Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 15:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy, jeg er ny herinde, så det min første tråd, sorry vis jeg ligger den i forkert forum.

Men jeg har døjet med angst/mild depression i noget tid, og nu har min læge så skrevet Citalopram ud til mig.

Mit spørgsmål er hertil at jeg suger nogen hoveder i weekenderne og vil gerne vide om det kan give bagslag i forhold til medicinen altså om jeg får det dårligt fysisk/psykisk? Eller om det ikke virker ordentligt osv, og i såfald om jeg i det mindste kan en joint i ny og næ eller stoppe helt mens jeg tar de piller? De er 20 mg og skal tage en, en halv time før jeg går iseng.

Edit: ikke jeg tror det gør nogen forskel, men jeg glemte at skrive jeg også ryger joint til hverdag.

Senest rettet af Tiehtvac 28 sep 2015 23:10, rettet i alt 1 gang.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hash gør kun din depression og din angst værre (taler af erfaring). Hvis du vil have det bedre, så vil jeg anbefale dig at holde dig helt fra det, i det mindste til du har det bedre.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Gode refleksioner Gone. Jeg er ikke læge, men så vidt jeg forstår (ud fra samtale med læge og psykolog) bør antidepressiv kun benyttes i de situationer, hvor personen er så deprimeret, at han/hun er gået helt i baglås og stirrer ind i væggen hele dagen eller er til fare for sig selv grundet selvmordsrisikoen.

Mit forløb med depression var hårdt, og der var de dage hvor jeg stirrede op i loftet hele dagen, fik angstanfald hvis jeg gik udenfor en dør. Men jeg er så evigt glad for, at jeg ikke kom på medicin. Jeg vil strække mig til at sige, at antidepressiv er symptomsdæmpende - men ikke kurerende. Det dæmper selvhadet til et tolerabelt niveau, men giver intet i forhold til at komme frem til problemernes rod. Det kræver selvransagelse, spejling og mest af alt: mod.

Overvej psykolog. Snak evt. med din læge om at få tilskud.

Medlem

Tiehtvac skrev:
Hej Psy, jeg er ny herinde, så det min første tråd, sorry vis jeg ligger den i forkert forum.

Men jeg har døjet med angst/mild depression i noget tid, og nu har min læge så skrevet Citalopram ud til mig.

Mit spørgsmål er hertil at jeg suger nogen hoveder i weekenderne og vil gerne vide om det kan give bagslag i forhold til medicinen altså om jeg får det dårligt fysisk/psykisk? Eller om det ikke virker ordentligt osv, og i såfald om jeg i det mindste kan en joint i ny og næ eller stoppe helt mens jeg tar de piller? De er 20 mg og skal tage en, en halv time før jeg går iseng.

Har været på lige netop citalopram og oplevede ikke noget negativt når jeg røg joint, dog har jeg haft blackout nogle gange når jeg har drukket
selv små mængder..

Junior medlem

Jeg føler ihvertfald der skal gøres noget, det er kommet til det punkt hvor min uddannelse er sat på pause.

Og tak for de hurtige svar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Puh... Citalopram. Jeg kan ikke anbefale at blande den type medicin med nogle former for rusmidler. Dog vil jeg sige, at hvis du endelig skal have et pusterum under din medicinering, så er hashen helt klart at foretrække. Mit første møde med selvmordstanker var en kombination af citalopram og alkohol, så den kombination vil jeg fraråde på det kraftigste.

Jeg stoppede med pillerne fra den ene dag til den anden, eftersom jeg følte, at jeg mistede min personlighed og blev til en "zombie".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]