Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 mar 2015 11:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Nå kom frem til at bøden er på 8000kr.
Men er stadig interesseret i at høre hvor grænsen for salg går, hvis noget ved det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2015 15:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
Soft parade skrev:
Synes ikke jeg kunne finde noget, so here goes...
Er der nogen der ved hvad straffen er for 25 mærker med LSD?
Og evt hvor grænsen for salg går?


Alt mellem 20 og 49 mærker LSD ville gi' 8000 kroners bøde ved 1. gangstilfælde, 12.000 kroner ved 2. gangstilfælde, og 16.000 kroner ved 3. gangstilfælde og senere.

Går ud fra at salgs-grænsen går ved 50 mærker?

ETA: Hov, der var jeg vist nok for sen på den. :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2015 18:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Det er godt nok nogle vilde bøder :-(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2015 14:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
Hvad med bøde / straf for meskalin?

Står ikke noget om meskalin i den her -- http://www.krim.dk/undersider/straffesa ... osager.pdf


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2015 20:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Jeg bestilte 1g 4-FMP og 5g 4-FA.

Jeg blev ringet op i dag, over et halvt år efter pakken blev opfanget i tolden. Da jeg ligger over de 5 gram kan jeg muligvis se frem til en straffesag. Hvordan tror i det kommer til at se ud?
Jeg er ikke tidligere straffet og har siden pakkens opsnapning fået fast job.

Ud fra hvad jeg hørte fra betjenten, tror de vist det er amfetamin, jeg tænker at forklare dem hvad poserne rent faktisk indeholder - i håb om at undgå en straffesag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2015 21:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Hvordan har du bestilt det sortsnog?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2015 21:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Over nettet - desværre med dankort, så alt lægger desværre lige til :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2015 21:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Ja okay så er der ikke meget at gøre..
Men der er vel to muligheder: benægt og håb de ikke får adgang til din konto, eller fortælle dem hvad det er, som du selv var inde på


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2015 17:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Ikke helt et spørgsmål til strafomfang, men håber det er ok..

En ven har taget chancen og kontaktet en sælger på en af de famøse FB grupper og er nu blevet lidt nervøs, da vedkommende opfører sig lidt suspekt.
Vi er enige om, at paddehattene stadig ikke må opfordre til kriminalitet/salg, i form af f.eks. at oprette en bruger sådan et sted og lave "salgsopslag", ikke?

Hurtigt svar.. Anyone?

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2015 17:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 23:21
Indlæg: 21
Hej.

Jeg står i den situation, at jeg igår blev taget af politiet med en mængde kokain på mig. Politiet fortalte, at de ikke havde mulighed for at veje det på stedet, så de skrev 1 gram på konfiskeringssedlen, og lovede efterfølgende at rette det, når de havde fået det vejet. Jeg var i besiddelse af max. 0,6 gram kokain. Hvad er straffen i dette tilfælde? Slipper jeg med en bøde? Jeg er 2 gange tidligere blevet taget i besiddelse af hash til eget forbrug, vil det have en indflydelse på størrelsen på bøden, eller starter kokainen sit "eget" 1. 2. 3. gangs forøninger af bøden?

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2015 14:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2010 14:10
Indlæg: 79
Jeg har et spørgsmål, der måske er lidt ved siden af trådens egentlige formål. Håber det er ok.

Jeg fik en bøde for noget narko, jeg bestilte fra Holland. Sigtelsen blev senere droppet.

Noget siger mig, og jeg har også fået det bekræftet herinde, at man er væsentligt værre stillet ved at få konfiskeret narko, når det ikke er et førstegangstilfælde. Mit spørgsmål er: hvad nu hvis sigtelsen blev droppet første gang, som i mit tilfælde? Vil de så stadig kunne bruge det første narkobrev som "ammunition" i en eventuel sag i mod mig? Måske til at få ransagningskendelse eller lign.?

Et bonusspørgsmål: Har I nogensinde fået konfiskeret narko fra England? Jeg har ikke. Har en idé om, at det meget sjældent sker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2015 23:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 apr 2008 18:04
Indlæg: 91
Geografisk sted: På en nydelig villavej
Gorilla skrev:
Et bonusspørgsmål: Har I nogensinde fået konfiskeret narko fra England? Jeg har ikke. Har en idé om, at det meget sjældent sker.

Jeg har fået beslaglagt to forsendelser, så det forekommer.

