Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er efter et længere ophold i Asien kommet hjem til Danmark. Jeg roder ikke så tit med stoffer, men en streg god coke til at akkompagnere pilsnerne på byture eller en smule Meth(krystal) i forbindelse med sex, er nu meget sjovt :)

I den forbindelse har noget undret mig lidt, Coke virker som om det har oversvømmet Danmark siden jeg boede her sidst - stort set alle aldersgrupper og typer jeg spotter i nattelivet er tydeligvis helt væk på Coke. Hvorimod Meth stadigvæk ser ud som om, at de mere eller mindre er begrænset til det Asiatiske miljø(hvor det så til gengæld er over alt). De Danskere jeg har snakket med om, at jeg har den last en gang i mellem(folk der f.eks. selv var helt blastet på Coke) har nærmest kigget vantro på mig og rystet på hovedet...?!?

Altså nu ved jeg godt, at Meth BESTEMT ikke er specielt sundt - men det er Coke nu altså heller ikke. Og hvis man som mig, tager det en gang om måneden eller noget i den stil. Så tror jeg nu ikke der er den store forskel.

Alle de steder jeg har set Meth snige sig ind på markedet, så går der ikke lang tid, så er det temmeligt domminerende pga pris, nemhed i fremstilling osv. Både i Asien og USA, men også i Østeuropa er det jo nærmest overalt....gad vide hvorfor det ikke er særligt udbredt i nordeuropa? Måske bare et spørgsmål om tid?

Anyhow ikke noget jeg ligger søvnløs over om natten...haha :-D

Man man undres lidt, når nu det er så fremtrædende så mange andre steder...?

Junior medlem

*Men man :)

Medlem

Godt spørgsmål. Kunne det have noget at gøre med, at vi er rimeligt velstillede her i Danmark? Jeg tænker blot på, at der lader til at være et mønster når det kommer til, hvor meth er udbredt. Sydøstasien, USA, østeuropa(?) er alle steder, hvor store dele af befolkningen har meget lidt. det hænger vel fint sammen med, at det er billigt og nemt at fremstille. Jeg ved det dog ikke, det er blot en teori.

På den anden side er amfetamin da heller ikke synderligt udbredt herhjemme ift. coke. Jeg kender i hvert fald meget få mennesker der har prøvet det. De har enten været en del af et "hardcore" narkomiljø, er musikere på professionelt plan eller er nogle ret alternative typer. Kokain bliver derimod nærmest taget af alle slags mennesker.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Meth og amfetamin er ekstremt stigmatiseret i rigtig mange miljøer. Det skyldes vel både den elendige renhedsgrad som gadekvaliteten af disse stoffer sædvanligvis har, men nok også de populærkulturelle associationer omkring misbrug(ere), der er forbundet med især førstnævnte. Cokehovederne skulle bare vide, hvor meget Levamisol de tonser op i tuden...

Junior medlem

Well, jeg tror du har lidt fat i noget. Vi har nok lidt flere penge, så folk har bedre mulighed for at købe lidt dyrere ind.

Det spøjse er så, at jeg har oplevet at Meth har en højere gadepris herhjemme end/eller ens med high-end Coke.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, jeg er i midten af 30'erne - og da jeg voksede op i en rig forstad til København, så var det faktisk Amf. som folk legede med og ikke Coke, det var så i 90'erne. Også på vestegnen, og generelt når man kom væk fra København og specielt i Jylland. Så var det faktisk min oplevelse...i hver fald dengang, så var Amf. mere udbredt end Coke. Nu har jeg ikke været hjemme så længe, men oplevelsen er i hvert fald, at Coke har overskygget alt andet. Selv inde på Istedgade ser det ud som om, at dopen er nærmest væk - i hvert fald den hvide af den. Folk ryger noget af den sløje brune fra Kaukasus. Men ellers er det coke, coke og atter coke. De skyder det, ryger det og sælger saltet til menigmand.

Måske er jeg lidt gammeldags, men coke er i hvert fald på ingen måde "bedre" eller mindre farligt en alt det andet. Faktisk ser folk betydeligt mere smadrede ud, idag. End for 15år siden hvis man tager en tur ned af Istedgade.

