Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg tænkte mere på en clairvoyant, healer, shaman eller lign., men psykedelika er da også en mulighed, det er måske bare lidt mere ukontrollerbart - jeg har selv haft meget blandede oplevelser med psykedelika, tror der er et stort healingspotentiale, men at det kræver at man lærer hvordan man "arbejder" med dem, og ikke bare kaster sig hovedkuls ud i det...

Latterlige råd. Psykedeliske stoffer og fusentaster som clairvoyante og healere kan da først ødelægge hans sind.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Tror ikke det ville en god idé at tage til lægen. Det kan jeg ikke tage seriøst..
Forbigående psykotiske symptomer eller hvad? Idk. Er man som regel ikke meget uviden omkring en psykotisk tilstand hvis man er i det?
Tror det er en kæde række af ting der er sket igennem livet og håber på det vil gå i sig selv med tiden.
Da jeg røg cannabis oplevede jeg at de ting blev fjernet igennem en måneds tid. Så efter den tid virkede det ikke rigtigt mere. Selv det med at have nemmere ved at sove om aftenen var ikke nemmere med en aften joint.
Blev vurderet til ikke at have psykose da de ting jeg engang så, Ole var m ger jeg blev angst for.
Så vidt jeg ved har jeg ikke haft et angstanfald før.
18 år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tror ikke det ville en god idé at tage til lægen. Det kan jeg ikke tage seriøst..
Forbigående psykotiske symptomer eller hvad? Idk. Er man som regel ikke meget uviden omkring en psykotisk tilstand hvis man er i det?

Ikke nødvendigvis, der er forskellige former/grader af psykoser. Nogle sindstilstande kan kaldes for psykoselignende, men hvor tilstanden ikke har udviklet sig til fuldkomne hallucinationer og vragforestillinger - en helblodet psykose.

Du beskriver at du mister al kontakt til virkeligheden, samt du ikke registrerer stimuli fra omverdenen, samtidig med du har de her indre billeder/film af vold, mord osv. Det ville jeg helt klart betegne som en psykoselignende tilstand, hvilket du skal have professionel hjælp til, ikke psykedeliske stoffer. Du risikere som sagt at forværre din tilstand, under men også efter trippet.

Der er ikke nogle problemer der er så små at man ikke kan søge professionel hjælp, hvis man føler det har en negativ indvirkning på ens liv/dagligdag.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Jeg tænkte mere på en clairvoyant, healer, shaman eller lign., men psykedelika er da også en mulighed, det er måske bare lidt mere ukontrollerbart - jeg har selv haft meget blandede oplevelser med psykedelika, tror der er et stort healingspotentiale, men at det kræver at man lærer hvordan man "arbejder" med dem, og ikke bare kaster sig hovedkuls ud i det...

Latterlige råd. Psykedeliske stoffer og fusentaster som clairvoyante og healere kan da først ødelægge hans sind.

Som jeg skrev kunne han gøre det, hvis det ressonerer med hans verdenssyn - er tydeligt at det ikke ressonerer med dit Krimse, men nu er det jo heller ikke dig der beder om hjælp... Ved godt der er mange plattenslagere, men personligt har jeg mere tiltro til såkaldte "alternative" behandlere, end til lægestanden, der bare symptombehandler og skriver recepter ud på piller produceret af en dybt korrupt medicinalindustri, der tjener kassen på syge mennesker... Men det er jo bare min mening, og selvfølgelig findes der også reelle læger :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at skriv til en række forskellige psykologer inden for forskellige felter. Snakker du med en psykolog med speciale i kognitiv terapi vil du ikke få meget hjælp

Held og lykke

Edit: Kunne lyde som uintegreret aggression. Døjede selv med aggression på et tidspunkt, her læste jeg også om folk der gik i trance, tæt på at slå folk ned. Gamle damer, alt!
Visualisering er ikke unormalt for nogle mennesker. Jeg tænker også visuelt nogle gange

Medlem
Brugeravatar

Som jeg skrev kunne han gøre det, hvis det ressonerer med hans verdenssyn - er tydeligt at det ikke ressonerer med dit Krimse, men nu er det jo heller ikke dig der beder om hjælp... Ved godt der er mange plattenslagere, men personligt har jeg mere tiltro til såkaldte "alternative" behandlere, end til lægestanden, der bare symptombehandler og skriver recepter ud på piller produceret af en dybt korrupt medicinalindustri, der tjener kassen på syge mennesker... Men det er jo bare min mening, og selvfølgelig findes der også reelle læger :wink:

Hvordan kan man have mere tiltro til en mand, der behandler folk med hvad der ellers er at finde i skoven end en, som har taget en +7 år lang uddanelse i faget? Det fatter jeg ikke.

og de svære slipper fri.

