Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2014 19:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2000 01:01
Indlæg: 135
Hej

Jeg har kigget rundt omkring på nettet efter en ingrediensliste for de forskellige mærker mandelessens uden held. Jeg forestiller mig, at de dyrere mærker og/eller dem, som kaldes "naturlige" og ikke "naturidentiske" er mindre rent benzaldehyd. og at de helt billige mærke potentielt bare er benzaldehyd og ethanol. (Der står "aromaer og mellasesprit" ud for de fleste mærker, jeg har fundet men ikke andet)

Er der nogen, som ved hvad det eksakte indhold er for bare ét (gerne flere) af mærkerne? Er der et eller flere mærker, som udelukkende er benzaldehyd og ethanol?


Hvad angår adskillelse af benzaldehyd fra solvent ville de så ikke være fint at vaske mandelessen et par gange med vand, hvis det bare er ethanol som er solvent? EtOH opløses med det samme i vandet hvorimod kun meget lidt af benzadehydet opløses i vand.

_________________
Скандинавский Союз Советских Социалистических Республик
(Don't tell the Americans....:) )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2014 17:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
Afhængig af mængden af sprit i din aroma, vil vandet være indtil helt blandbart med din udgangsmasse.
Hvis du bruger store mængder vand og et egnet salt.
Men hvorfor gøre dig den umage for at
erstatte sprit med vand? Det lyder som gik jagten efter den rene aroma?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2014 01:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Så vidt jeg lige kan læse, er mandelessence allerede en 36 % ethanol opløsning, så det er nok håbløst at prøve at fortynde opløsningen ud til et punkt, hvor benzaldehyden kan eksistere i sin egen fase. Du vil formodentligt hælde benzaldehyden ud sammen med vandet og ethanolen, lige meget hvor meget vand du hælder i.

Til gengæld er dets kogepunkt ~170 grader, så du kan let destillere oplsøningen. Det oxideres iøvrigt til benzoesyre, men det ved du måske. :)


Må jeg spørge, hvad planen med benzaldehyden er?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 20:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jul 2013 12:25
Indlæg: 29
Ifølge "total synthesis ii" skulle mere eller mindre alle mandel olier (går ud fra det også gælder essenser) indeholde stoffet i større grad. At de skriver naturidentiske gætter jeg på at det menes at stoffet er fremstillet syntetisk, men at selve molekylet er det samme? har ingen anelse, men det ville være mit umiddelbare gæt :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team