege at det ikke er fordi jeg går til hverdag og tænker "iihh hvor jeg glæder mig til næste gang" men dagene op til, glæder jeg mig som et barn gør til juleaften..

Jeg vil nu høre om jeg burde sætte en stopper for al den sjov og ballade nu - holde længere pauser eller om det er meget normalt?
Hvis der er yderligere spørgsmål er i mere end velkomne til at spørge.
Mvh
Tickle.

Jeg vil yderligere lige tilføje at jeg er i tvivl om jeg har brugt det rette board/emne til denne smøre --

Junior medlem

Hej Mr. Gone, først og fremmest tak for din respons!

Jeg har nu sidder og grublet lidt over det du skriver, og du har jo egentlig ret.. Det er jo egentlig ikke så slemt som jeg muligvis selv går og gør det til!
og ja gør det nok også selv til et samvittigheds problem, det tror jeg er min krops/hjernes egen måde og gøre mig opmærksom på at jeg altså ikke skal blive ALT for glad for euforiserende stoffer, for det er jo sindsyg fedt, men alt med måde!

Jeg vil dog sige, at jeg aldrig har været på sådanne ture som dig, min "karriere" inden for hårdere stoffer, startede i oktober sidste år, hvor jeg prøvede MDMA som det allerførste og så gik jeg ind og læste om det.

To sum it up, jeg føler heller ikke at jeg i fare, men mere om der var nogen der kunne kende situationen og kende sig selv i den som måske var havnet i lorten.
Jeg vil tænkte over det, og takker igen for din tid og dine ord :)

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Det lyder til at det er nu du skal begynde at stoppe op og tænke som du også gør. Jo længere ud du kommer, jo svære bliver det. Held og lykke med det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg synes det er meget positivt du er så opmærksom på dit "forbrug" bliv ved med at være kritisk for hvor ofte du gør det men husk at nyde de gange hvor du giver dig selv lov til at indtage hvad det nu måtte være... Det er et godt tegn du allerede nu overvejer dit forbrug der er mange der bare tænker de sagtens kan styre det det lyder som om du har den rette respekt og omtanke med hvad du foretager dig thumbs up!

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Junior medlem

Hej Alakazam, tak for de pæne ord!
Ja jeg har stor respekt for det, fordi jeg har set hvad det kan gøre ved folk..
Som jeg også skriver i teksten glæder jeg mig som et lille barn gør til jule aften dagene op til vi har bestemt os for at gøre det, og nyder det 100% :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det er altid en godt idé at skrive ens forbrug af stoffer ned i kallenderen, inkl. alkohol. Altså dosis og dag. Så kan man altid se på den og vurdere om det er for meget eller for lidt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Du kunne jo prøve at teste dig selv ved at holde lidt længere end 2 måneder. Tror dog det er svært at være med til de ''store arrangementer'' uden at være blæst og så ikke føle sig ''udenfor'' hvis det er det man er vant til. Det kræver viljestyrke.

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
Det er altid en godt idé at skrive ens forbrug af stoffer ned i kallenderen, inkl. alkohol. Altså dosis og dag. Så kan man altid se på den og vurdere om det er for meget eller for lidt.

Det her lyder faktisk som en rigtig god idé, tror jeg at jeg vil prøve at gøre, man kan hurtigt glemme hvor meget man indtager!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]