Var lige en tur i skoven idag.
De første billeder af den hvide svamp med de næsten erotiske lameller er dog taget i min have, jeg troede det var en champignon lige da den skød up, plukkede dens ven og skilte den fra hinanden og så de hvide lameller - tænkte hvid fluesvamp. og det gør jeg nu stadig når jeg ser den, men smuk er den.

de her 2 vokser 3 meter fra den anden hvide svamp og ligner ikke helt den samme på overfladen, har ikke kunne komme til at se under den ordenligt og nænner ikke at plukke en af dem for at se, måske nogen kan svare mig på om det er dem samme som overstående ? det kan være regnen har skyllet det hvide snask af/ hvide havegryns flager hehe. er i tvivl.

resten af svampende og blomsterne her mødte jeg i skoven idag, nogle af dem er lidt bleget af blitsen men det var ved at blive for mørkt da jeg var på vej hjem.
fik heldigvis samlet en masse frø denne her gang fra denne vidunderlige snerle.

]

kan ikke lige huske hvad den hedder, en blomst min mor har i haven som dufter fantasitsk og som her i skoven har overtaget og snoet sig ind i en mindre vildmark midt i skoven, har aldrig set den gro vildt sådan før så blev ret overrasket og sikke en duft !.... kom til at stå der lidt for længe

lidt andre skovblomster

mindede mig meget om smeltede skumfiduser..
HELT VILDT flot plante der voksede overalt i skovbunden.

står sådan nogle kæmpe nåletræer i store områder i skoven hvor der ikke vokser meget andet under end nogle store bregner, ser virkelig forhistoriske og smukt ud. nogle af træerne har nærmest flere "åre" eller hvad man skal kalde dem og ser lidt sjove ud, som dette.

de her planter vokser også mange steder i området jeg bor, bløde og flotte.