Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 18:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 feb 2015 13:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2014 22:27
Indlæg: 58
Ville lige høre jer om en ting med joints. Har kun prøvet at ryge joints med tobak i (ryger ikke så tit) men kom bare til at tænke på at i USA ryger de jo mest joints uden tobak i, og her hjemme er de fleste joints vel med tobak.

Ville bare høre jer om i synes det er bedre at ryge med eller uden tobak? :)

_________________
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 13:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2013 19:36
Indlæg: 294
Jeg synes det er mega-krads at ryge pot og skunk uden tobak.

Vaping is the only way to go.... for mig i hvert fald.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 14:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2010 11:51
Indlæg: 96
Geografisk sted: Østrig
Jeg finder ren skunk væsentligt mildere for lungerne og 20 gange bedre i smagen. Man skal sørge for at rulle sin joint tæt med velgrindet cannabis, så det brænder ordentligt. Hvis man kun ryger selv, kan man lave en kort og tynd joint med skunk, så man kun bruger meget lidt, men generelt mener jeg, at man spilder sin skunk ved at lave joints ud af det, rent eller ej. Rent på en pibe, små stykker af gangen, er klart den mest effektive måde at ryge det på, og det er både nemt og praktisk. Sammenlignet med joints tror jeg som minimum man sparer 50-60% alene ved at vælge pibe frem for joint.
Jeg finder også, at rusen den bliver mere svimmel og mindre euforisk af at blande det med tobak, hvis man ikke er storryger - også selvom man har ristet smøgen. Jeg ser faktisk ikke en eneste god grund til at blande tobak i, medmindre man deler en joint med nogle venner, og man gerne vil have den skal tænde én gang og så blive ved med at brænde af sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 15:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2014 22:27
Indlæg: 58
Lyder til at der er mange forskellige meninger om det. Er det rigtigt at det smager dårligere uden tobak?

_________________
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 15:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2010 11:51
Indlæg: 96
Geografisk sted: Østrig
Det er selvfølgelig en smagssag, og jeg kan ikke afgøre hvad alle mennesker synes, men her er min mening:
Hvis du ryger meget, så varierer smagen med tobak fra til at tolerere til at aromaen blander sig udmærket. Hvis du ikke ryger meget tobak (storryger), så smager det uden tvivl bedre uden tobak. Det vil måske i starten føles sværere at inhalere uden tobak, og jeg tror, det har noget at gøre med THC's bronkodilaterende effekt (+ at røgen er en irritant, uanset hvorfra).
Hvis du virkelig gerne vil lave en velsmagende joint med tobak, kan jeg som piberyger helt klart anbefale at købe en pose sweet dublin (kan fås i de fleste kioser, hvor man kan købe tobak - det er en gul pose med pibetobak). Sweet dublin er den perfekte pibetobak til joints, eftersom det modsat cigarettobak smager godt, også selvom man ikke har tilvænnet sig smagen. Sørg selvfølgelig for at riste tobakken ordentligt uden at brænde den, og vand ekstrakt er ikke nogen god metode med sweet dublin. Derudover sørg for at enten bruge posen indenfor en uges tid eller putte den i en ziplock pose, så tobakken ikke bliver knastør og mister smag.

TL;DR:
Cannabis smager dejligt alene. Medmindre man til dagligt ryger tobak, er det usandsynligt, at man vil foretrække smagen med tobak - og selv da er der mange, der hvis de giver det en chance, bedre kan lide det uden. Hvis du gerne vil have det til at brænde virkelig godt ved at bruge tobak, samtidigt med at den også skal smage godt, så prøv pibetobakken Sweet Dublin. Idéen fik jeg, da jeg på Roskilde tog et sug af en tilfældig mands joint, hvor jeg genkendte smagen, og jeg synes nu, at Sweet Dublin er den suverænt mest velsmagende tobak sammen med skunk.


