Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 10:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Odense
jeg har lige fundet en utrolig interessant video med faktisk research:
http://www.youtube.com/watch?v=pUKW24R9o5U

Medlem

Geografisk sted: Odense
den her er endnu mere interessant, i forhold til ayahuasca: http://www.youtube.com/watch?v=H5pTYrUOAb4

Junior medlem

Hiver lige denne tråd op i toppen igen... er der nogen af jer der har fået prøvet det af?

Det lader til at være ret populært på shroomery, hvor de også nedspiller faren ved kombinationen lidt, så længe man overholder diæten.

2g spids gav mig en lvl 4-ish og jeg vil gerne længere ud. Så jeg har tænkt mig at køre en 3g Rue + 3g cubes. Tror I ikke det vil passe meget godt i intensitet? Så vidt jeg kan forstå så giver 3g Rue en 1.5x effekt (ca) på svampene....

Medlem

sergodthaha> jeg har prøvet det :)

jeg tror godt du kan tillade dig selv at holde dig til 1 gram tørret, til et halvandet. MED MAO-I
jeg hallucinerede stadig 2 dage efter selve oplevelsen med 2,5 gram tørret cubensis og MAO-I
og jeg huskede dårligt første aften, kun småting, som at være totalt udmattet.

et gram er nok det mest glædelige oplevelse jeg har prøvet, og jeg ser ingen grund til at skulle komme længere ud.
det er mit råd til dig, det er mit bedste HR bud til dig.

Junior medlem

Når du siger hallucinere… hvor slemt var det så? Kunne du fungere normalt i løbet af dagen eller var det for distraherende?

Spørger fordi det desværre nok ender med at blive en lørdag eller søndag jeg skal afsted, så det skal helst ikke gå ud og mandagen :P

Jeg har intet problem med at komme langt ud… faktisk vil jeg gerne langt ud, ego døds agtigt. Så, næsten jo vildere jo bedre.

Junior medlem

Nå… så fik jeg prøvet det, og det var ikke ubetinget en positiv oplevelse.

Jeg fik indtaget 3g Syrian Rue. Lavede det ved at knuse det i en krydderi dims fra mellemøsten og så putte smulderet i en tepose som simrede i en halv time i lidt over en kop vand sammen med 3 skiver ingefær og noget citron saft. Det smagte ikke super godt, men heller ikke udrikkeligt.

En halv time senere indtog jeg 5-6g pulveriseret cubensis som havde stået i en blanding af appelsin juice og citron saft.

Derfra gik der ca. 15min til virkningen begyndte. Men selve come-up'et var langsomt og stødt. Da jeg endelig peakede var det ret voldsomt.
Jeg smeltede ud af min krop og ind igen flere gange. Fik masser af selvindsigt i løbet af det come-up, men da peaket var noget og efter jeg indså at det at give slip handler om at give slip på jagten på at give slip :D så endte jeg i en thought loop kombineret med et gude kompleks, hvor jeg skabte alting samtidig med at jeg oplevede det. Spejlet i spejlet i spejlet i spejlet.

Til sidst begyndte jeg at føle at det burde slutte og jeg fik en ordentlig omgang angst. Heldigvis holdt min sitter sit hoved forholdsvis koldt, og gjorde sit til at holde mig jordbundet.
Jeg kunne kortvarigt fokusere på mit åndedræt og realisere at jeg havde en krop ved at kigge på min mave, men jeg kunne ikke holde den og gled væk igen.
Havde OEV…men det var en sameksistens med "virkeligheden"… hallucinationerne lå nærmest som et lag i bunden at mit synsfelt og jeg kunne vandre frem og tilbage mellem eksistens og at være alting.

Trippet varede omkring 7.5 time, hvilket var lidt længere end jeg åbenbart var parat til. Troede i lang tid at jeg havde fucket mig selv op og skulle være disassocieret resten af mit liv og mister min kæreste og familie.

Ikke desto mindre kom jeg ud med en masse nyttige ting som jeg kan bruge til noget i mit liv.

Og som Alan Watts sagde: "It's ok to hang up the phone once you have gotten the message".

Så derfor så står jeg af racet her :) Jeg har ikke brug for mere… ikke fordi jeg er bange for at prøve det igen, men min hensigt var at få selvindsigt og jeg nu har fået den, så ser jeg ingen grund til at blive ved. Hvis man har sine øjne på målet så er man ikke tilstede her og nu, og hvis jeg er tilstede i nuet, så vil jeg med mindre indsats helt automatisk opnå det som var årsagen til at jeg jagtede det jeg allerede har :)

Kompliceret, men det giver mening for mig selv nu og det er det vigtigste. Jeg vil ikke længere lade fortiden være en undskyldning for at være på en bestemt måde, jeg vil aktivt definere mig selv ud fra det syn at det først og fremmest handler for mig om at være et godt menneske og det kræver en aktiv indsats i hverdagen.

