Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psych!!

Så fik jeg investeret i et telt: Homebox Q 60, som er 60x60x120..
Dertil har jeg 105w CFL til vegge og 250w CFL til blomst.

Planen er at dyrke 5stks. diesel rydere, men da de jo kommer til at dufte senere hen, skal jeg have investeret i noget ventilation/kulfilter.

Jeg har i forvejen 2 badeværelsesblæsere, men de larmer pænt meget, og der er ikke mulighed for at skrue ned for dem..

Derfor tænker jeg at investere i et komplet ventilationsanlæg med kulfilter.. Er der noget bestemt i kan anbefale?
Det skal siges, at jeg skal sove i samme rum, som teltet, så det skal gerne være forholdsvis lydløst.
Derfor vil det være fedt, hvis der findes et produkt, hvor man selv kan indstille hastigheden på blæseren.

Har selv kigget på denne: http://homegrow.nu/product_info.php?cPa ... u9t55s483i

Ellers tænker jeg også , at man bare kan slukke for ventilationen om natten? Så meget når det vel ikke at lugte på 8 timer?
Og hvad med indsugning?? Kan jeg ikke godt klare mig uden, når det er så lille et grow, der er tale om?

På forhånd tak for hjælpen!! :-)

Medlem

alm udsugninger man bruger til grorum larmer ret voldsomt, tror du ville blive overrasket hvis du hørte en standard udsugning hvis du tror de er mere lydsvage.

box ventilatore er ret lydsvage men koster gerne 2 gange mere end almindelige.

man kan hvertfald ikke indstille hastigheden på den du linker til, og den ville larme meget i forhold til badrumsventilatorne. du kan evt købe lydisoleret vent. slange og pakke det yderligere ind i en kasse hvor det hele bliver pakket med noget lyd isolerende. og så hæng den i loftet af teltet så teltet også hjælper til at holde lyden inde samt lægge et tæppe over eller lign. . ville nok tage lyden en del. jeg tror det eneste der er mere lydsvage end baderums er pc blæsere.

Et indelukket klima er aldrig vildet godt. du må købe et hygrometer så du kan se temperatur og fugtighed i teltet osv. så kan du se om du har brug for mere eller mindre udsug, har man en svag udsugning skal man helst have en form for indsug ville jeg sige. har man en stærk udsugning sørger udsugningen for at skabe et lille tryk i teltet så den altid suger luft ind af alle sprækker af teltet og intet luft indefra siver ud, selvom om man har en stærk udsugning "bør" man stadig have et indsug vil de fleste mene :)

men jo der findes dimmable udsugninger så man kan indstille styrken, men igen de lamer nok mere stadigvæk

giver de 5 planter en 'meget' stærk lugt vil det nok godt kunne lugtes, hvis man ikke har vindue åbent eller lign og selve værelset også er lidt indelukket så lugten bygger sig op, man kan kan tit lugte nogle gode planter et stykke væk selv når man er udenfor hvis vinden er den rigtige vej.

Der er en del guides derude ved jeg med hjemmelavede kulfiltere til pcblæsere evt. men orker sku ikke gå vildt på jagt men her er en enkel da i et PC kabinet, men sku nok et par op af dem før det har ordenlig effekt, måske et pc grow er mere passende :) har set gode grows med 70w hps de skulle ikke give så meget varme men din vegge cfl pære ville også gå fint an :)

Junior medlem

Tror jeg vil prøve at isolere blæseren og lave en boks..Men har du ikke et link eller en pris på sådan en boxventilator, hvis det nu skulle faile?
Tænker stadigvæk jeg tager chancen med de 5, det kan vel ikke gå helt galt med 2x blæsere, kulfilter og evt. Wunderbaum :D

Og rigtig god idé med hydrometer btw!

Medlem

jeg har ikke lige kunne finde en box vent til din størrelse telt. Men det ligger nok gerne i en 1000-1500 når det kun er en lille en hvis de altså fås små??

Det stadig ikke tilladt at linke åbent på forummet he he :) der må googles.. eller prøve at søge på diverse "low-bugdet grows-minigrows-low budget exhaust/carbon filter" osv osv :)

Junior medlem

Det lykkedes heldigvis at finde en mdf sono-box, som blæser 250 m3/t til 1.035,- og så et kulfilter til 650,- ... Så burde jeg i hvert fald være sikret i forhold til lugten, så er det bare spørgsmålet om jeg kan holde ud at være i samme rum i forhold til støj/larm. :D

Medlem

lyder godt :) bliver nok ikke meget mere stille end det hvertfald håber investeringen pays off :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]