Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej mine planter er gået i blomst, men jeg kan se at nogen er noget længere fremme end de andre. Den ene er godt fremme men det er de 3 andre derimod ikke. Er det normalt og vil høsttidspunktet være det samme for dem alle sammen, eller kan de stadig godt være forskellige? :)

Et andet problem er at en af planterne har fået mug nederest på stammen, Jeg har isoleret den fra de andre planter, og det ser ikke ud til, at muggen breder sig ret meget mere end dernede rundt om stammen. er det værd at satste på det ikke smitter resten af planten, eller er det ikke risikoen værd?

På forhånd tak for hjælpen :)

Medlem

Det er helt normalt at 1 sort ikke er særlig stabil med udseende, lugt samt høst tidspunkt kan variere meget.

Så du må høste dem hen af vejen som de bliver færdige.

Hvis du har noget Atamon liggende kan du prøve at spøjte stammen med det, og evt fjern det mug du kan.
du kan godt skrabe et par milimeter af stammen ind til lidt frisk materiale uden det skader, så det ikke spreder sig for meget.
Det burde ikke sprede sig til skudene hvis ikke det er i kontakt med muggen, nok minimalt med mug spore det afgiver.

Senest rettet af 2timeGrower 31 jul 2014 22:00, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
selvom det er samme sort så er der ikke 2 frø der er ens, det er ligesom med mennesker, den tager tilfældige træk fra sin mor og far, og laver en ny enhed af den blanding

hvis det kun er pga genetikken at den er foran, og ikke fx. pga vand eller gødning eller andre ting, så er det højst sandsynligt fordi at den ene plante er mere indica domineret end de andre, og den vil derfor osse skulle høstes tidligre

lidt senere inde i blomst vil du sikkert også kunne se og lugte forskel på dem

læs lidt op på pheno typer

http://en.wikipedia.org/wiki/Phenotype

Junior medlem

[quote="Crime"]selvom det er samme sort så er der ikke 2 frø der er ens, det er ligesom med mennesker, den tager tilfældige træk fra sin mor og far, og laver en ny enhed af den blanding

hvis det kun er pga genetikken at den er foran, og ikke fx. pga vand eller gødning eller andre ting, så er det højst sandsynligt fordi at den ene plante er mere indica domineret end de andre, og den vil derfor osse skulle høstes tidligre

lidt senere inde i blomst vil du sikkert også kunne se og lugte forskel på dem

- Det lyder jo faktisk logisk nok. De er alle blevet passet på samme måde med den samme mængde gødning og vand, så det vil jeg mene.
som blosmtringsgødning bruger jeg en chiligødning med npk 2-2-2, er det fint nok? Jeg ved godt at der skal være meget phospor og kalium i, men det er ikke lige til at finde en gødning hvor forholdene er sådan :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

de kan da sikkert godt klare sig med det, men for det bedste resultat ville jeg skaffe noget gødning der er bedre egnet

en planteskole eller headshop har det, dem er der alligevel et par stykker af rundt omkring, og så kan det osse sendes som en pakke imod et lille gebyr, hvis det skulle være nødvendigt

Junior medlem

Det må jeg hellere kigge på så. Tak for hjælpen :)

Junior medlem

Hvad med hvis man vælger en gødning der hedder npk 0-5-4? ville det fungere hvis man samtidig gav gødning med N i fra en anden gødning en gang i mellem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis du selv kan tilsætte lidt N så er det jo fint, men hvis det er med en anden gødning som også har p og k og alt muligt andet så bliver det ligepludselig svært at holde styr på, så hellere holde sig til 1 slags hvor der er den rigtige blanding i

hvis du kører med 4 planter af gangen, vil en flaske til 100 kr holde 3-4 grows eller mer, og det kan som sagt sendes som en pakke imod et lille gebyr

Junior medlem

Jeg har ikke rigtig mulighed for at tilsætte N selv, har kigget lidt på de gøndingsskemaer, og hvordan ved jeg hvilken dag jeg skal følge? (Har ikke styr på hvor mange dage den er gammel) :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]