Åha… så meget som ikke kan forklares med ord, men som bare skal opleves.

Hav det godt allesammen :)

Medlem

Citat:
Nå… så fik jeg prøvet det, og det var ikke ubetinget en positiv oplevelse.

Jeg fik indtaget 3g Syrian Rue. Lavede det ved at knuse det i en krydderi dims fra mellemøsten og så putte smulderet i en tepose som simrede i en halv time i lidt over en kop vand sammen med 3 skiver ingefær og noget citron saft. Det smagte ikke super godt, men heller ikke udrikkeligt.

En halv time senere indtog jeg 5-6g pulveriseret cubensis som havde stået i en blanding af appelsin juice og citron saft.

5-6 gram pulveriseret cubensis.
friskt?

hvordan pulverisere man en frisk svamp?

5-6 gram tørret svamp?
jeg tvivler.
men det ville på den anden side være nemt at pulverisere!
og hvis det var tørret ville det i kombi med MAO-I sende dig en tur på den lukkede.

Citat:
Hvis man har sine øjne på målet så er man ikke tilstede her og nu, og hvis jeg er tilstede i nuet, så vil jeg med mindre indsats helt automatisk opnå det som var årsagen til at jeg jagtede det jeg allerede har :)

what tha fuck skal det betyde?
"hvis man har sine øjne på målet så er man ikke tilstede her og nu"
det giver jo ingen mening amigo.
selv en tiger hviler sine øjne på sit bytte, og er stadig tilstede her og nu.
tilstedeværelsen er at vide hvad man mangler, og hvad der skal til for at opnå det.

anyhow:
pas godt på dig selv.

Junior medlem

5-6g tørret cubensis ja.... dyrket som growkit og efterfølgende knas tørret i de-humidifier fra Amazon. Skal lige siges at mange af dem var mini svampe fordi mine temp forhold osv mildest talt ikke var særligt optimale.

Så jo... ingen grund til at tvivle på det, det finder jeg faktisk decideret upassende. Har sgu ingen grund til at lyve om det.

Her 2 måneder senere er det gledet lidt på afstand igen. Kan stadig godt huske hvor meget jeg panikkede de sidste 2-3 timer, var virkelig overbevist om at jeg havde fucket mig selv op der.
Men ak, som man godt ved inden man går ind, så kommer sindet jo tilbage i kroppen igen uanset hvad.

Kan også huske mange af de andre syner jeg så men modsat de første to gange, så er det sgu svært at forklare det med ord.

Var også i ugerne efter ganske sikker på jeg ikke ville røre svampe mere. Har det lidt anderledes nu, men med et meget mere afmålt syn på det.
Een ting jeg dog ved er at jeg ikke skal prøve Syrian Rue igen sammen med svampe og derfor smed jeg også resten af pakken ud.

Anyways, har først set at du havde skrevet nu, så ville bare lige smide et svar.

Ifht. det sidste du kommenterer, så er det min egen gennemgående opfattelse at det vi leder efter i livet, så bliver os lært op gennem skole og opdragelse, ikke er det vi virkelig leder efter. Det er en uendelig jagt på noget som aldrig rigtig giver den "belønning" vi tror vi skal have for at leve et fuldkomment liv.

Et fuldkomment liv har vi lige nu... lige her, som vi er, så hvis vi har travlt med at se ud i fremtiden og forestille os "jeg skal eje et hus... jeg skal eje en bil.... jeg skal være bedre end ham/ hende til det der" så bruger vi vores energi på det istedet for at bruge vores energi på at være tilstede i nuet og svinge i overensstemmelser med de energier er omkring os, de vibrationer der er og som vores krop og sind også består af.

Citat:
tilstedeværelsen er at vide hvad man mangler, og hvad der skal til for at opnå det.

Det er jeg ikke helt enig i… som udgangspunkt mangler du ikke noget. Du spiser når du spiser og sover når du sover. At mangle noget tager udgangspunkt i en materialistisk verden, ihverfald for de fleste dødelige. Jeg mangler ikke noget, for der findes alligevel ikke noget jeg kan tage med mig videre når kroppen er færdig med at fungere, kun vibrationerne af energi og hvis de skal være i balance, så skal de ikke påvirkes af en materialistisk mangel. :)

Fortiden er væk og fremtiden eksisterer ikke, ergo må nuet være det rigtige sted at investere sin energi. Så skal følelsen af fuldkommenhed nok komme af sig selv.

Det er meget taget fra buddhismen, men giver meget mening efter jeg har prøvet svampe.