God koger ønskes herfra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 15:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2014 22:27
Indlæg: 58
Hombre skrev:
Det er selvfølgelig en smagssag, og jeg kan ikke afgøre hvad alle mennesker synes, men her er min mening:
Hvis du ryger meget, så varierer smagen med tobak fra til at tolerere til at aromaen blander sig udmærket. Hvis du ikke ryger meget tobak (storryger), så smager det uden tvivl bedre uden tobak. Det vil måske i starten føles sværere at inhalere uden tobak, og jeg tror, det har noget at gøre med THC's bronkodilaterende effekt (+ at røgen er en irritant, uanset hvorfra).
Hvis du virkelig gerne vil lave en velsmagende joint med tobak, kan jeg som piberyger helt klart anbefale at købe en pose sweet dublin (kan fås i de fleste kioser, hvor man kan købe tobak - det er en gul pose med pibetobak). Sweet dublin er den perfekte pibetobak til joints, eftersom det modsat cigarettobak smager godt, også selvom man ikke har tilvænnet sig smagen. Sørg selvfølgelig for at riste tobakken ordentligt uden at brænde den, og vand ekstrakt er ikke nogen god metode med sweet dublin. Derudover sørg for at enten bruge posen indenfor en uges tid eller putte den i en ziplock pose, så tobakken ikke bliver knastør og mister smag.

TL;DR:
Cannabis smager dejligt alene. Medmindre man til dagligt ryger tobak, er det usandsynligt, at man vil foretrække smagen med tobak - og selv da er der mange, der hvis de giver det en chance, bedre kan lide det uden. Hvis du gerne vil have det til at brænde virkelig godt ved at bruge tobak, samtidigt med at den også skal smage godt, så prøv pibetobakken Sweet Dublin. Idéen fik jeg, da jeg på Roskilde tog et sug af en tilfældig mands joint, hvor jeg genkendte smagen, og jeg synes nu, at Sweet Dublin er den suverænt mest velsmagende tobak sammen med skunk.


God koger ønskes herfra


Jamen mange tak for de vise ord ;)

_________________
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2015 02:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
Jeg hader virkelig at vaporize skunk osv.. Så meget hellere en joint med tobak imo.. Men hvis vi snakker bho osv, så skal det dabbes :D
Jeg vil nu anbefale nogle godt ristede (ikke sort-ristet) gule kings, blå LM eller prince light fremfor sweet dublin.. smagssag

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2015 19:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2013 19:36
Indlæg: 294
Mr. Gone. Du ved godt at du sandsynligvis kan skære halvdelen af tjaldbudgettet væk med en god vaporizer, ikke? Den tjener sig hurtigt hjem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2015 19:37 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det afhænger lidt af hvad der ryges, langtidscuret grønt synes jeg smager bedst rent, eller med en smule tobak. Men det meste grønne der er på markedet er hurtigtørret, og det synes jeg hurtigt bliver krads at ryge rent, så jeg foretrækker at putte omkring en halv smøg til 0.4 skunk. Jeg har aldrig været smøgryger, men foretrækker nu som regel stadig tobak i mine joints.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2015 10:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Hvis Cannabis skal smage allermest rent og mums, uanset om det er hash eller grønt, så skal man udgå at sætte ild til det, og anvende en Vaporizer.

Det har jeg selv praktiseret i snart 10 år, og i den tid har jeg aldrig bare én gang sat ild til urten.

At tilsætte tobak i cannabis er i høj grad en vanesag, og som med alle vaner er de svære at bekæmpe, men ikke umulige.
Køb en GOD vaporizer, og beslut dig for at nu er det slut med tobak, og hold fast. Inden længe har hjernen vænnet sig til den nye vane, og pludselig er dén det eneste rigtige.

Jeg håber at vi med tiden får ændret i vores cannabis kultur, så det bliver normen at folk ryger rent, eller anvender vaporizers.
Jeg håber også at vi snart vil se vapor-lounges i de fleste byer her i landet, inspireret af Canada. Altså steder hvor vi kan komme og hænge ud, og betale leje for en vaporizer, og købe the, kaffe, kage, og mad. Hvor man altså selv medbringer sin urt. https://ca.news.yahoo.com/blogs/dailybr ... 05835.html
Jeg er ret sikker på at sådan et sted aldrig kommer, så længe langt de fleste holder fast på at for at indtage cannabis så skal man bruge noget ristet tobak.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team