Set fra den vinkel, så er det måske kun godt, at det er lidt mindre udbredt med Meth herhjemme :)

Spørgsmålet er så om det bliver ved, med at være sådan....

Junior medlem

Andrusha skrev:
Meth og amfetamin er ekstremt stigmatiseret i rigtig mange miljøer. Det skyldes vel både den elendige renhedsgrad som gadekvaliteten af disse stoffer sædvanligvis har, men nok også de populærkulturelle associationer omkring misbrug(ere), der er forbundet med især førstnævnte. Cokehovederne skulle bare vide, hvor meget Levamisol de tonser op i tuden...

Præcis! Det coke jeg ser her i DK nu, er altså ef yderst tvivlsom karakter. Og faktisk ser det efterhånden ud til, at selv det der kommer direkte fra de varme lande, er godt loaded med ormemiddel. SWIM fik for nyligt testet noget der skulle være "just off the plane" altså de der pressede 10g pølser(ikke i DK). De var kun på 45% men resten var så stortset Levamisol. At folk så med stor glæde snorter 10-15% skod-coke op i tuden, mens de ryster på hovedet af de andre ting, er så kun lidt sjovt.

Jeg har som sagt ikke været i DK i en del år, så har mistet lidt overblikket hvad der sker her. Men har da set ganske god Amf. her allerede, faktisk sådan ca. så ren Dex som det kan blive. Men det er vist koncentreret i psytrance miljøet(altså de ægte hippie-psy-trancere, ikke amagertyperne med tribals), hvor det jo er meget godt at have i baghånden hvis man har kørt for mange dråber :-)

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Siden hvornår skulle det være godt at tage amf hvis man har taget for meget lsd? Puhha da..

Admin
Brugeravatar

For meth kunne jeg næsten også forestille mig, at det har noget at gøre med tilgængelighed af precursors. I USA har det ihvertfald gennem mange år været nemmere at skaffe ephedrin i forhold til meget af Europa. Og når folk først vænner sig til skodamf, er det svært at ændre markedet. Hvis der pludselig kom rent meth ud til den brede befolkning i dk, ville det sikkert føre til mange dødsfald. Det er røvpotent i forhold til det 5-10% amfetamin, folk går og sniffer her i dk.

I Danmark er lige netop meth også utroligt stigmatiseret i forhold til så mange andre stoffer. Mange folk sidestiller det med heroin.

Hvad angår pris, synes jeg det er fair nok, at det ligger i den dyre ende, selvom det er så billigt at fremstille. Du får så meget mere for pengene med et gram nogenlunde rent meth end et gram coke på 50%. Og så slipper man også for levamisol. Som du rigtigt nok siger, blir det tilsyneladende tilsat allerede inden det forlader Sydamerika. Hvorfor de vil smugle tonsvis af et lovligt stof om på den anden side af jorden, fatter jeg dog ikke helt.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg har aldrig forstået coke. Den eneste effekt af det er jeg opfører mig som Dolph og jeg har det ikke engang fedt imens.
Den største effekt ved coke er trangen til mere coke og så den uudholdelige hovedpine når effekten ophører.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 15:16, rettet i alt 1 gang.

Medlem

At metamfetamin ikke er et udbredt stof i Danmark, har jeg lidt en idé om, også har noget at gøre med vores kultur/drukkultur. Så vidt jeg har forstået, har meth en meget kraftig og alt-dominerende effekt, som i høje doser kan være så kraftig, at man ikke kan sove eller finde ro i dagevis.
Det passer ganske enkelt ikke så godt ind i de fleste danskeres liv, da de fleste af os er beskæftiget med noget i hverdagen, og jeg kan forestille mig, at en lang meth-rus meget hurtigt kan gå hen og ødelægge en stabil hverdag.