EDIT: Ah... for what it's worth. Jeg lavede GoPro videoer af mine forberedelse samt indtagelse og der blev skudt en smule mens jeg trippede, men min sitter "glemte" at optage længere henne fordi jeg lå stille i så lang tid uden at sige noget interessant hehe. Desværre blev min panikken ikke optaget, det kunne ellers have været interessant at se, men tror han var hylet nok ud af den bare af at skulle forholde sig til at jeg sad fast i thought loop.

Billede
Billede
Billede

Var det dumt og uansvarligt? Ja for fanden… ingen tvivl, men jeg tog en chance, og nu vil jeg ikke have været den foruden. Man lærer af alting.

hmm jeg har 1.4gram SN og 10gram Peganum harmala og jeg har lige som dig besluttet at jeg også vil prøve:)
Men er 1.4gram tørret SN i over eller underkanten sammen med MAOI?

Junior medlem

hm… jeg tog vist 2g sn min første gang og fik et fedt lvl 4 trip ud af det.

Hvis man helt tørt går efter shroomerys lommeregner, så burde 1.4g give omkring lvl 2-3 stykker uden maoi.
Iflg samme lommeregner burde du få noget der minder om en lvl 4 med en gang maoi….. men igen, det afhænger af mængden her også og man kan for det meste også læse at selvom det burde minde om en lvl 4 så bliver det måske bare en intens og lidt længere lvl 3.
Jeg vil sige min var en intens udgave af mit første trip, og så bare lidt for lang haha.

Nogen skriver man skal have 3g paganum for at få fuld inhibition. Jeg tænker at denne mængde igen er individuel.

Hvis du har prøvet det nogen gange før så er der vel ikke noget galt i at prøve det af…. men jeg vil foreslå at du enten prøver paganum alene først for at opleve hvad det gør ved kroppen (inkl. det der med fasten og ting du ikk må spise) eller at du starter mildt med paganum'en.

Det kan også være det er en perfekt combo…. :D who knows, det gør kun du om kort tid ;)

Jeg kan ikke huske om jeg skrev at jeg ikke havde nogen bivirkninger af paganum'en, men hvis jeg skrev det så var det en sandhed med modifikationer. Jeg kastede ikke op eller havde dårlig mave…. jeg havde dog en ret irreterende hovedpine dagen efter. Gik over dag 2.

jeg har prøvet svampe ca. 15gange og jeg har det faktisk som om at jeg hele tiden kan øge dosis.
Jeg har ikke haft vægt før så doserne som jeg har spist er baseret på antal svampe, mellem 60-100 fine voksne svampe har jeg indtaget, jeg ved ikke hvad det svarer til i gram i tør vægt.

jeg har også tænkt mig at prøve det, da jeg vil bruge det som en forberedelse til jeg skal prøve Ayahuaska:) ved ikke om det er smart?

jeg har det normalt godt med at blive skudt hård af sted, jeg har prøvet voldsomme doser lsa og en gang lsd hvor jeg også hyggede mig vildt.

Junior medlem

ok… så er du langt mere erfaren end mig :D langt!

Det eneste jeg vil sige er at du skal forberede dig på at det går lidt hurtigere op til toppen, men det føles ikke rigtig som om der er en decideret peak. Mit come down var spøjst. Ved godt det ikke bare ender men det føltes ret brat fra fuld fart til "nå…. nu er det vist ovre".

så prøver jeg bare men jeg venter til svampe sæsonen er ved at være over, så kan jeg tage nogle rene svampetrip først.
hvordan er MAOI og svampe i forhold til ayahuaska?

jeg overvejer faktisk et solo trip lige nu på svampene alene, jeg har 1.8g tørret er det nok til et godt trip? jeg talte ikke svampene før de var knust men jeg tror ikke der var så mange måske 35-40 som jeg synes er lige i underkanten. Er 1.8g middel eller høj dose

hmm hvis der så kun har været ca 40 svampe så svarer det jo til at jeg tager 3.5g uden problemer mht. at jeg plejer at tage imeller 60-100 voksne svampe kan det passe??

Junior medlem

Jeg har desværre ikke prøvet Aya endnu.

Men hvis du har set DMT The Spirit Molecule, så er mit indtryk at det er meget mere intenst ud af kroppen agtigt. Det var maoi + svampe ikke.

Det vildeste var at hvis jeg lå ned med åbne øjne, så kunne jeg stadig se syner nederst i mit synsfelt. Altså det jeg så når jeg ellers havde øjnene lukket.
Men derudover virkede det som et almindelig intenst svampetrip, hvor mit ego desværre formåede at holde fast selvom jeg bogstavelig talt hang ude i rummet og holdte fast i min mor med den ene hånd (lang historie… mine trips drejer sig generelt om mor komplekser…).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]