Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey jeg mødte en fucket up dude idag... Først åd han Alprazolam så tog han 3x 0.5gram kokain IV. efterfulgt af 12stk ketogan blandet med metadon og ritalin? Han skød 16ml i låret på engang hele 3 gange? Hvordan fuck kan han overleve at IV 16ml i samme blodåre 3 fucking gange? Har set mange fucked personer som dytter men aldrig noget lignende, pt render han nøgen rundt i sin lejlighed med blod ned af begge ben og laver blodspor overalt på sit gulv . og man kunne slet ikke forstå mening i det han sagde og han aner ikke hvad han render rundt og laver. Han aner ikke hvem han er. findes der en måde at hjælpe sådan en syg mand på med eller uden tvang? Ellers tror jeg sgu ikke han har mange dage igen?

Og kan da slet ikke forstå en læge vil udskrive ketoganer til en misbruger?

Insane psychedelia user!

Hvis det ikke er en af dine meget gode venner, så vil jeg foreslå du trækker dig fra ham.
Lyder brutalt, men der er 99,9 procent chance for du ikke vil få andet ud af at investere din empati, tid og følelser i personen, end at du vil blive trukket med ned måske ikke i misbrugsdelen, men psykisk vil du ikke få det bedre af at se et langsomt selvmord.
Plus det højt sandsynlig vil ende med at blive dig en dyr omgang på pengepungen :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
FSO@ Er det ikke en meget brutal personlighed at have? Bare lade manden sejle sin egen sø? Han har det jo tydeligvis ikke godt. Kunne man ikke ringe til ambulance/politi og evt få ham tvangsindlagt? Det er jo en meget destruktiv måde at handle på.

Insane psychedelia user!

Tvangsindlæggelse på gule papirer kræver et nært familie medlem til at skrive under disse - det kan en ven ikke gøre - er prøvet.
Jo jeg har en meget brutal personlighed :D
Jeg gav det råd som jeg mente var bedst for Rich som jeg føler jeg har et kendskab til herindefra.
Den anden fyr kender jeg ikke og det lyder ikke som han spørger om hjælp og hvis han ikke gør så er det ret umuligt at hjælpe ham uden at kende hans fx mor som ville kunne få ham indlagt.
Det gør man sjældent når det er et første gangs møde.
Man kan ikke redde alle, men man kan helt sikkert selv gå ned hvis man prøver.
Jeg er sikkert bare et gammelt kynisk svin, men jeg har også levet i det længe.

Insane psychedelia user!

Selvfølgelig skulle jeg have skrevet at han skulle spørge fyren om han ville have hjælp først og ud fra svaret tage stilling til om han ville det, men jeg tvivler på at det ville nytte noget.
I situation hvor han render rundt dryppende af blod - så god ide at ringe til en ambulance, nok ikke politiet, men nu er vi jo dagen efter...
Og situationen er ikke længere den samme. Så er kontakten der stadig spørg om han vil have hjælp til at kontakte misbrugscenter og hvis nej drop ham!

Medlem

Ketogan til en misbruger er det dummeste man kan gøre.

Men 3x16 ML IV i låret? Er du sikker på det ikke bare var IM, så du han trak blod op?

Men den eneste måde at hjælpe ham på er nok via en anmeldelse til politiet så han bliver taget for besiddelse og herigennem bliver bliver tvunget i behandling som en del af dommen (forudsat han har store nok mængder liggende eller er tidligere dømt). Når han er så langt ud tvivler jeg på du kan overtale ham til selv at søge hjælp, det er derfor jeg nævner anmeldelse. Selvfølgelig kan man tage snakken med ham inden og høre. Det kan jo være det er et råb om hjælp det han lod dig se. Man kan så diskutere om du bliver stikker ved at anmelde ham - men hvis du gør det fordi du tror han vil dø, hvis der ikke er nogen der griber ind, kan du jo reelt være medvirkende til at redde hans liv. Du skal også spørge dig selvom, hvorvidt du vil kunne håndtere at han går hen at dør uden du har gjort noget vel vidende at han er i stor risiko. Jeg siger det ikke for at presse dig, jeg siger det for at advare dig mod at ende i den situation. Ser du ham i samme situation igen og han bliver indlagt vil de måske beholde ham længe nok til at han får lidt abstinenser og bliver klar i hovedet. Sygeplejersker er gode til at overtale folk til behandling. Men er det en person du ikke rigtigt kender synes jeg sgu det er svært at vælge hvad man skal gøre. Hvis det var en nær ven ville man ikke være i tvivl om at skride ind og hjælpe. I hvert fald holde ham fra at tage så meget ketogan blandet med metadon og benzo. Metadon er meget hårdt mod vejrtrækning og hjerte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]