Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej igen psy 8)

Jeg vil gerne åbne en debat om den medicinske effekt, af de forskellige substancer som vi nu bruger for sjov, da det har været der mit primære fokus har været hele tiden.

Det skal lige siges at denne tråd ikke er en opfordring til at gå igang med at eksperimentere, men hvis du nu allerede har, og har fået lidt erfaring der kunne være interessant for andre, kan du
nu dele den.

Her kommer så lidt af min egen historie:)
Det er to år siden at jeg for alvor begyndte at eksperimentere i denne verden, og siden er det gået stærkt.
Jeg er i min tidlige barndom diagnosticeret med svær migræne, og siden i mine teenage år med kronisk insomnia. Eneste hjælp for min migræne har været fred, frisk luft, kulde, total mørke og 600mg ibuprofen som jeg har spist som slik i mange år. Jeg havde ofte 2-5 dage i streg i sengen inde på værelset, helt fra jeg har været omkring 8 år. Min Insomnia begyndte at volde mig problemer da jeg begyndte i lære, og her var jeg lige blevet 16 år. Dog har den altid været der, men det var først da jeg skulle begynde på det voksne liv og jeg fik fast arbejde at passe, at jeg ikke længere kunne håndtere det på en fornuftig måde. Lægen anbefalede Remeron og psykiateren Lyrika. Begge blev afprøvet i meget korte perioder, men jeg stoppede hurtigt da jeg følte at mine følelser forsvandt og jeg følte mig uvirkelig. Jeg har dog været i stand til at opretholde et funktionelt liv hele tiden, både med arbejde, skole, økonomi, bolig og bil, men det har været hård til tider, da søvnen bare forsvinder fuldstændig i op til 4 dage, og ellers har jeg altid en dårlig søvn. Mærkeligt nok har jeg næsten altid været sprængfyldt med energi, og kan lide at være produktiv.

Da jeg så var 16 år prøvede jeg cannabis for første gang, og jeg fik det pisse sjovt og lækkert for derefter at falde i søvn, og sove 8 timer i streg for første gang som jeg kan huske.
Jeg var målløs over oplevelsen da jeg vågnede, og gik direkte på nettet for at læse om dette rusmiddel. Det var ikke så udbredt med information på nettet omkring skadevirkninger osv. dengang, men jeg kunne hurtigt finde ud af, at man havde konstateret, at det ikke var godt at ryge meget cannabis, imens man var teenager og stadig var under udvikling. Så jeg holdt igen med røgen til jeg blev omkring 20 år. Jeg prøvede det dog et par gange om året i de 4 år.
Den nørd som jeg er, så gik jeg igang med et dejligt grow, før jeg for alvor var begyndt at ryge.Det resulterede i en høst med omkring 500g dejlig stærk skunk, og jeg blev daglig ryger meget hurtigt :D
Så skete der noget underligt, lige pludselig var det lang tid siden jeg havde haft et migræne udbrud, og jeg begyndte at spekulere på om det kunne være cannabis´en. Så prøvede jeg at ryge skiftevis med 2 måneder rygning og 2 måneders pause, og jeg fik migræne hvergang ca. 3 -5 uger inde i pausen, og aldrig når jeg røg. Derudover hjalp det fint på min insomnia.
Nu har jeg så været daglig ryger, dog med mange korte pauser, i 2-2.5 år, og jeg har ikke haft et eneste migræne udbrud af den kaliber, som jeg har oplevede før i tiden.

I mine teenage år hørte jeg så om svampe, det trip og de halucinationer man kunne opleve, og jeg var sikker på at det skulle afprøves engang.
Da jeg så var blevet 22 år syntes jeg at tiden var kommet, her havde jeg allerede læst om svampenes effekt i lang tid.
Det var et life changing eksperience, og det jeg tænkte efter oplevelsen var, at hvis det jeg lige oplevede kan lade sig gøre, ja så kan alt sgu lade sig gøre, og alle mine forestillinger og fordomme om verden og andre mennesker blev mast til jorden i et. Det var som om at der blev løftet et slør af omverdenen, verden så helt anderledes ud, alt blev smukt og dejligt istedet for grimt og forfærdeligt. Jeg havde vidst 7 eller 8 trip den første sæson, og mit liv blev forændret fuldstændig.
Så begyndte jeg at spekulere på, om jeg måske havde været deprimeret hele mit liv, og nu for første gang havde det som andre friske mennesker, og om det var pga. svampene? Jeg begyndte at studere og fandt hurtigt frem til, at også videnskaben mistænkte psilocybin for at have helbredende effekter imod depression, og jeg fik lavet min konklussion.

