Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!

Jeg er på jagt efter mænd og kvinder der har lyst til at tage en snak om de erfaringer i har gjort jer med psykedeliske substanser.

Jeg er igang med indsamling af historier, erfaringer, oplysninger om hvordan psykedelika bruges i dagens Danmark til brug til et antropologisk speciale og muligvis en radiomontage/dokumentar (dine oplysninger behøver ikke være en del af denne hvis du ikke ønsker det :) )

Jeg har talt med 6-7 personer indtil videre og kunne godt tænke mig at høre din historie også!

Interviewsamtalen foregår stille og roligt i hyggelige rammer og plejer at tage en time eller to.

Hvad jeg er interesseret i er:

- Den psykedeliske oplevelse
- Erfaringsopbygning og viden
- Hvordan og med hvem man kan dele sine oplevelser
- Ændrede bevidsthedstilstande ved brug af psykedeliske substanser og forholdet
mellem disse og hverdagens bevidsthedstilstande.
- Hvordan man evt. bruger tripindsigter efterfølgende

Dette pakker vi ind i en hyggelig samtale med kaffe, småkager - måske en øl. Jeg får med sikkerhed noget ud af det og du kan også få noget ud af det ved at sidde og vende tingene med mig. Jeg forventer intet - udover at du har brugt eller bruger psykedelika og mener at det giver noget til dit liv.

Er i et par stykker vil det også være ganske godt :)

Smid gerne denne tråd over i et andet forum kære admin, om der skulle være flere der ser det der :)

Kærlig hilsen Andreas

- vi kører hele landet ;)

Junior medlem

Hej "Andreas", du glemte at skrive at du arbejder for politiet.

Dedikeret medlem

dub1 skrev:
Hej "Andreas", du glemte at skrive at du arbejder for politiet.

er det noget du ved med sikkerhed? for det er da en klam beskyldning; hvis han ikk er..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvorfor skulle politiet være interesserede i folks oplevelser med psychedeliske stoffer?? Super plat beskyldning..

Junior medlem

Jeg indrømmer at jeg strengt taget ikke ved en skid, men det er sgu da et rimeligt mistænkeligt opslag: "Vi kører i hele landet"

Men nuvel, tillad mig blot at pointere at "Andreas", hvis han virkelig gerne vil fremstå som troværdig, kunne have valgt med det samme at poste sit fulde navn, navne på dem han arbejder sammen med, en adresse og et tlf.nummer, - samt naturligvis navnet på den uddannelses-institution han antyder at studere ved. Noget der kan tjekkes.

I øvrigt fremgår det tydeligt af reglerne for forummet at al kontakt mellem medlemmer og journalister skal foregå igennem "presse@psychedelia.dk". Skole-opgaver nævnes ikke direkte i reglerne, men siden "Andreas" skriver at materialet potentielt skal bruges til: "en radiomontage/dokumentar", så er opslaget i direkte strid med reglerne herinde.

Men før i nu alle sammen får røvhårene i klemme: Ja, jeg er paranoidt anlagt. Og jeg håber selvfølgelig at jeg tager fejl (og at politiet ikke forsøger at lokke nogen til at udlevere deres personlige detaljer herinde)

Og hvis det viser sig at jeg tager fejl - så skal jeg da beredvilligt diske op med en undskyldning!

Mit indlæg var først og fremmest ment som en advarsel imod at kontakte folk som man stort set intet ved om (fordi de KAN være politiet).

PS: (til Deus vult): Poilitiet er primært interesserede i at finde ud af hvor stofferne er henne og hvor de kommer fra - og selvfølgelig ikke i at høre om dine personlige vilde syner. Det er bare en helt almindelig afhøringsmetode at få folk i gang med at snakke løs, og så se om der ikke dukker noget inkriminerende op undervejs.

Dedikeret medlem

Mit indlæg var først og fremmest ment som en advarsel imod at kontakte folk som man stort set intet ved om (fordi de KAN være politiet) <--KONTRA -->"Hej "Andreas", du glemte at skrive at du arbejder for politiet." +med den indstilling er det nok lidt svœrt at møde folk, selv over nettet.. ; - ]

Poilitiet er primært interesserede i at finde ud af hvor stofferne er henne og hvor de kommer fra - og selvfølgelig ikke i at høre om dine personlig vilde syner. Det er bare en helt almindelig afhøringsmetode at få folk i gang med at snakke løs, og så se om der ikke dukker noget inkriminerende op undervejs
helt normalt og self. har de ressourcer nok til den slags.. (?) ^hvor ved du det fra er du ansat i øhh... arrh,ej!
fortsat go dag derude..

andreas sry 4 the trail-derail..