Medlem

Hvordan kan man have mere tiltro til en lægevidenskab, der har eksisteret i 2-300 år end til gamle lægevidenskaber som f.eks. Kinesisk medicin, Ayurveda ( indisk lægevidenskab), eller shamanisme, der har eksisteret i mere end 5000 år, og nu bliver rubriceret som "alternative" blot fordi de ikke er "videnskabelige" - det forstår jeg ikke... Men nu skal vi jo ikke hijacke tråden ;-)

Medlem
Brugeravatar

Nu går der da total alternativ snak i den! :D
De der shamer og hokus pokus mennesker er ikke en mulighed.
Satori - Det kunne måske være noget derhen af men lyder alligevel ikke sådan.

Medlem
Brugeravatar

Så kan jeg lige komme med en opdate!
Jeg er 18 år.
Oplever ikke de "syn" så meget mere, men de kommer som regel af en provokation. Hvis jeg er sur, der sker for meget eller på anden måde hørt og oplevet nogle ting.
Tror mere det er gået i drømmene nu. Havde en virkelig blandet og voldsom drøm i nat, der var så blandet at jeg ikke selv kan finde rundt.
Det er som om at det er blev lidt bedre efter jeg stoppede med at ryge hash/pot.
Jeg fik det faktisk lige pludselig HELT VILDT godt nogle uger - en måned efter jeg stoppede.
Havde pludselig kæmpe overskud, var altid positiv, så positivt på alt og ingen kunne ødelægge mit humør.

Nu har jeg en depression og er overhovedet ikke mig selv mere.
Skubber mine nærmeste væk, folk siger jeg har ændret mig og (psykiske) problemer med en tidligere kæreste.
Hvad kommer til trips har jeg haft et enkelt "rigtigt" trip. 5 g trøfler ca. svarer til 7 g friske da de havde ligget og tørret i noget tid.
Det var minimalt hvad angår tanker og ideér. Har ligget Emma på hylden nu, grundet for ofte.
Har også haft en periode med den vildeste paranioa, dog ikke så slemt lige nu.
Folk har altid en bagtanke, er ude på noget, snakker bag min ryg, og fortæller ting de burde holde deres kæft omkring. De viser dig ofte at jeg tager fejl og tænker forkert.

Medlem
Brugeravatar

Spændende historie!
Sætter pris på dit bidrag.

Som tidligere skrevet i tråden, var der en mente det ku være forbigående psykose.
Jeg tænker at det sandsynligvis godt kunne være forbigående psykoser, som jeg har oplevet.
Det giver mening at det kom på afstand efter jeg droppede rygeren. :idea:

Senest rettet af WubbaDubDub 24 sep 2016 23:34, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

* fejl post

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg syntes mere det lyder som noget tvangstanke jeg kan nikke genkende til (dog mere hvor det er mig selv jeg visualisere skadet og ikke andre) pas nu på med at tage imod SSRI eller seroquel eller truxal, eller noget af alt det andet gift psykiatere og læger mener du skal have hvis du har lidt "uro" i hovedet.
self er der personer der virkelig har brug for medicin, men langt fra så mange som psykiaterne og lægerne mener .

PM er sendt til OP

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Det kan være ubehageligt, at opleve "syn" og føle afmagt igennem noget man ikke forstår enddu. Og det er da et godt skridt at lufte sine tanker på et forum. Problemet er jo bare, som sagt tidligere, vi kender dig ikke - og du har en oplevelse af dig selv du søger svar på.

Det kan være så mange ting på én gang, uintegreret Erkendelser, regressions forløsning osv.

Det er kun dig der kan leve dit liv, og være ærlig omkring det. Og tro mig, når først man får rundet "svinget", fatter man noget om hvorfor.

Og husk nu, det er din personlige oplevelse, vedhæftende dit altid ændrende synspunkt.

Held og lykke med erkendelserne.

Peace

p.s. I mente at jeg ikke kender dig, men ud fra hvad du skrevet, er jeg overbevidst om at du kan tage ansvaret for hvad der rører på sig, og ikke behøver medicin. Men det afgør du jo selv.

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Medlem
Brugeravatar

Lige en update!!
Det er rimelig stabilt den dag i dag, og ikke noget jeg døjer med til hverdag.
Har også været ramt af VILD paranoia efter Emma ture med højst en uge imellem fordelt over 1-2 måneder. Paranoiaen har fulgt med i en del måneder efter, men er nu heller ikke noget jeg døjer med mere.
Hvad angår "syn" indre "visions" så har hashen sikkert også været med til at skubbe godt til. Ryger dog ikke mere.

Hvis nogle læser med og tænker de kender til de her ting, så er man mere end velkommen til at smide en PM.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]