Så startede jagten på at finde ud af hvad andet der fandtes derude, og rejsen med at finde ud af hvad det var, og hvad for nogle effekter de forskellige sustancer har, både positive og negative.
Siden har jeg prøvet lidt forskelligt,og alle de kendte psychedelika undtagen Meskalin.

Andre substancer jeg har prøvet igennem tiden, skrevet op i rækkefølge:)

Alcohol
Cannabis
Ritalin
Svampe
MDMA
25E Nbome
LSA
Salvia
Ayahuasca
LSD
Ketamine
Kokain
2C-E
Oxycodone
DMT

Cannabis´en virker som sagt effektivt imod min migræne, og lidt på min insomnia, dog er det mere en lappeløsning vedrørende søvnen. Derudover har jeg igennem de seneste 2-3 år oplevet tiltagende ledsmerter, det er ikke konstateret endnu men jeg mistænkes for at udvikle en form for gigt. Her synes jeg også at thc har lindrende effekt, dog ikke voldsomt meget. Det er dog ikke nødvendigt at ryge hverdag for at holde migrænen væk, men nu kan jeg også godt lide det:)
Ritalin har for mig ingen medicinsk effekt, det har det dog for andre.
Svampene har været an eye opener, og har uden tvivl kureret min depression, og givet mig lyst til livet igen. De har stort potentiale
MDMA har også været en kæmpe ændring for mig, det åbnede virkelig op for mine følelser, og idag er jeg meget mere åben og ærlig overfor mig selv og derved også andre.
25E har absolut ingen medicinsk effekt for mig.
Jeg fik en egodød på LSA som var fantastisk, derudover har det nok ikke nogen medicinsk effekt.
Salvia divinorum er en underlig plante som jeg ikke rigtig forstår:)
Ayahuasca fik jeg ikke helt gennembrud med, men det har helt sikkert stort potentiale.
LSD har også været en fantastisk oplevelse, og har i den grad lært mig nogle ting om virkeligheden, som jeg ikke vidste i forvejen. Også et stort potentiale.
Ketamine fik jeg ikke noget fornuftigt ud af, andet end at have det sjovt og lækkert :lol: Undersøgelser viser dog potentiale, og det bruges selvfølgelig til narkoser.
Kokain kan sikkert bruges til lokalbedøvelse, ellers er det for mig ubrugeligt.
2C-E har ingen medicinsk effekt
Oxycodone har jo en fantastisk medicinsk bedøvende effekt, men det er vidst ikke nogen hemmelighed.

Så er det DMT. Det er fandeme mærkeligt, her den 11 juli røg jeg DMT for første gang, og min søvn har ændret sig markant!
Jeg drømmer normalt aldrig, heller ikke i min ungdom og det er for så vidt interessant i forhold til min insomnia, men efter jeg røg DMT er det forandret.
Jeg sover meget bedre og jeg drømmer sgu fint:D Mine drømme ligner på en prik de visuals jeg har haft de gange jeg har røget DMT, det er næsten som om at jeg ligger og mediterer/tripper DMT hele natten igennem og det føles skønt og naturligt. Det føles som en ægte god naturlig søvn.

Cannabis, Svampe, MDMA, LSD og DMT har lavet mit liv fuldstændig om, og jeg ville ikke have det ligeså godt i dag uden disse oplevelser.

Hvad er jeres erfaring med det som i nu engang bruger? Har i opdaget nogle udokumenterede effekter med jeres substancer?
Det er særlig DMT som er interessant for mig, da jeg ikke rigtig kan finde noget dokumentation der bakker min erfaring op. Jeg er overbevist om at dette stof har stort potentiale til forskellige sindslidelser. Jeg har arbejdet i hele mit liv med min insomnia, også ryger jeg en pibe DMT og 15min senere er jeg helbredt, ihvertfald endnu. Insomnia´en skal nok vende tilbage, men så kan jeg prøve en gang mere, også ser jeg hvordan det går:)

Jeg ved at der også i danmark bliver lavet undersøgelser med Psilocybin og LSD.
Jeg synes at det ville være virkelig interessant at være forsøgs person til forskellige undersøgelser, da jeg selv mener at jeg er ret god til at håndtere de forskellige psychedelika, og forklare hvad det er jeg oplever imens.

Fortæl lidt om jeres egne oplevelser og erfaringer.

Vh Ø Tripperen!