Senest rettet af STWOD 21 aug 2014 14:50, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Antropologisk speciale, vil sige at der er tale om en universitetsopgave. det har nada med journalister at gøre.

ydermere er der intet ulovligt i at have psykedelisk erfaring. bare lad være med at dukke op med blotters i lommen. ;)

Drop cannabissen, dub1, du lyder paranoid!

Junior medlem

@ stopthewarondrugs: Jeg ved selvfølgelig ikke hvilke twistede måder politiet bruger deres ressourcer på i denne uge, men jeg går ud fra at det strengt taget heller ikke er noget du selv ved. Jeg kan til gengæld godt se at min indstilling er fucking negativ. Jeg beklager.

@ ragamuffin: Bare fordi du er paranoid, så betyder det ikke at de ikke er efter dig;) Man kan i øvrigt sagtens være paranoid uden cannabis skal jeg hilse og sige. Hvis man bare støder på tilstrækkeligt mange ufede mennesker i løbet af sit liv, så dukker det tilsyneladende naturligt op helt af sig selv.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Andreas' forespørgsel er hermed tilgængelig igen. Der er selvfølgelig ingen garantier for, at Andreas er den, han udgiver sig for, men det skulle undre mig meget om politiet ville bruge sådan en fremgangsmåde, for at komme i kontakt med brugere af entheogener.

Projektet virker efter min bedste overbevisning både spændende, relevant og ikke mindst oprigtigt. Men brug jeres sunde fornuft og stil ikke op til noget, der virker mærkværdigt eller ubehageligt.

Junior medlem

Jeg forstår ikke hvorfor du vil lade tvivlen komme sådan et opslag her til gode. Med mindre du altså ved noget vi ikke ved.

Hvis OP rent faktisk er universitets-studerende på kandidat-niveau (som han antyder ved at kalde det et "antropologisk speciale"), så burde han vide bedre end at søge efter deltagere til en undersøgelse - uden samtidigt at gøre det helt klart hvem han er og hvilket universitet eller organisation han repræsenterer. På det niveau burde videnskabelig redelighed og metode simpelthen sidde på ryggraden.

Så hvorfor gør han ikke det?

Andreas
Hvad er det du søger viden/erfaring om?
jeg bruger cannabis, svampe, lsa og lsd. Et par gange har jeg prøvet mdma også. Jeg skal også til at prøve mescalin, dmt, ketamin og ayahuasca engang.

Men skal du bruge informationerne til noget nyttigt eller bare for sjov?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis han er den jeg tror han er, så kender jeg mindst en der har talt med ham, og i så fald er han god nok. Jeg er ved at checke op på det.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

dub1 skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor du vil lade tvivlen komme sådan et opslag her til gode. Med mindre du altså ved noget vi ikke ved.

Hvis OP rent faktisk er universitets-studerende på kandidat-niveau (som han antyder ved at kalde det et "antropologisk speciale"), så burde han vide bedre end at søge efter deltagere til en undersøgelse - uden samtidigt at gøre det helt klart hvem han er og hvilket universitet eller organisation han repræsenterer. På det niveau burde videnskabelig redelighed og metode simpelthen sidde på ryggraden.

Så hvorfor gør han ikke det?

Nu kan der jo være mange grunde til, at man ikke har lyst til at stå frem med fuldt navn på dette board. Selv hvis han valgte at gøre det, ville du få svært ved at lave et meningsfyldt baggrundstjek på ham. Jeg kender i hvert fald ikke nogle universiteter, der fremhæver kandidatspecialer på deres hjemmesider.

Jeg tror, de fleste af os efterhånden er klar over din position. Men dine spekulationer ændrer ikke min vurdering af denne sag. Så medmindre du har noget nyt at tilføje, synes jeg, du skal lade paranoiaen slappe lidt af og give en efter alt at dømme entheogeninteresseret specialestuderende lidt albuerum.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan bekræfte at han er hvad han udgiver sig for. Jeg kender en som har talt med ham, og jeg skal selv tale med ham i denne uge. Så lad os lukke den afstikker her.

Junior medlem

@ Andrusha: Hvis OP rent faktisk skriver et speciale ved et universitet, så vil man kunne kontakte hans speciale-vejleder (en ansat ved universitetet) og tjekke hans historie. Det ville kunne gøres på 5 minutter.

@ йети: Tag det ikke personligt, men at en anonym bruger på internettet siger at han/hun "kender en som har talt med ham" - det bør generelt bare ikke overbevise nogen. Med lidt selvkritik og humor burde "den afskyelig snemand" også selv kunne se det ufrivilligt komiske her: "Yetien på internettet sagde at han kendte en som havde snakket med ham - så jeg stolede 100% på at alt var OK".

