Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216 ... 321  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Je kan ikke finde det fine billede som der var en sej person der lavede en gang, og som var en rigtig god billed-guide til at identificere SN. Jeg tror det er den der linkes til på forum-forsiden. Linket virker bare ikke. Kan nogen fixe?
Krammer

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Den seje person er knarkdrengen. :)

Her er det, jeg ved ikke hvor lang tid billedet får lov til at blive ved denne host, så hent det hurtigst muligt. :wink:
Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Nej var heller ikke for at være nederen, men bare lige en heads-up til folk:) Inc mig selv for man bliver sq lidt ivrig:)

Er høet andre steder der går 2-3 dage så kommer de op efter hæftige regn fx, men så går der går nok lige en 2-3 dage mere efter det før de noglelunde størrelse..

Hvis den regn de lover holder her tirsdag og onsdag så skulle der gerne være godt gang i den i næste weekend!!

Medlem
Brugeravatar

Du "dræber" ikke marken ved at plukke alle paddehattene. Du siger det jo også selv - myceliet producerer i hele vækstsæsonen, og man kan hente fra samme spot flere gange på den samme sæson. Det er ligesom et æbletræ, som jo også sætter frugt hvert år, selvom nabodrengen raner det for æbler.

Sporerne kan sammenlignes med frøene i æblets kernehus - de tjener til at sætte nye æbletræer/mycelier andre steder.

Vh Bobfirkant

Medlem
Brugeravatar

var semi usikker, men da godt du lige slår det fast så:)

Takker!

Insane psychedelia user!

Det kan nu sagten lade sig gøre at 'tørre' en mark ud. Eller i hvert fald overplukke spottet så der kommer langt færre svampe. Hvis fx du plukker svampe inden de er store nok til at smide spore vil du med tiden gøre marken mindre frugtbar.

Du kan godt bruge analogien med at myceliet svarer til træets stamme og at hattene er frugterne, men mycelie har bare ikke lige så Lang holdbarhed som et æbletræ fx. Der jo kan blive ved med at sætte frugter i 100år.

Medlem
Brugeravatar

Lækker debat!

Kunne rigtig godt tænke mig at høre noget dokumentation, ville også mene du kan skade marken, men håber da man ikke kan! Men min logik siger mig det godt kan lade sig gøre at tørrer en mark ud..

Og hvis der ikke er fundet beviser for det, er det vel så stadig bedst vi/folk plukker med omhu, det kan jo aldrig skade?:)

Medlem
Brugeravatar

Det giver ikke så god mening, at svampen sætter sine sporer, hvor den allerede i forvejen har etableret et mycelie. Så ville den skulle til at konkurrere med sig selv. Sporerne spredes med vinden til andre, endnu ikke koloniserede spots. Eller tager jeg fejl her?

Uanset, så er der vel altid svampe, som ikke bliver fundet - eller som når at smide sine sporer, inden den bliver fundet...

Insane psychedelia user!

Nej du tager ikke fejl.. Men det kan sagtens resultere i at du, og alle de andre som plukker på spottet kører marken tør. Jeg har oplevet det i Moesgaard. For ~10-15år siden kendte jeg 2 virkeligt gode spot der, de er absolut ikke særligt gode mere. Og har ikke været det længe. Det er slf ikke sikkert at det udelukkende er pga svampeplukkere at det forholder sig sådan. Jeg har dog min teori som jeg tror på. Det var netop i samme ombæring som der kom mere fokus på psykedeliske svampe, i midten af 0erne, hvor de også blev ulovlige at marken sjovt nok pludseligt ikke gad give særlige mængder mere..

Hvis du selv prøver at dyrke svampe vil du opdage at myceliet i en kage vil flushe/pinne ca 4 gange +/-. Det samme gælder vel i naturen? -Derefter skal der koloniseres nyt medie med mycelie, og det vil ikke ske på det sted hvis næsten alle svampe fjernes før de smider spore.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
https://en.wikipedia.org/wiki/Mycelium skrev:
A typical single spore germinates into a homokaryotic mycelium, which cannot reproduce sexually; when two compatible homokaryotic mycelia join and form a dikaryotic mycelium; that mycelium may form fruiting bodies such as mushrooms.

Altså; der skal dikaryot mycelie til at danne reproduceringsorganet (svampen), og dikaryot mycelie opstår når mycelie fra 2 forskellige sporer mødes. Deraf kan jeg ved simpel logik slutte at jo færre sporer der falder på marken, jo mere monokaryotisk bliver myceliet => færre nye svampe :peace:

Edit: Man kan faktisk sige at når to Homo'er mødes under jorden opstår sød musik og erigerede svampepikke over jorden :sucks:

Senest rettet af Edward Coke 04 okt 2015 17:47, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Her er er hurtigt digram af svampens livcyklus... jeg kunne forestille mig at hvis man kontinuerligt plukker en mark ren nar svampene ikke har nået at blive modne, eller "voksne" så kan man med årene ryde marken fuldstændigt.

Som sagt lever mycelium ikke for evigt, der skal nye sporer til for at befrugte jorden i ny og næ. Den gode nyhed er at en enkel SN kan droppe milliarder af sporer som allesammen spreder sig med vinden.