Senest rettet af Ø Tripperen 05 aug 2015 00:26, rettet i alt 4 gange.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det er sjovt du nævner migræne, for jeg har også en sjov fortælling om netop det. Jeg skal ikke spille klog på, om dette er en generel virkning, men det er min oplevelse. Jeg led i flere år af slemme migræner, der kom omtrent 1-2 gange om måneden og satte mig ud af spillet i 1-2 døgn. Efter mit første syretrip (for omtrent halvandet-to år siden) har jeg haft 2 migræneanfald i alt, og de har ikke været nær så voldsomme som før mit LSD trip. Hvad der er sket, det ved jeg ikke, men jeg ved at jeg er glad for ikke at skulle døje med migrænen.

Om der er sammenhæng skal jeg heller ikke spille klog på, men det er lidt pudsigt og iøjnefaldende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes på en eller anden måde at din tråd forherliger stoffer. Ingen tvivl om at der er en masse positive ting at hente i mange af de stoffer, du har beskrevet. Men synes det er vigtigt at sige, at det ikke nødvendigs vil have samme effekt på andre. Stoffer kan skade, ligeså meget som de kan hjælpe. Du virker til at du godt kan kontrollere det, men f.eks. DMT, skal man fanme passe på med (udfra hvad jeg har læst, har ikke selv oplevet det).

Vi skal nogen gange huske at mindreårige læser med, og de skal også have det hele billede.

Min far blev kaldt pas-på manden. Jeg tror jeg har arvet nogle af hans værdier :D

Det var ikke meningen:-/
Men du har ret, det ser nok sådan ud og det vil nok for det meste gøre, da det er det medicinske potentiale jeg for det meste er interesseret i, og det er jo de positive sider af det hele.
Det var/er ikke meningen at forherlige denne verden, der er lige så mange negative som positive sider af alle substancer. Men jeg tænkte at nu da vi har medaljens bagside, og en masse tråde om den negative side af det hele, og jeg har ikke helt fundet tråde der omhandler folks erfaringer med det psykoterapeutiske potentiale med de psychedeliske substancer, at det var en idea.
Men jeg har fundet tråde der omhandler folks erfaringer med enkelte substancer, både amfetamin og mdma, så kan ikke helt se forskellen fra det og svampe og dmt.
Det er ligesom her min interesse ligger, da jeg synes at der mangler noget research på området, og det har lavet så store forandringer i mit liv.
Nu er det ikke engang en måned siden at jeg røg dmt for første gang, så det kan jo ikke siges endnu om det har langtidsholdbar effekt, men det er stadig spændende at det kan have så drastisk en indvirkning på søvnen. Det giver lidt mening da det siges at vi udvikler dmt da vi sover osv. men det er vidst ubevidst.
Men hvis psy synes at tråden er uden for grænsen, kan den altid slettes:-/

Vh Ø !

Medlem

Fedt indlæg! Kender godt fornemmelsen af at man er blevet båret ret langt af visse substanser. Svampe især skylder jeg en masse til. Derudover havde jeg de vildeste trip på høje doser lattergas indtil jeg begyndte at manifestere en djævel ind på værelset som sagde jeg mistede hjerneceller grundet manglende ilt så jeg skulle stoppe. True shit, selvfølgelig i trippet. Derudover har kratom længe været en god medicin for mig mod alt fra angst til søvnløshed. Det kan bare hurtigt blive meget vanedannende. Dog oplevede jeg ikke én gang at blive syg eller snottet i det år jeg regelmæssigt tog kratom. Derudover har jeg experimenteret med nootropic som er en slags hjernedoping. Noopept, choline bitartrate, div indiske urter. Næste gang bliver det adrafinil(modafinils bror) og sulbutamine og reishisvampe som tilskud :)

- John Malk

Plejadestjerne
Interessant nok, der er også erfaringer der viser at både lsd og psilocybin også har gode effekter imod Cluster Headaches. Selvmordshovedpine på dansk, navnet siger nok.

John_Malk
Det lyder for vildt med dine lattergas trip, jeg har kun leget med lattergas i doser, der kun har været sjove imens jeg også har været på lsd. Men lattergas er meget nyttigt, det bruges jo af tandlæger og sikkert også andre steder:)
Kratom er jo en opiat so det har naturligvis sin effekt, men som du siger er det vanedannende.
De andre ting du nævner kender jeg ikke, der må jeg studere lidt:)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har haft virkelig gode oplevelser på LSD, svampe og DMT som har givet mig en mere positiv og åben indstilling til verden. Jeg har ingen kroniske smerter så Cannabis gør ikke rigtig noget for mig andet end at få tiden til at gå på en hyggelig måde, og jeg er holdt helt op for en del år siden da jeg syntes jeg blev for sløv af det.

Efter mine første 3-4 trips var jeg helt sikker på at psykedeliske stoffer var løsningen på de fleste af verdens problemer og at verden kun kunne blive et bedre sted af at så mange som muligt fik prøvet at trippe og anbefalede det varmt til alle og enhver at prøve LSD eller svampe.

