Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
For første gang har et TV hold fået lov at filme i Pusher Street, mens der sælges hash. DR2 undersøger sammenhængene mellem Danmarks mest omdiskuterede gade og den omkringliggende fristad, Christiania.

Nu, på DR2. Kan også ses HER.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Sjældent jeg ser DR2, men giver da lige det et skud i aften :)

Site Webmaster
Brugeravatar

Deadline 22.30 i aften:
Citat:
Hvilken betydning har de enorme summer, der hver dag omsættes for på Pusher Street, for fristadens økonomi og christianitterne? I aften følger vi op på programmet "DR2 Undersøger: Pusher Street" som sendes kl. 20.30 på DR2. Her har DR helt ekstraordinært fået adgang til Danmarks mest berømte gade og indsigt i den hashhandel som foregår på Christiania. Vi har en talsmand fra Christiania i studiet

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem

øhhh.. -undskyld mig men jeg troede den mest omtalte gade var den gade hvor de skyder efter hinanden pga hashforbuddet, eller den gade hvor der sælges hård narko og crack-pussy; og hva med DE penge, endsige de mennesker.. det er jo ikk sådan at folk blir trafficket til staden for at pushe, FFS! gå ind i dên kamp med samme ildhu og red nogle uskyldige sjœle.. (ARRRGH!!- >breaks keyboard<)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Mr. Gone skrev:
Hvordan var programmet?

Efter min mening bedre end så meget andet, forholdte sig både kritisk til pusherstreet og til hashforbuddet. Dog synes jeg f.eks. det er mærkeligt at kritisere at hashoverskuddet går til børnehaver og lign. det er sku da bedre end når rockerne finansiere deres voldspiral.

Men du kan jo se det her: http://www.dr.dk/tv/se/dr2-undersoeger/ ... her-street

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var lidt småskæv da jeg så deadline senere på aften. Men hold kæft hende studieværten fik mig til at skraldgrine. Hun forsøgte virkelig ihærdigt at holde den alvorlige, kolde, anklagende attitude overfor den helt tilbagelænede christianit. Og hver gang det lige blev en anelse for afslappet, tordnede hun frem med endnu en anklage. Måske er det meningen hun skal agere sådan overfor vedkommende i 'den varme stol', men det var sgu komisk så iøjnefaldende kontrasten var :D

Ud over det, så var dokumentaren ret spændende. Den gav indblik i hashhandlen på Christiania, og løftede sløret for en hel masse ting jeg altid har undret mig over, men aldrig kunne få svar på.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Rimelig tyndbenet program for at være ærlig. På den positive side var det ret sobert og lige i DR2 segmentet, i modsætning til station2 programmerne.
Deadline var lidt bedre da man kom lidt tættere på den vigtige legaliseringsdebat. For ærlig talt, hvor ligegyldigt er det ikke hvad pusherne bruger deres penge på? Sikkert fedt nok for christianitterne at de får lagt flotte brosten, men det er da bare ikke særlig interessant at diskuttere i sig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Et ret kedeligt program der ikke rigtig siger så meget nyt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg så programmet igår, og hver gang ham pusheren udtalte sig tænkte jeg bare "Det går galt, han har sagt alt for meget nu!" .. Nu skal man selvfølgelig ikke stole på alt hvad EB skriver, men kan da læse idag at selvsamme pusher er "gået under jorden" - da de resterende pushere syntes han er gået langt over stregen. Hmmm.

Men ja alt i alt en tynd dokumentar, der kom intet nyt frem & emnerne blev kun lige diskuteret overfladisk. Det en ommer.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Åndssvagt program, synes jeg. Det er selvfølgelig et scoop at få en pusher til at indvillige i at lade sig filme på arbejde i gaden. Men det var så heller ikke den skarpeste af slagsen. Og han dummede sig selvfølgelig også på sine kollegaers vegne. Og som en anden nævnte: hvad er pointen? At køre videre på regeringens vellykkede pressestrategi der i yderste konsekvens skal få normaliserings processen til at glide ned i befolkningen. Og der bruger de selvfølgelig gaden og gør hvad de kan for at gøre volden og forråelsen til Stadens problem. Som om Staden har nogen som helst mulighed for at gøre noget som helst ved det! Som Ole Lykke også sagde i udsendelsen, hvor han var den mest fornuftige stemme. Hvor ellers i verden vil man kræve af et nabolag at de løser et samfundsproblem som lovgiverne og politiet har arbejdet målrettet på at forværre i årevis? Den der cykel-motorvej er del af samme strategi - få Staden til at virke usympatisk. Og Peter Øvig der sidder og piber over at blive truet når han vil skrive om et kriminelt miljø - selv-fucking-følgelig!! Og hvorfor er det på nogen måde Stadens skyld?! Og hvorfor skal det gå ud over hele det smukke sociale eksperiment der ude, at pushere selvfølgelig giver en smule til vedligeholdelse af lokalområdet?
Det er i øvrigt samme journalist som "outede" Alis i Politiken for nogle år siden. Også et eksempel på en ligegyldig historie som kun kan bruges til at skade nogle folk der har valgt at bruge nogle af deres penge på at støtte en masse subkultur og er blevet trendy undervejs. Pølle-hat!

kan programmet ikke ses længere?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]