Så er der også vores drukkultur. Kokain har jo som de fleste af os ved, en "god" synergi effekt med alkohol. En fredagstur i byen med øl og coke, er noget mange godt kan lide, og så virker coke jo som bekendt i meget kortere tid. Så der er god mulighed for faktisk at få en smule søvn, hvis man stopper festen i god nok tid. Det gør selvfølgelig også, at de fleste lige kan klare den kommende uge lidt bedre, fordi at man simpelthen ikke er blæst i lige så lang tid. Dette må ikke forstås som, at jeg taler for brug af kokain, det er lang fra et stof jeg vil anbefale, eller et stof jeg bryder mig om for den sags skyld - Jeg har personligt haft store problemer med at kontrollere det. Når man først begynder at tage det et par gange på sine drukture, kan man meget hurtigt sidde i saksen, og lige pludseligt er det ikke sjovt at drikke med vennerne på samme måde, uden at man har en pose coke med til turen. Min erfaring er også, at jo mere man bruger kokain, jo værre bliver de psykiske tømmermænd. Det er som om, at ens dopamin balance bliver mere og mere ustabil, og det er ualmindeligt svært at præstere/være motiveret/engageret ift. arbejde, skole eller lignende, når man er mærket af dem de efterfølgende dage.

Nå tilbage til emnet.

Metamfetamin passer (efter min opfattelse) bedre ind i miljøer, hvor arbejdsløsheden er høj, og hvor mange ikke har noget at stå op til daglig basis. Man ser de fleste "epidemier" steder hvor førnævnte er tilfældet. Steder som Fresno i Californien, hvor kriminalitet og arbejdsløshed er noget af det højeste i hele USA, er det efterhånden blevet en del af kulturen at tage meth. Børn helt ned til 11 års alderen tager det sammen med deres forældre osv. Noget som kan virke vildt skræmmende og fuldstændig vanvittig uetisk fra vores perspektiv. I Nordkorea producerer man stoffet i høj grad, og staten sørger for (eller gør intet for at forhindre) at det bliver spredt ud til befolkningen, som jo i forvejen lider ekstremt under sult, sygdomme og diktaturen generelt. Folk bruger det eftersignede til alt lige fra smerter til sulten grundet den manglende føde i landet, og i det hele taget for at kunne holde ud at være i live i dette ubegribelige dårligt fungerende land, og så skulle et gram eftersignede koste mindre end et fattigt måltid mad! :o

Meth ér faktisk til at skaffe herhjemme, hvis man kender de rette. Personligt ville jeg også kunne skaffe det, men stoffet er alt for kraftigt ti, at jeg nogensinde ville gide at prøve det.

Moderator
Brugeravatar

Jeg har intet problem med at bruge meth til en bytur. Det handler om som altid med amfetamin at holde sine doser lave og lade posen blive hjemme. Så kan man også falde i søvn når man kommer hjem.
En god dosis til at varme op på, stene lidt med ens hobbyer derhjemme et par timer så en booster og afsted i byen. Så skulle man gerne holde hele natten og kunne sove når man kommer hjem også.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 55° 40′ 25″ N, 12° 35′ 59″ Ø
I alle de år jeg har boet i midt/syd Jylland har jeg set amf flere gange, men jeg har aldrig set coke.

Jeg ville mere eller mindre sige at efter hash, er amf det mest populære. (uden for storbyerne)

CHRISTIANIA

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Heysan skrev:
At metamfetamin ikke er et udbredt stof i Danmark, har jeg lidt en idé om, også har noget at gøre med vores kultur/drukkultur. Så vidt jeg har forstået, har meth en meget kraftig og alt-dominerende effekt, som i høje doser kan være så kraftig, at man ikke kan sove eller finde ro i dagevis.
Det passer ganske enkelt ikke så godt ind i de fleste danskeres liv, da de fleste af os er beskæftiget med noget i hverdagen, og jeg kan forestille mig, at en lang meth-rus meget hurtigt kan gå hen og ødelægge en stabil hverdag.

