Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 14:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 nov 2014 16:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Halløj i hulen.

Syntes over det sidste stykke tid at mange har spurgt ind til dosis, tilberednings metode og hvilken kaktus de skal benytte for at få et trip ud af det. Derfor har jeg valgt at lave denne guide, sådan nogle af spørgsmålene kan besvares gennem et link til denne guide.

Inden i begynder på noget, så sørg for at læse godt op på hvad det er i har gang i. Meskalin er ikke et legetøj og selv en med større erfaring indenfor den psykedeliske verden, kan blive overvældet af denne type trip.
Hvis der så lægger lidt af et "Brian" gen i dig, hvor du efter blot 45 minutter tænker "Det virker ikke, jeg tager lige lidt mere," ja så kan du være uheldig at trippet trækker ud til et 24 timers trip, frem for kun 12 - 16 timer.
Kaktus tager omkring 3-4 timer før det rigtig slår igennem, så vent!
Endnu en ting, varigheden af denne type trip er rigtig lang, så hvis du får bad trip eller ombestemmer dig to timer efter indtag,- så står du med lort til halsen.

Mange af de trip rapporter der er lavet her på psychedelia er gået gangske godt, men har læst eksempler hvor folk kommer i en tilstand, hvor ingen kan kommunikere med dem. Dette er blot en anbefaling men læs nogle af trip rapporterne her indefra og evt. google nogle bad trip rapporter.
viewforum.php?f=51


Understående er kun Grove estimationer, da der er mange variabler der spiller ind for hvor stærk netop din kaktus er!! Eneste måde du kan være sikker er ved en fuld ekstraktion.
De 3 kaktus arter der bliver nævnt er de mest kendte. Dosis ud fra længde er lavet ud fra en kaktus med en tykkelse på 5 - 7,5 cm. Denne dosis svare til et stærkt trip, så hvis det er første gang, kun 2/3 dosis!

Trichocereus Pachanoi
Frisk: 0,5 meter kaktus
Tørret kaktus skind: 50 - 100 g
Frisk skind: 500 - 1000 g

Trichocereus Peruvianus
Frisk: 0,4 meter kaktus
Tørret kaktus skind: 30 - 70 g
Frisk skind: 300 - 700 g

Trichocereus Bridgsii
Frisk: 0,4 meter kaktus
Tørret kaktus skind: 30 - 70 g
Frisk skind: 300-700 g

Det er klart bedst at skralle kaktussen, for at veje det mørkegrønne skind, frem for metoden med at måle en længde af!!

Hvis du bestiller kaktussen hjem, så du har et større stykke med det samme, frem for du skal dyrke det fra frø, så forvendt ikke for meget hvis det er med hensigt på at spise det med det samme (det siger min erfaring mig). Det tager tid for kaktussen at producere meskalinen og en ting der er sikkert er at de forhandlere der sælger kaktusser, prøver at få dem til at gro hurtigst muligt, hvilket (ofte) ender i en lavere koncentration af meskalin.
Derfor hvis du bestiller et stykke kaktus hjem, smid det i jorden og lad det gro en sæson eller to, hvor du passer og plejer den. Du kan også prøve at stresse den, i håbet om en større mængde meskalin. Hvordan må du selv søge lidt på.
Hvis du vælger løsningen med frø, tager det omkring 4 - 5 år, før du står med en kaktus af ordentlig størrelse. Det er dog klart sjovest at dyrke fra frø og det gør også trippet lidt mere specielt.


Hvis du så nu tænker; "Hold da op det er meget kaktus jeg skal indtage", så følg guiden herunder for at få noget der er lettere at håndtere.
Guiden er lavet ud fra følgene to guides, som i også burde tage at læse:
viewtopic.php?f=1&t=27718
viewtopic.php?f=1&t=6776

1) Av for pokker
Tag dine kaktus stumper og fjern piggene
Billede
Billede

2) Blend / skrald
Her får du to muligheder:

a) Du kan vælge at skralde din kaktus for det grønne skind og blende/finsnitte det og smide det i en gryde.
Fordele ved dette er at du lettere kan estimere hvor mange dosiser der er, hvis du vælger ikke at følge pkt. 5.
En anden fordel er at størstedelen af alle alkaloider sidder i det mørkegrønne skind og du derved kun behandler det stykke af kaktussen, hvori alkaloider koncentrationen er størst. Derud over, når du begynder kogningen, er der mindre materiale som meksalinen kan sætte sig i ift. den fulde mængde.
Ulemperne er at det tager længere tid at skære det grønne skind fra også at de få alkaloider der skulle være i det lyse kød bliver sorteret fra.

b) Blend hele kaktussen / finsnit den
Skær din kaktus i stykker eller blend den(jo mindre jo bedre) og smid det i en gryde.
Fordelen er at du ikke frasortere de sidste små mængder af den meskalin der skulle være i den lyse skind og det går noget hurtigere at blende større mængder kaktus, frem for at skrælle dem.
Ulemperne er at der er væsentligt mere materiale at arbejde med og at meskalinen har mere at sætte sig i ift. hvis det kun var det grønne skind.


