Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: THC i luften?
Junior medlem

Nu har jeg fulgt lidt med på siden og fundet svar på det meste jeg har været i tvivl om, men jeg kan ikk lige finde noget om klimaet i grorummet.. Så her kommer mit første oplæg! :D

Når man dyrker cannabis indendøre, uden brug af telt eller lignende, kommer ens hjem jo hurtigt til at dufte af skunk.. Og jeg ved jo godt at thc'en sidder i krystallerne, men kan der være thc eller andet end duftstoffer i luften i det rum man gror i? Er der nogen der ved hvad planten udskiller i luften, hhv. når den er gået i blomst og når man tørrer/kurer den? Hvis man fx lugter til en pose god skunk kan man jo godt føle sig lidt skæv/svimmel et øjeblik men selvfølgelig ikk vedvarende som hvis man røg det..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
alting fra planten kan jo være i luften, hvis det er let nok til at svæve eller blive hvirvlet op, men nej det er ikke noget du bliver påvirket af på nogen måde, og nej, du bliver hverken skæv eller svimmel af at lugte til skunk eller hash, hvert fald hvis du ikke har brændt det af først, det kan være placebo fordi du lugter til noget som hjernen ved gør dig skæv, eller iltmangel, men det er ikke fordi at du får noget op i næsen

hvis du skal finde noget info, så brug da google? http://lmgtfy.com/?q=can+i+get+high+by+smelling+cannabis

du kommer ikke langt hvis du kun leder efter svar her på psy...

Junior medlem

To get you right: Så det er altså kun ligegyldige duftstoffer som er lette nok til at hvirvle ud i rummet?

Havde prøvet på google, men det var stort set umuligt at finde noget om hvad planten udskiller i luften under dens opvækst..

Det med at lugte til det var ment som et eksempel hvis nogen ikk forstod hvad jeg mente, men det blev tydeligvis til forvirring. Ved godt man ikk blir skæv af at lugte til det, skrev også at man kan "FØLE sig skæv/svimmel et øjeblik" hvori det nok ligger at det mere er en blanding af den dybe indånding + man kender effekten af det (placebo som du siger).

Men i en levende plante/en plante som tørrer foregår der også langt flere kemiske processer end i et tørret topskud, det foregår der jo ikk så meget i..

Så ligesom mange andre planter udskiller forskellige sukkertyper og duftstoffer for at tiltrække insekter og dyr, kom jeg til at tænke over hvad en cannabis plante i fuld blomstring egentlig udskiller..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det er bare plantes duft, der er i rummet.
Kan ikke se noget odiøst ved det.

Hvis du har et rum med tulipaner i, så dufter det af tulipaner.
På samme måde er det med cannabis.

Kan ikke følge din ide med at man kan føle sig skæv, af at lugte til en pose skunk.
Det er ihvertfald første gang jeg hører det.

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Givetvis vil der være detekterbare mængder THC i luften omkring planterne, men intet der vil kunne gøre dig skæv. Dels fordi det er vanvittigt små mængder og dels fordi det hovedsageligt vil være relativt inaktive syreformer.

Den følelse du får, skyldes nok nærmere duftstoffer som terpenerne planten udskiller. Disse kraftige dufte kan påvirke en ret kraftigt, tænk bare på parfumer. Derudover kan høje koncentrationer af dem nok også fremprovokere en hvis ubehag. Lagt sammen, er det nok forklaringen på hvad du føler. :)
Det er nærmest umuligt at komme det nærmere, da planten producere så mange forskellige volatile stoffer, at der næppe er en enkelt synder.. Mange af stofferne kan man også udvikle allergier imod, men hvis det ikke påvirker dine luftveje, er det nok ikke dét.

Muligvis spiller "forventningens glæde" også lidt ind, som i nævner, altså at lugten associeret med effekten bringer 'minder' frem..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]