Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Eller begynde på det. Jeg har haft dem i drivhus hele sommeren.... men der er en stor vindrue, der har skygget en del, måske det er problemet. Planterne er ellers fine, men ikke antydningen af blomster. Jeg mener det er den der hedder Copenhagen kush. Jeg har nu forsøgt mig med at rykke dem ud, så de kan få mere direkte sol, eller er det forsent? så de ikke kan nå det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Normalt går planter i blomst, når de får mindre lys (under 12 timer). Så ideen med at give dem mere er lidt dum.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Copenhagen kush er en indendørs sort og ikke nødvendigvis beregnet til udendørs.

Vindrueplanten har intet med det at gøre, indendørs planter går først i blomst når der er omkring 12 timers mørke så det vil nok tage et stykke tid før den går i blomst stadigvæk.

Man kan stille dem i mørke hver nat for at tvinge dem i blomst, men det når nok ikke at blive til vildt meget desværre, så skulle de nok have været tvunget i blomst for noget tid siden.

Fremover altid gro autos eller ude sorter tilpasset til det danske klima.. nogle inde planter kan godt fungere udenfor hvis det er hurtige indica domineret planter. uden at blive tvunget i blomst. men kan være et gamble da de heller ikke er særlig mug resistente og man ved aldrig om de bliver færdige.

Senest rettet af 2timeGrower 24 aug 2014 18:08, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Ok, tak for svar, jeg stiller dem ind igen, mente ellers bestemt, at jeg havde købt frø til udendørs, måske jeg husker navnet forkert, men kan ikke rigtig finde kvitering eller noget, men takker og håber og krydser fingre

Medlem

Havde det været en ordenlig dansk sort eller tæt på havde den nok gået i blomst. så det lyder ikke helt galt det kan være CPH kush.

Hellere stille den i et skur så snart det bliver mørkt hvis det skal gå lidt hurtigere, men igen det når nok ikke at blive til vildt meget.

Junior medlem

Ok, stiller den i skur, 12 timer i døgnet ikke?, selvfølgelig om natten, så den indtilviddere for 12 timers sol

Medlem

ja nok hellere give den 11 hvis du kan, kan være det trigger blomst lidt hurtigere.

Junior medlem

ok, tusind tak

Medlem

Copenhagen Kush kan ellers blive en fin blomst.
Billede
Billede

Junior medlem

uha ja, det ser godt ud.
Jeg har lige et tillægs spørgsmål, nu begynder jeg at rykke frem og tilbage, når den så begynder at blomstre, kan jeg så bare lade den stå i drivhuset, altså er det nok bare at den kommer igang, eller skal jeg fortsætte med at rykke frem og tilbage?

Medlem

så snart de begynder at blomstre behøves du ikke gøre det mere.

Havde du haft tvunget den i blomst tidligt på året er det en god ide at blive ved med at stille ind da den ellers så kan begynde at revegge tilbage til vegge tilstand altså uden blomster som din plante ser ud nu, da lyset stadig har for mange lystimer og planten så vil prøve at følge sin naturlige gang stadigvæk indtil lyset er tæt på 12/12. kan også give stress så den går i herma eller lign.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ideen med skuret er fin men du bør være opmærksom på at det godt kan stresse planterne når de konstant flyttes rundt i potter.
Den største stress faktor ligger dog i hvis du ikke flytter dem rundt på de samme tidspunkter hver dag så du skal virkeligt være efter dem hvis du benytter sådan et trick :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]