Når du har besluttet dig for hvilken fremgang du vil bruge til pkt. 2, hæder du de hakkede/blended kaktusstykker i en stor gryde og tilsætter vand til det dækker over kaktus snasket,- også gerne lige lidt mere vand (+2 - 5 dl).
Nogle bruger citron/eddike i deres kogning for hurtigere at kunne trække meskalinen ud af kaktussen, men det kan også biddrage negativt til den i forvejen dårlige smag.
Jeg undlader at smide citron i, da jeg syntes slut produktet kommer til at smage alt for meget af opkast.
Billede

3) Kogningen
Nu skal du begynde at koge og det er meget langsommeligt.
Første portion lader du simre/koge i ca. 1,5 - 2 timer med låg på. Hold øje, for hvis det bliver for varmt, har du kaktus juice over det hele! Derfor find den gyldne temperatur, hvor det koger uden at koge over. Dette gælder forøvrigt alle kogninger af kaktus kødet!!!

Jeg har fundet at bruge en tryk koger det bedste/nemmeste i dette punkt, da det ikke koger over (har endnu ikke oplevet det) og man kan spare lidt på el regningen.

Efter 1,5 - 2 timer sier du vandet fra og gemmer det!!
Herefter står du så med en portion gul/brun vand og en masse kaktuskød tilbage.
Kaktuskødet smider du i en gryde med vand, evt. blender/moser det en ekstra gang og koger det i 1 times tid, hvor du derefter sier vandet fra og gemmer det som før. Jo bedre du sier vandet, jo bedre bliver dit slut produkt.
Billede
Billede
Dette punkt gentager du 3 - 5 gange (1 times kogninger), alt efter hvor meget tid du gider lægge i det.

4) indkogning
(Dette punkt kan du gøre undervejs, for at minimere den tid du skal bruge)
Du har nu kogt dit produkt 3 - 5 gange eller mere og står tilbage med 5- 10 liter væske.
Denne væske smider du i en ren gryde som du får til at simre/koge - husk at rører rundt i væsken en gang i mellem.
Væsken vil skifte farve fra guli til brun og så snart den begynder at blive brun, skal du være lettere opmærksom på væsken.
Billede
Den kan pludselig skifte konsistens fra tynd til tyk og hvis varmen er for høj, brænder du produktet af.
Billede

Du kan vælge at stoppe, når du syntes at det bliver overkommeligt at indtage væsken - typisk når der er 1 - 2 dl tilbage pr. potion, eller du kan fortsætte til pkt. 5, hvor du minimere mængden der skal indtages og risikoen for at smage på produktet.



5) Bolsjer
Inden din væske når et sirup stadie ( se overstående billede), hælder du det over i en pande. Hvis den allerede er sirup tyk, kan du tilføje noget vand, varme det op og gøre den tyndere, så den er til at arbejde med.
Når konsistensen bliver sirup tyk, sætter du blusset på laveste niveau og damper væsken ind. Stop med at rører i væsken efter denne konsistens er nået.
Overfladen vil stoppe med at boble/ være flydende og så snart hele overfalden bliver rynket, kan du tage din pande af. Du kan speede dette lidt op ved at flytte på panden, så varmen fokuseres til andre steder end centrum.
Billede

Når overfladen er rynket, tager du panden af og venter i 5 - 10 minutter til den er kølet lidt af. Bemærk, hvis panden bliver for kold, er næste trin ikke til at gøre - hvert fald mere besværgelig.

Herefter skraber du din produkt sammen til en klump, som er lidt klistret, men blød og håndterbar.
Billede
Hvis der er meget tilbage på panden som ikke er til at skrabe af, kan du tilføje vand og varme det op, for at gentage punkt 5.

Overstående billed guide tager udgangspunkt i 2,5 meter (samlet) tynd Trichocereus bridgesii og en 10 - 15 år gammel Caespitosa Lophophora. Kogningen af kaktussen har taget omtrend 8 - 10 timer og indkogningen 6 timer, da jeg dummede mig lidt undervejs.

Dit slut produkt burde have en "høj" koncentration af Meskalin og kan let opbevares i fryseren.
En dosis på 20 g ville jeg estimere til 500 mg Meskalin, men prøv med en test dosis på 10 g, hvis muligt. Jeg prøvede en start dosis på 12 g som varede lidt over 16 timer, hvilket ikke var planlagt
Billede

En ting du sikkert vil komme til at bemærke er at klumpen bliver meget klistret, når den tages ud af fryseren, så hvis den er i en plastikpose, tag den ud af posen med det samme, så den ikke hænger fast deri.
Hvis nu du skal have den med til en kammerat i den anden ende af DK, så kan i smide posen i fryseren i 10 minutter og den bliver let at tage ud derfra igen.
Når den er ude af posen, rul den til en kugle og kør med den i hånden til den ikke er så klistret længere. Rul den til mindre kugler, som du mener du kan sluge og skyld efter med Vand/cola.

