Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hash stop
Junior medlem

Hey. Har været ude i et lidt heftigt misbrug det seneste år, men nu er jeg endelig kommet ud af det og har ikke røget snart en måned. Mit mål ligger på 3 måneder til at starte med. Men den seneste tid har jeg tænkt på at ryge en enkelt gang når pausen er slut. Ligesom for at få sagt ordenligt farvel til det liv. Men tænker tror i man kan det uden bare at begynde igen helt? Eller vil en enkelt gang hver fint nok? Kunne være fedt hvis andre havde erfaringer i kunne dele. :)

Titel: Re: hash stop
Medlem

Det er godt klaret at du har holdt så længe! :)Dog er det lidt farligt vil jeg mene hvis du allerede nu går med tanker om at ryge. Jeg har hvertfald selv holdt pauser og så efter mellem 1-3 måneder tænkt "nu kan jeg da vidst godt lige...", hvilket tit har resulteret i at jeg inden for et par uger var på pindene igen dagligt. Jeg kan dog ikke svare dig på om det ville gå sådan for dig, da jeg ikke ved hvordan dit forhold til cannabis er. Da jeg røg mest elskede jeg virkelig at være skæv, gerne hele dagen hvor som helst og ligemeget med hvem. Nu synes jeg i langt højere grad at selve det at ryge jointen er rigtig rigtig lækkert, men selve den skævert jeg får er mere en "bonus", som også kan blive ubehagelig hvis jeg får for meget, bliver nervøs osv.. Kan derudover ikke lide tanken om F.eks at ryge fra morgenstunden (som var yndlings før), da jeg synes det er rarere at være klar i hovedet Hvis du virkelig vil kan du prøve en enkelt gang, men vær klar over at du risikerer de 3 måneder er spildt og du skal starte forfra. Spørgsmålet er om du synes det er det værd? :) sry hvis det blev lidt rodet, skrevet fra mobil

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Dårlig ide IMO.

Så vidt jeg kan se så ender du højst sandsynligt op i en af følgende situationer

*Du ryger den ene gang og det lykkedes at holde det til den ene gang. Tankerne om at ryge er dog blevet forværret da erindringen om hvor rart det var nu står helt tydeligt i din hukommelse.

*Du ryger men holder dig ikke til den ene gang med de konsekvenser det nu engang vil have.

Selvfølgeligt kan det ikke udelukkes at du kan ryge den ene gang, fortsætte din pause på ubestemt tid efterfølgende og stadig være tilfreds med dit valg om at have røget den ene gang. Men succesraten er generelt ekstremt lav når rygere forsøger sådanne "stunts".
Så jeg vil på det kraftigste opfordre dig til at droppe tanken igen. Hold de 3 måneder som du oprindeligt har sat dig for og tag så eventuelt tingene op til overvejelse igen til den tid, ikke før.

Som en lille side-note, så kan det nævnes at det desuden er yderst normalt at folk falder i efter de der 3-6 ugers tid. Her føles pausen måske lidt for "sikker" (jeg har sku da meget godt styr på det nu tankegangen), hverdagen begynder måske at føles lige lovligt kedelig og Cannabis savnet stiger tilsvarende.

Jeg har selv holdt adskillige pauser i mit liv, alt fra få dage til flere måneder (længste var lidt under et halv år) og det samme mønster er gået igen hver gang. Den første uges tid er slem pga abstinenser (primært søvnproblemer), uge 2-3 er nem og derefter begynder jeg at savne det.
Jeg har før, 2 gange vidst nok, afbrudt en pause efter en månedstid for at ryge en enkelt gang og så fortsætte pausen bagefter.
Det er gået galt begge gange.

Insane psychedelia user!

"*Du ryger den ene gang og det lykkedes at holde det til den ene gang. Tankerne om at ryge er dog blevet forværret da erindringen om hvor rart det var nu står helt tydeligt i din hukommelse."

Præcist og i forhold til dine tanker om at en enkelt gang vil være fint nok? Så er svaret afgjort nej :)

For det vil det aldrig jeg har ihvertfald endnu ikke mødt en som har holdt det til en enkelt rygeraften efter pause efter misbrug.

Så ha det i dine tanker :) jeg ville hvis jeg stod i din situation vælge og forlænge pausen til mindst et år før jeg begyndte og afprøve mig selv om jeg kunne overholde en fx 2 gange i måneden regel.
Mærke efter om det fyldte så meget i tankerne ind i mellem at det slet ikke var det værd.
Og være ekstremt ops på jeg ikke overskred antallet af gange i mdr - ved første overtrædelse skulle straffen fx 3 mdr pause falde.

Mvh

Junior medlem

Tror i har ret må sgu nok forlænge pausen et stykke tid før jeg overvejer det igen. Tak for svarene! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg er ikke enig med de andre. Det er helt klart muligt at holde rygeren til en eller to dage om måneden. Det kræver bare, man har en rygrad af stål eller får overbevist sig selv om, at misbruget er mere ødelæggende, end man hidtil havde troet. Jeg er selv "fornylig" kravlet ud af et misbrug, og det er ikke svært at lade være med at falde i tågerne. Min pause var på en måned, før jeg forsøgte mig ad med tjalden igen.

Det vigtigste hvis jeg beslutter mig for at ryge en aften, er at ryge til der ikke er mere. Ligger der noget tilbage dagen efter, vil jeg med garanti ryge det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Krimse skrev:
Det kræver bare, man har en rygrad af stål.... Ligger der noget tilbage dagen efter, vil jeg med garanti ryge det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg skrev ikke, at jeg havde en rygrad af stål. For mit vedkommende skulle der et bad trip svampe til, før jeg indså hvor slemt mit misbrug stod til og hvor skadende det var. Rygrad er det, jeg har mindst af, når det kommer til hash, og derfor er det vigtigt, at jeg ikke har noget tilgængeligt 24/7. Det er dog blevet bedre, men det hænger nok mere sammen med, at jeg synes rusen er pissekedelig og fordummende.

Insane psychedelia user!

Krimse fordi det har virket for dig i et par måneder er det jo ikke sikkert at det bliver ved med det :) Ts spurgte ind til og prøve det en sidste gang og det er egentlig det vi opponere imod.
Fordi det bliver aldrig en sidste gang :) og få at have størst mulig chance for at kunne holde det til et par gange i måneden på sigt, så er det vigtigt at få noget mere pause tid før man prøver igen efter endt misbrug.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

knarkdrengen skrev:
Krimse skrev:
Det kræver bare, man har en rygrad af stål.... Ligger der noget tilbage dagen efter, vil jeg med garanti ryge det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]