Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg ved godt der ikke findes nogle 100% SN sikre steder, men er der nogle der fra tidligere år, eller der kender nogle, som kender nogle spots omkring århus og gerne nær vejlby/lystrup området?

Forresten har jeg tænkt på! Er der noget at være bange for, når man går ind på en "mark" med køer?
OG findes der nogle marker man kan udelukke med det samme, fordi de ikke gror pga X?

Prøver bare at forbedre min chancer,
På forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
mols.. kommer dog selv fra kbh.. :D. Men kender mols.. go hit it.

Medlem

Mols ligger over en time væk med offentlig transport og er svært at komme til og fra. Selv tog jeg af og til til Moesgaard, men markerne er ikke alle så gode. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at opsøge en af komarkerne langs brabrand-søen, hvor vi nogle år har fundet mange. Ellers find en afsidesliggende komark lidt nord for byen, altså i nærheden af hvoe du bor. Held og lykke!

Ps. Køer er ikke farlige, men deres ejere kan sagtens hidse sig op, hvis du lusker rundt på deres mark.

Junior medlem
Brugeravatar

Tag 18'eren ud til Moesgaard og led efter svampe på de mange marker der er, det er en genial måde at finde svampe på.
Selv finder jeg mine svampe i Vestereng i Aarhus Nord, men jeg er også fristet af at lede ude ved Moesgaard.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis folk er i tvivl om hvor de skal lede i deres lokalområde, så er kommunens turistside et godt sted at kigge. Det gælder ikke kun Århus men hele landet.
Gravhøje, krigsskanser osv. hvor der går får, er næsten altid en vinder. Fordelen ved at vælge disse offentlige tilgængelige arealer, er at du må opholde dig der helt lovligt.
Golfbaner er også gode, måske fordi de bliver gødet så godt. Her kan det godt blive et problem med de lokale, der er bevæbnede med køller og mobilos.
God jagt :D

Medlem
Brugeravatar

Selv finder jeg mine svampe i Vestereng i Aarhus Nord, men jeg er også fristet af at lede ude ved Moesgaard.

Er der ko eller lign marker på vestereng ? Har kun set rød fluesvamp, men kiggede ikke efter SN.

Medlem
Brugeravatar

Hey, de marker i Moesgård området, ligger de ikke lidt mere syd - sådan nede mod Beder og Mårslet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Der er gederne tæt ved museet, som skulle være et ret populært spot.

Medlem
Brugeravatar

Halluchiller skrev:
Tag 18'eren ud til Moesgaard og led efter svampe på de mange marker der er, det er en genial måde at finde svampe på.

Kan du sige mig hvor i vestereng? Er lige flyttet derop og kender intet til lokalområdet (er fra trekantsområdet), så det kunne være for fedt med nogle tips. Jeg har været ude og kigge lidt ved nogle enkelte marker og golfbaner (Aarhus golf club i syd samt Mollerup golf club i nord), men jeg har intet fundet endnu.

Medlem
Brugeravatar

BerusetFyr12 skrev:
Der er gederne tæt ved museet, som skulle være et ret populært spot.

Tak, det ska tjekkes ud. :)

Junior medlem

jeg har været ude ved gedemarkerne nær moesgård, og køerne ved brabrandsøerne, men dog uden held jeg finder gerne alle de ubetydelige svampe, men ingen SN. Det kan godt være at det er mig der er en klovn, men det har ikke lykkedes mig at finde andet end uinteressant svampe...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skønt at se spots blive delt <3 Prik det evt ind på kortet - http://svampe.dk/soeg/rapportside.php?DKIndex=19342

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan ser det ud rundt omkring i landet nu egentlig? Jeg har ikke været ude, men tænkte på at besøge et par marker i weekenden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mr gone

Man skal godt nok oprette en bruger derinde først. Du kan skrive til svampejagt@svampe.dk med emnet "Tilmelding Svampeatlas". Derefter får du adgang.

edit: jeg kan også prøve at oprette en bruger på svampeatlas, som vi alle herinde kan bruge.

Medlem
Brugeravatar

delle skrev:
jeg har været ude ved gedemarkerne nær moesgård, og køerne ved brabrandsøerne, men dog uden held jeg finder gerne alle de ubetydelige svampe, men ingen SN. Det kan godt være at det er mig der er en klovn, men det har ikke lykkedes mig at finde andet end uinteressant svampe...

Jeg har også været ude et par gange ved gedemarkerne og golfbanerne ved Moesgarrd, hvor jeg i alt kun har fundet 10 stk.
Virkelig dårligt svampeår, hva angår SN! Ved ikke om det er den høje temperatur eller om de bare er blevet rippet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror, at de er blevet plukket, før du er kommet til. Der er i hvert fald andre, der har haft rigtig meget held i år, også omkring Moesgaard. Desværre ikke mig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er der oprettet en konto: viewtopic.php?f=2&t=49104

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]