Trippet begynder efter 3 timers tid og peaket skulle gerne finde sted omkring 4 - 6 time.
En typisk ting der forekommer er kvalme som nogle gange er efterfulgt af opkast. Prøv så vidt muligt at holde det i dig, så lang tid det kan lade sig gøre. Hvis det indtages på tom mave, burde størstedelen være optaget efter 2 timers tid.
Hvis du efter 3 timer, stadig har en kvalme der er af sådanne kaliber det ikke er til at leve med, kan du stikke to fingre i halsen og det vil ofte lette meget.

Lidt læsestof til den interesserede
https://www.erowid.org/plants/cacti/cacti.shtml



Da jeg ikke er tilhænger af bolsjernes klamme! smag, har jeg spekuleret over hvilke metoder der kan benyttes til at dække den. Dertil har jeg faldet over nogle ideer og selv kommet op med nogle.
1) Dække dem i flormelis
2) Dække dem i smeltet chokolade
3) Benytte gelatine kapsler
Hvis du selv har en ide eller to, så smid en besked og jeg skal inkludere dem i guiden.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Senest rettet af Xenofanes 09 feb 2015 20:50, rettet i alt 14 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2014 20:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Tak for initiativet Xenofanes!

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2014 21:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Jamen det var da så lidt.
Lovede at lave en guide sidste år, men da jeg endelig kom igang, glemte jeg at tage billeder -_-

Syntes der mangler lidt endnu, men jeg retter den til, hvis det bliver nødvendigt :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2014 13:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 dec 2013 16:08
Indlæg: 113
Fin billedguide, håber du har sørget for at billederne er "langtidholdbare".
Det skulle måske tilføjes, at det er en fordel kun at anvende det helt mørkegrønne kød, lige under yderskindet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2014 18:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Har lagt dem op på Imgur, men ved ikke om det gør dem langtidsholde?
Jeg notere din kommentar :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2014 20:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Så burde den være færdig og til de af jer der er interesseret i det, så vil produktet blive testet af på fredag, hvis der er overskud til det :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2014 20:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Det er satme godt arbejde det der, Xenofanes. Tak for at du gad bruge tid på at gøre det meget nemmere for os andre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2014 01:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Så blev klumpen testet.
10 g var nok til at komme over "threshold", men heller ikke meget mere.
Små visualer og det samme med tankespind. Man var ikke i tvivl om man var påvirket af noget, men på en rigtig fornøjerlig måde. Som i man godt kunne se virkeligheden, men alligevel noget der pillede ved en.

Har aldrig oplevet noget ligende! Faktisk helt sjovt at være på grænsen mellem det psykotiske og det normale.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2014 13:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2014 20:14
Indlæg: 97
Geografisk sted: Tryptamine lane
Nice guide Xenofanes, man får helt lyst til at købe kaktus frø!

_________________
Gør alt det der gør dig glad, som det primære, der er ikke noget der er forkert, spørgsmålet er om du foretrækker den oplevelse du skaber dig?

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2014 19:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
jeg er imponeret over de kugler du får ud af det! Dog vil jeg mene at det er farligt at inddampe dem fuldstændigt over åben ild, da det nemt brænder på. I følge Erowid er meskalins smeltepunkt omkring 181 grader (http://www.erowid.org/plants/peyote/pey ... stry.shtml), så meskalin-afkoget skal ikke brænde for meget på, før end meskalinene bliver nedbrudt.
Derfor vil jeg foreslå at man bruger en riskoger, da den ikke bringer temperaturen over 100 grader. Alternativt kan man også inddampe meskalin-afkoget på vandbad. Du har her en lille gryde oven i en større, hvor der er vand i bunden der koger. Derfor bliver indholdet i den lille gryde ikke varmere end vands kogetemperatur: 100 grader.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2014 19:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hvis man vil indtage små klumper som piller, kan man rulle nogle størrelser som kan sluges, og så trille dem i noget mel eller flourmelis, så man kan tage dem, uden de klistre sammen :)

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2014 14:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Fanny skrev:
jeg er imponeret over de kugler du får ud af det! Dog vil jeg mene at det er farligt at inddampe dem fuldstændigt over åben ild, da det nemt brænder på. I følge Erowid er meskalins smeltepunkt omkring 181 grader (http://www.erowid.org/plants/peyote/pey ... stry.shtml), så meskalin-afkoget skal ikke brænde for meget på, før end meskalinene bliver nedbrudt.
...


Er helt enig, men som jeg også skriver, skal blusset ned på laveste niveau, når sirup konsistensen begynder at forekomme.

Har selv tænkt på det med at rulle dem i flourmelis, men min frygt ligger i at de bliver klamme, hvis man så opbevarer dem i fryseren?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team