Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jul 2015 03:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hejsa, jeg fik lige en idé til hvordan man muligvis kunne udføre en soxhlet ekstraktion af DMT. Dog er det kun en teori jeg har, så det ville være lækkert hvis nogen kunne be/afkræfte denne fremgangsmåde :D

1. Bland 150g MHRB med 1500ml dH2O.
2. Tilføj 80g NaOH og ryst.
3. Lad blandingen stå i 4 timer.
4. Efter 4 timer, vacuumfiltreres alt væsken, og plantemateriale + DMT, tørres og gemmes.
5. Tilføj det tørrede materiale med DMT krystaller, i en soxhlet, og tilføj acetone i kogekolben.
6. når soxhlet'en har ekstraheret 15-20 omgange, vil DMT'en være i kogekolben sammen med acetonen.
7. Acetonen destilleres, og resten inddampes, og i teorien vil der være DMT krystaller tilbage, efter solventet er fordampet.


Er min idé holdbar? ;)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2015 18:22 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Umiddelbart ville det nok virke helt fint. Pånær jeg måske ville være lidt bekymret for, at man skyller noget DMT med ud på en eller anden måde, når man filtrerer. Men hvorfor gøre det, når man kan lave en alm ekstraktion? Det solvent du sparer er ubetydeligt i forhold til, hvor meget vand du bruger til kondensatoren (jeg går ikke udfra, du har et system, der genbruger vandet). Jeg ville også bruge heptan i stedet. Vi ved at DMT er forholdsvist opløseligt i heptan, så hvorfor bruge noget mere polært? På den måde risikerer du at ekstrahere en masse andet snask fra barken. Især er soxhlet metoden særligt egnet til at ekstrahere meget uopløselige forbindelser.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2015 01:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hej igen imp, kan godt se hvad du mener med at skylle dmt med ud gennem filtret :/
Evt kunne man med fordel lave 2 separate ekstraktioner;
En på plantemassen i soxhlet, og en i skilletragt med det overskydende væske? :)

Bruger en gulvspand med vand og isterninger, og en lille 12v dykpumpe til min condenser, så der bliver sparet på den front ;)

Grunden til jeg tænkte på acetone istedet for naphta/rensebenno var at acetone jo er et udmærket solvent med et lavt kogepunkt på de 56°C istedet for naphta der ligger ved de 100°C så vidt jeg husker, og kom til at tænke på om den højere temperatur der skal til, for at få naphtaen i kog, måske ville gå ind og nedbryde dmt'en, men jeg ved ikke om det lyder rigtigt. :)

Har haft noget bark liggende i snart et år, og overvejer at benytte xylen som solvent, så jeg kan få det evt oxiderede dmt med over i den upolære fase, men så kom jeg til at tænke på om xylen er blandbart med vand, eller om det lægger sig som en fase ovenpå eller under den polære vand del?

Mvh Mark :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2015 20:14 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Du kan jo prøve at lave 2 ekstraktioner og se, om du får noget ud af soxhlet ekstraktionen. Du har vel ikke så meget at tabe :)

Jeg tror ikke, den høje temperatur ødelægger dit DMT. Det kan nok godt holde til 110 grader i naphtha natten over.

Xylen er ikke blandbart med vand og har en lavere densitet, så det lægger sig ovenover vandfasen, ligesom rensebenzin.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2015 21:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Acetone er meget uspecifik og vil hive en masse andet snask med ud - hvis du vil have et pænt resultat (fine krystaller) kan du enten lave en basisk ekstraktion med xylen/toluen og fælde DMT med acetone mættet med fumarsyre. Xylen kan genvindes ved at skylle med vand og derved er det eneste "spildte" solvent acetone.

Alternativt er rensebenzin og fryserudfældning en gyldig metode, der også tillader genanvendelse af solventet og som giver et pænt resultat.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team