Jeg fandt dog rimeligt hurtigt ud af at folk reagerer meget forskelligt på psychedeliske stoffer. I et par tilfælde virkede det faktisk som om nogen af mine venner gik decideret ned på deres oplevelser. Jeg holdt derfor ret hurtigt op med at missionere for brug af psychedleia igen og prøver i stedet så godt jeg kan at informere om både gode og dårlige sider og at sikre mig at det forstås at psykedeliske stoffer ikke er egnet som legetøj eller tidsfordiv men skal tages og forberedes seriøst.

Psychedelia bør efter min mening snarere bruges som et værktøj for selvudvikling og man bør være forberedt på at selv om det heldigvis ikke er det almindelige så er der en reel risiko for at få nogle virkelig ubehagelige oplevelser der vil ryste en i ens grundvold. Er man indstillet på det er det min erfaring at der som regel komme noget godt ud af det i den sidste ende.

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde ligesom dig, en livsændrende oplevelse på og efter mit første svampe trip.
Det var allerede ligeså stille på vej takket være cannabis, men svampene sparkede mig virkeligt i røven, men på en meget positiv måde.
Jeg har fået så meget ud af det, især med mit selvværd. Op igennem min skole tid er jeg blevet mobbet rigtig meget, så selvtillid var der ikke meget af. Men da jeg så stod og så mig selv i spejlet på mit første trip, kom det pludseligt til mig at jeg er god nok, og ikke skal være så hård ved mig selv osv.
Har selvfølgeligt ting jeg bøvler med som alle andre, men selvtilliden er forblevet.
Det er i øvrigt langt fra det eneste punkt jeg har ændret mig positivt.

Men dog er det meget tydeligt at langt fra alle ser de sider af psychedelia. Mange af mine venner og bekendte ser det stadig som sjov og spas, og har efter min mening slet ikke respekt nok for stofferne.

Som andre har nævnt, var jeg også overbevist om at psychedeliske stoffer var jordens redning, og at det kunne ændre alle til det bedre, men jeg har stille og rolig fundet ud af at hvis det ikke er i dig, så kommer forandringerne ikke.

Karmasmølf

Jeg har kopieret din historie på en brik. Jeg anbefalede varmt svampe til alle og enhver efter mine første trip. Som dig fandt jeg også hurtigt ud af, at det ikke var ligeså godt til alle mennesker.
Det med at anbefale psychedelika i dagligdagen er jeg blevet lidt bange for, da jeg har oplevet at det ikke altid gavner. Jeg snakker ikke med mine nærmeste og bekendte om mine oplevelser, det har jeg ikke gjort i et stykke tid.
Jeg har taget de fleste af mine oplevelser meget seriøst, som også har været medvirkende til at det er gået så godt. Jeg har dog haft nogle ommere, to gange har jeg følt mig meget forgiftet af hbwr frø. En overdosering af mdma på næsten 900mg, det tog en hel uge før jeg kom mig, og fik gang i søvnen igen. En gang syntes min kollega og jeg, at det var smart at drikke svampe the til en firma fest, imens vi var stive, vi fik begge to en tur der ville noget og min respekt for svampene blev noget større. Et lsd trip sammen med en kammerat som gik fuldstændig galt, han fik det MEGET dårligt og kemien imellem os blev meget negativ, hvergang vi nærmede os hinanden gik det galt. Det er det mest uhyggelige jeg har oplevet, da jeg i trippet fik slemme gæld følelser, og det har gjort at jeg er mere usikker på at tage psychedelika sammen med andre, lsd gør jeg nok aldrig sammen med andre igen.

Soft parade

Mit selvværd er også forbedret betydeligt, jeg har altid haft god selvtillid men selvværd var der ikke noget af før i tiden.
Jeg mener selv, at jeg er blevet et bedre menneske efter disse oplevelser. Jeg er bedre vidende, ikke ligeså afvisende og fordømmende, og jeg er mere i kontakt med mig selv og mine nærmeste. Jeg har stadig mine dårlige sider, men de viser sig ikke ligeså ofte.
Mange af mine venner fjoller også op og ned med disse stoffer, og tager dem heller ikke seriøst. Det har også været medvirkende til nogle nedture for dem, det er lidt øv.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder til vi har oplevet mange af de samme positive sider :-)
Jeg vil bestemt også mene jeg er blevet et bedre menneske. Mange af mine fordomme osv er blevet opløst.
Der er også nogle af mine kammerater der er blevet bidt i røven. Nogle af dem har så ikke lært noget af det...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]