Svampen har været til stæde længe før vi kom hertil, den skal nok være her længe efter vi er væk.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Såå pointen er pluk med fornuft alle!!:) Inc mig selv hvis vi vil kunne nyde vores faste spots :)

Medlem
Brugeravatar

Altså - nu træder biologen altså i karakter :-)

"Monokaryotisk" betyder, at cellekernen indeholder ét af hvert kromosom - ligesom en ægcelle eller sædcelle hos os. mennesker. Der skal en befrugtning til for at danne et fertilt individ. Svampens sporer kan IKKE befrugte sig selv - det vil resultere i indavl! Det kræver et møde mellem sporer fra to mycelier med hver deres unikke genetiske sammensætning før det kan resultere i et nyt mycelium.

Med hensyn til de 4 flushes fra et growkit, så er det vel sandsynligvis et spørgsmål om, at mediet udpines for den næring, som myceliet har brug for - og derfor stopper det med at sætte frugtlegemer.

Jeg læste engang et sted, at det ældste levende væsen i verden er et svampemycelie, som blev fundet et sted under den vestamerikanske prærie. Måske var det bare en and :-)

Anyways - der kommer snart regn, og så skal gammelfar her på markvandring igen asap !!!

Vh Bobfirkant

Senest rettet af bobfirkant 05 okt 2015 08:26, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Ja hæftig regn onsdag, så i weekenden burde der være gang i den :)

Junior medlem

Hejsa allesammen, jeg har haft lyst og har læst meget om de magiske svampe men jeg prøver stadig at finde ud af hvor jeg skal skaffe mig svampe da jeg helst ikke vil ud til nogle kontakter og købe dem. Jeg bor på en gård med heste og der er et hjørne hvor alt heste lortet bliver dumpet men spørgsmålet er... Er der mulighed for at nøgne spidshatte kan gro der? og hvordan skal jeg lede?

Junior medlem

http://imgur.com/79PBmSM
Fandt lige et par stykker men er ret sikker på at ingen af dem er den ægte vare, men jeg skulle bare lige være sikker ;) Nu da der er svampe vækst omkring min grund PLUS at der er tonsvis af hestelort, vil det så ikke sige at der sikkert også kommer nøgne spidshatte? (undskyld vis jeg spørger dumt, jeg er ret ny på det her punkt)

Senest rettet af Apo 05 okt 2015 20:56, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Det er ikke ensbetydende med at de komme op lige netop på din mark, men du har nogle vægst betingelser opfyldt, så chancen er størrer..

Yderligere dit billede er en sti på din computer og kan ikke bruges af nogle herinde. Upload dit billede til "imgur.com" og kopier billede adressen (højreklik på det efter uploaded) og smid det herinde

edit: så ikke din tidligere post. De vil højeste sandsynligt ikke gro lige op ad møddingen, da koncentrationen af gødning er for høj.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Xenofanes skrev:
Det er ikke ensbetydende med at de komme op lige netop på din mark, men du har nogle vægst betingelser opfyldt, så chancen er størrer..

Yderligere dit billede er en sti på din computer og kan ikke bruges af nogle herinde. Upload dit billede til "imgur.com" og kopier billede adressen (højreklik på det efter uploaded) og smid det herinde

edit: så ikke din tidligere post. De vil højeste sandsynligt ikke gro lige op ad møddingen, da koncentrationen af gødning er for høj.

Jeg har fikset det, vil du lige være rar og se om det virker? tak :)
Ahh okay tak for svaret, men bare lige for at være sikker, så vokser de også tæt ved hestelort ik? og hvor tæt tror du ca. de vokser?

Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hejsa.

Jeg er newbee herinde, og for den sags skyld også i psykedeliske rejser, idet det er 30 år siden jeg sidst var på rejse med psilycybin. Før da ofte kemiske ting og sager, Sunshine explosion, hvis nogen da stadig husker de tider.
Har nu for første gang, selv fundet svampe og er ikke et sekund i tvivl om at det er de rigtige. Skal på "rejse" sammen med min livspartner, som aldrig har prøvet det før, og vi glæder os begge vildt til efterårsferien i næste uge. Mit spørgsmål er hvor mange svampe vi skal tage. Jeg kan ikke huske 30 år tilbage, hvor mange jeg tog dengang. Vi har fundet en pæn slat idag, og de skal ligge til midt i næste uge. de vil vel ikke være helt tørre til den tid. Er der nogen der har et bud. Vil nødigt at vi (især min partner) får for meget, på den anden side skal det jo også flytte noget og være vildt og sjovt. Der er jo blandede små og pænt store imellem vores fund. Nogen som kan hjælpe med et bud? :roll:

Medlem

Det er ved at være nogen år siden jeg har været ud at finde nogen. Var ude med en ven i weekenden, og vi fandt dem på billedet. Jeg er sådan, 95% sikker på at de er gode nok, men der er et par stykker hvor jeg synes formen er lidt wack, mere kuppel end kegle.

Billede

http://imgur.com/0dod8lN

Forhåbentligt en bunke søde små psilocybinholdige skønheder!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]