OP har helt fra starten kunnet komme tilbage og poste noget mere seriøs info, - og mit tilbud om i så fald at komme med en undskyldning står ved magt.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg talte med Andreas for et halv år siden første gang, og har gentagne gange mødt ham over sommeren. Han er et dejligt menneske som giver sig ud for at være præcis den han er!
Jeg kan kun anbefale at man taler med ham, hvis man har noget at byde på.

Vi psykedelikere trænger til at springe ud af skabet! Hvordan kan vi ellers ændre verdens fordomme?

Hilsen Fanny

Junior medlem

Det kan være fint nok at stå frem offentligt, og jeg er principielt enig i at kan være det der skal til for at ændre på tingene - sådan rent politisk (for i undergrunden er tingene sgu da allerede ude i det åbne - og har været det længe).

Men hvis vi taler om politik - om politiske forandringer og den slags. Så virker det her tiltag stadig bare super uprofessionelt, - og der er nogle helt centrale ting som ikke bliver nævnt overhovedet.

Som f.eks:

Hvilke rettigheder til materialet giver man "Andreas" når man har snakket med ham?

Har han f.eks ret til at videregive eller sælge informationerne til andre (til fucking Ekstra Bladet eller Se og Hør f.eks)? Hvis der ikke på skrift på forhånd aftales noget, så kan "Andreas" på herværende baggrund stort set gøre hvad der passer ham med det. Og selv om jeg godt selv kan føle den der fede hippie-agtige "lad os allesammen bare snakke med hinanden" ting, - så er det simpelthen bare for naivt bare at gå med til hvad som helst på den måde.

Så undskyld min stædighed, men:

Det eneste der egentlig siges her er at: "Andreas er den han giver sig ud fra at være" - whatever that means...

Men nuvel, hvem er det da så han "giver han sig ud for at være"?

Eller kan jeg stadig ikke få det at vide?

Forventes jeg virkelig at "springe ud af skabet" til en person der ikke engang selv vil stå ved et navn og en adresse?

Det virker i mine øjne temmelig langt ude, - uanset hvor flink "Andreas" måtte virke når man nu hænger ud med ham.

Junior medlem

NB: det er fint nok at kalde mig et paranoidt båthorn eller det der er værre - bring it on! Men gør det i det mindste herude hvor man kan se jeres svinere, - i stedet for kujonagtigt at gøre det i min PM inbox.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dub1: nu stopper den diskussion lige her. Du er fri til ikke at kontakte ham, hvis ikke du stoler på ham, men alle 3 administratorer her på forumet har vurderet at vi gerne vil støtte op om hans projekt. Derfor er denne tråd tilgængelig og ikke lukket, og skal ikke ødelægges yderligere af uvedkommende diskussion. Nu har vi vist forstået at vi skal tænke os om.

Junior medlem

Hej!

Jeg forstår så udmærket, at emnet er ømfindtligt. Især når jeg kommer som udenforstående og efterspørger viden om brug af ulovlige stoffer.

Jeg vil gerne slå fast, at jeg ikke har noget som helst med politiet at gøre. Og vil heller ikke få det. Jeg studerer antropologi på Aarhus Universitet og vil bruge interview data til at belyse hvordan psykedelika kan bruges i Danmark i dag. Kort fortalt er der to umiddelbare interesser - at skrive mit formelle speciale på antropologi - og at lade undersøgelsen indgå i Center for Rusmiddelforskning´s vidensbank. Der er ikke lavet lignende undersøgelser i vestlig sammenhæng og min bivejleder er derfor positivt indstillet overfor undersøgelsen. Jeg har en formel vejleder fra antropologi og en bivejleder ansat ved CfR.

Jeg har valgt ikke at lægge flere oplysninger ud på forummet ligesom det er kutyme herinde (og andre steder). Men jeg vil gerne give sikkerhed for anonymitet, hvis det ønskes - over mail eller ved møde. Dette ved en officiel skrivelse fra Aarhus universitet - med vejleders underskrift m.m.

Mit ønske med dette speciale er at belyse emnet og gerne vise, at psykedelika er andet end den offentlige fortælling om ulovlige stoffer på linje med heroin og kokain. Hvis mange mennesker kunne høre denne historie ville debatten kunne nuanceres. Derfor nævner jeg også ønsket om en radiomontage, men det er ikke primært og er derfor heller ikke relevant p.t.

Men der er visse ting og personer som ikke vil finde vej til det jeg skriver, da jeg ikke ønsker at risikere nogens gøren og laden. Jeg vil gerne sikre de deltagende personers anonymitet, men interviewene og dermed den empiri jeg bruger vil jeg gerne kunne bruge i et åbent speciale, som skal kunne læses af alle - hvis lysten er der.. Derfor skal deltagelse i interviews ske i denne fælles forståelse.

Bedste hilsner Andreas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]