Så er der også vores drukkultur. Kokain har jo som de fleste af os ved, en "god" synergi effekt med alkohol. En fredagstur i byen med øl og coke, er noget mange godt kan lide, og så virker coke jo som bekendt i meget kortere tid. Så der er god mulighed for faktisk at få en smule søvn, hvis man stopper festen i god nok tid. Det gør selvfølgelig også, at de fleste lige kan klare den kommende uge lidt bedre, fordi at man simpelthen ikke er blæst i lige så lang tid. Dette må ikke forstås som, at jeg taler for brug af kokain, det er lang fra et stof jeg vil anbefale, eller et stof jeg bryder mig om for den sags skyld - Jeg har personligt haft store problemer med at kontrollere det. Når man først begynder at tage det et par gange på sine drukture, kan man meget hurtigt sidde i saksen, og lige pludseligt er det ikke sjovt at drikke med vennerne på samme måde, uden at man har en pose coke med til turen. Min erfaring er også, at jo mere man bruger kokain, jo værre bliver de psykiske tømmermænd. Det er som om, at ens dopamin balance bliver mere og mere ustabil, og det er ualmindeligt svært at præstere/være motiveret/engageret ift. arbejde, skole eller lignende, når man er mærket af dem de efterfølgende dage.

Nå tilbage til emnet.

Metamfetamin passer (efter min opfattelse) bedre ind i miljøer, hvor arbejdsløsheden er høj, og hvor mange ikke har noget at stå op til daglig basis. Man ser de fleste "epidemier" steder hvor førnævnte er tilfældet. Steder som Fresno i Californien, hvor kriminalitet og arbejdsløshed er noget af det højeste i hele USA, er det efterhånden blevet en del af kulturen at tage meth. Børn helt ned til 11 års alderen tager det sammen med deres forældre osv. Noget som kan virke vildt skræmmende og fuldstændig vanvittig uetisk fra vores perspektiv. I Nordkorea producerer man stoffet i høj grad, og staten sørger for (eller gør intet for at forhindre) at det bliver spredt ud til befolkningen, som jo i forvejen lider ekstremt under sult, sygdomme og diktaturen generelt. Folk bruger det eftersignede til alt lige fra smerter til sulten grundet den manglende føde i landet, og i det hele taget for at kunne holde ud at være i live i dette ubegribelige dårligt fungerende land, og så skulle et gram eftersignede koste mindre end et fattigt måltid mad! :o

Meth ér faktisk til at skaffe herhjemme, hvis man kender de rette. Personligt ville jeg også kunne skaffe det, men stoffet er alt for kraftigt ti, at jeg nogensinde ville gide at prøve det.

Det er interessant, at du har så travlt med at analysere på noget, du ikke har erfaringer med. Personligt synes jeg at meth giver en utrolig ren og klar rus og så længe jeg afholder mig fra at redosere efter midnat, kan jeg sagtens sove ovenpå en bytur. Jeg er helt med på, at det i store doser, gør brugeren virkelig manisk, men den største udfordring for mig personligt er netop, at effekten under 100 mg. synes så nem, klar og på mange måder uforpligtende, at det er fristende at krydre en lortemorgen op med stadset. Det er ikke sundt og heller ikke produktivt når man pludselig tager sig selv i at gøre det i ugevis...

Junior medlem

Må vi gerne svare på det herinde, hvis det bliver i meget brede termer? Jeg er lidt i tvivl om retningslinierne herinde :-/

Well, jeg prøver og understreger lige - at overtræder jeg noget - så nuke endeligt indlægget!!

SWIM: Finder det på stortset alle de Asiatiske massagekillinikker, som krystal. Der er der vejet ned i "halvgramsposter" der på ingen måde vejer et halvt gram. Desuden har de Kanøjsere en spøjs praksis med at veje plastik med. Så er det først i en lille sammen svejset pose, dernest ned i en klikpose, så er der jo meget "plastik. De slags poser er jeg blevet tilbudt for ca. 500 for "halvt gram" - hvilken nok nærmere er 500,- for 0.2-0.3 tvivlsom kvalitet. Men det er jo bare til brug "under akten, så fuck det.

Ellers "tror" jeg og jeg mener virkeligt "tror" da jeg ikke ligefrem selv er Asiatisk glædespige, at de handler dem mellem dem i mere relle halvgrams poster til ca. 500,- og at et helt nok ligger i ca, 1000,- Der er nok een af tøserne der købersådan een og deler op i mere eller mindre fair potioner, skummer lidt af det osv,

Hvis vi snakker højere oppe, så siger jungletrommerne at Vietnamesere i Sverige har sat sig på produktionen og 100g er ca. 700k.

