Tak for jeres svar, det er rart at høre, at man ikke står alene med den slags tanker.
Mr. Gone skrev:
DDSIT må jeg spørge hvilke stoffer du tager?
Hvis det er vannedannende stoffer kan jeg godt følge dig.
Men hvis det er psykedeliske kan jeg ikke. jeg tænker på psykedeliske stoffer hver eneste dag, om hvor meget jeg glæder mig til næste gang osv.
Det er bare ikke et problem fordi jeg bruger dem til at rense mig selv. Måske det også handler om hvordan man ser på det?
Det er de fleste stoffer bortset fra benzoer og opiater. Især ketamin har jeg brugt meget.
Jeg ser bare ikke muligheden for mig, kun at droppe de "vanedannende" stoffer, da psykedeliske stoffer for mig også er vanedannende.
Fso skrev:
Vil du blive ved med at leve for den "falske" belønning? Eller vil du tage kontrol over dit liv?
Det kan du sagtens og du kan også være påvirket engang imellem uden det skal styre dig fuldstændig i tiden imellem.
Som jeg ser det kræver det en god pause 6-12 mdr også opstil nogle regler for hyppighed fx 2 gange i mdr - mærk så efter hvor meget det fylder og fylder det for meget så hedder det måske kun en gang i mdr eller hver anden mdr.
Dyrk det gode liv med kæresten, investere i dine hobbyer, brug tid på det fysiske (træning, kost og madlavning) psykiske (fx meditation).
Start ud med at tage en snak med kæresten og prøv om ikke i kan hjælpes ad.
Mvh
Jeg tror det bedste for mig er at stoppe på ubestemt tid, da en tidsbegrænsning blot vil sætte et tidspunkt, for hvornår jeg kan prøve om det fungerer for mig igen, og på den måde har jeg noget at se frem til, altså en lyst til der kan udløst.
Jeg kan så efter 6-12 måneder mærke efter hvad jeg føler, fordi hvis jeg mærker efter nu, så har jeg jo ikke lyst til at stoppe og hvis jeg så beslutter mig for en pause på 6-12 måneder, så vil jeg bare se frem til at begynde igen.
En ny hobby kunne godt være at foretrække, men træning og kost fylder heldigvis meget af min hverdag og har gjort det i mange år. Meditation er jeg startet med for nogle måneder siden, men der kan godt strammes op på hyppigheden.
Starter på mit drømmestudie til september, så det skal helt sikkert nok have en positiv indflydelse på det hele