Jeg understreger lige, at alt det her er totalt hear.say og 2 fjer er sikkert blevet til 27 høns og en ræv.

Men summa'sumarum, set i forhold til hvor latterligt nemt og billigt det er at lave, så er det altså stadigvæk meget meget dyrt i Danmark - om det bliver ved sådan er jo svært at spå om. Men som nogen skriver så er det jo noget stigmatiseret, så måske bliver det nok bare et niche produkt i homomiljøet og på de Asiatiske massageklinikker - who knows :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 55° 40′ 25″ N, 12° 35′ 59″ Ø
Jens Jensen skrev:
Må vi gerne svare på det herinde, hvis det bliver i meget brede termer? Jeg er lidt i tvivl om retningslinierne herinde :-/

Well, jeg prøver og understreger lige - at overtræder jeg noget - så nuke endeligt indlægget!!

SWIM: Finder det på stortset alle de Asiatiske massagekillinikker, som krystal. Der er der vejet ned i "halvgramsposter" der på ingen måde vejer et halvt gram. Desuden har de Kanøjsere en spøjs praksis med at veje plastik med. Så er det først i en lille sammen svejset pose, dernest ned i en klikpose, så er der jo meget "plastik. De slags poser er jeg blevet tilbudt for ca. 500 for "halvt gram" - hvilken nok nærmere er 500,- for 0.2-0.3 tvivlsom kvalitet. Men det er jo bare til brug "under akten, så fuck det.

Ellers "tror" jeg og jeg mener virkeligt "tror" da jeg ikke ligefrem selv er Asiatisk glædespige, at de handler dem mellem dem i mere relle halvgrams poster til ca. 500,- og at et helt nok ligger i ca, 1000,- Der er nok een af tøserne der købersådan een og deler op i mere eller mindre fair potioner, skummer lidt af det osv,

Hvis vi snakker højere oppe, så siger jungletrommerne at Vietnamesere i Sverige har sat sig på produktionen og 100g er ca. 700k.

Jeg understreger lige, at alt det her er totalt hear.say og 2 fjer er sikkert blevet til 27 høns og en ræv.

Men summa'sumarum, set i forhold til hvor latterligt nemt og billigt det er at lave, så er det altså stadigvæk meget meget dyrt i Danmark - om det bliver ved sådan er jo svært at spå om. Men som nogen skriver så er det jo noget stigmatiseret, så måske bliver det nok bare et niche produkt i homomiljøet og på de Asiatiske massageklinikker - who knows :)

Mener du ikke ''1000g er ca. 700k''? Ellers ville det jo koste syv tusinde kroner pr. gram? ;)

CHRISTIANIA

Junior medlem

Si' Senor - den lille tabel tog lige fusen på mig, once again. Som sagt SWIM, hearsay, røverhistorier fra skæve ladyboys osv, nævner en sagnomspunden Vietnameser fra det Svenske, hvor det vist er 70.000,- for 100g - så tror jeg også at vi har jokket godt og grundigt ind over reglerne, omend ikke i vores egen interesse, men alligevel.

Men jo, altså alt hvad jeg hører er, at det faktisk kommer fra Sverige. Og som vi alle sammen ved, så er gadeprisen her i DK temmelig høj... :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Vi må godt tale om priser på stoffer ifølge det nye regelsæt, så du har ikke gjort noget forkert.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

De gange jeg har hørt priser på meth er det gået for mellem 200-1000 kr for et gram.
Meget vidt prisspænd, men jeg syntes også godt man kan forsvarer at gi optil 1000kr for det for det er sku bang for the bucks.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
de få gange jeg har set det og er støt på det har det gerne været 500-1000kr i pris, har dog ingen ide om renligheden, da jeg aldrig har rørt det stof.
men de fleste gange jeg har set det til salg på det danske marked har det været 800kr, nogle gange mindre nogle gange mere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]