_________________
HUSK: Fjenden læser med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2015 08:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
Fundamental skrev:
Hvad med bøde / straf for meskalin?

Står ikke noget om meskalin i den her -- http://www.krim.dk/undersider/straffesa ... osager.pdf


Et lille bump for dette spørgsmål, vedr. bøde / straf for meskalin. Ville f.eks. 5 gram meskalin blot gi' bødesag, eller potentielt en tur i fængsel? :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2015 17:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 23:21
Indlæg: 21
Hvor mange gange må man blive taget i besiddelse af euforiserende stoffer til eget brug, før der kommer fængselsstaf på tale? Vil mængder som går ind under eget forbrug altid blive afgjort med bøde, uanset hvor mange gange det drejer sig om?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2015 06:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 maj 2015 06:13
Indlæg: 1
Hej,
3 måneder siden blev jeg taget for 0,44 gram hash.

Episoden foregik således at jeg tabte klumpen inde på en bar, hvorefter jeg gik ud af baren, og politiet var der. Derefter kommer bartenderen ud og fortæller politiet at det var min klump hash. Er det nok beviser fra deres side?
Hun kunne have kommet ud med hvad som helst - 2kg coke f.eks.

Bøden lød på 2000 kr, som jeg ikke rigtig har noget imod at betale. Problemet ligger i at jeg ikke er dansk statsborger, og skulle til at søge til september. Denne bøde giver dog 4 års-karantene for at søge om statborgeskab.

Mit spørgsmål er således, om det ville hjælpe noget at for prøvet denne sag for retten?
eller skrive et brev til indfordringskontoret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2015 13:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Entheo skrev:
Ikke helt et spørgsmål til strafomfang, men håber det er ok..

En ven har taget chancen og kontaktet en sælger på en af de famøse FB grupper og er nu blevet lidt nervøs, da vedkommende opfører sig lidt suspekt.
Vi er enige om, at paddehattene stadig ikke må opfordre til kriminalitet/salg, i form af f.eks. at oprette en bruger sådan et sted og lave "salgsopslag", ikke?

Hurtigt svar.. Anyone?


Selve politiet må ikke, men mig bekendt, må de gerne ansætte såkaldte "agenter" som må opfordre til kriminalitet og virke som en pusher... Desværre :/

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2015 09:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
OK, godt folk, vi er enige om at 49 mærker LSD ville gi' 8000 kroners bøde ved 1. gangstilfælde.

Men hvad med 50 mærker LSD? Ville det gi' en lille tur i fængsel, eller hvad...? :?:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jun 2015 15:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jun 2015 14:53
Indlæg: 1
Jeg og en kammerat bliver taget igår på en diskotek. Jeg giver det til ham fordi han bad mig om det. Efter det går han i panik og smider posen et eller andet tilfældigt sted. Da politiet kommer finder de det så, men de lader mig gå med det samme. Derefter snakker de længe med min kammerat, hvor han så også bliver sluppet fri.
Der var nok 0.6-7 coca, jeg er ikke tidligere straffet og fylder 18 år om en måned.
Kan jeg se frem til nogen bøde? Og hvis ja, hvordan undgår jeg så at få en plet på den private attest? Det er meget vigtigt at jeg undgår den plet, da min fremtid ville blive ødelagt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2015 13:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 okt 2015 13:15
Indlæg: 2
Hej,

Jeg er her i weekenden blev taget med omkring 0,4-0,5 g kokain i en gyde i Aalborg Centrum.
Det er første gang politiet har stoppet mig ifb. med narkotika. Politiet siger jeg får en bøde på 3.000 og efter hvad jeg har researchet mig frem til, så passer dette også.
Politimanden sagde at der inden for 14 dage vil komme et brev fra dem.
Mit spørgsmål er:

Er dette brev blot bøden eller står der deri, at jeg bekræfter at det var mit osv osv? - altså hvad står der helt præcist i det brev.

Besvar gerne ASAP.
Tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2015 13:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 nov 2015 12:56
Indlæg: 1
Nogen der ved, hvad det sker hvis man får stoppet en forsendelse med prohormon (90 tabletter DHEA)? Jeg har ikke bestilt og fået stoppet noget endnu, men overvejer at bestille noget DHEA fra et EU-land (Holland eller England), såfremt det max kan give en bøde, hvis det bliver taget i tolden. Ønsker at afprøve DHEA, da jeg har en stofskiftesygdom med mange trælse symptomer, der måske kan forbedres med et DHEA-tilskud.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team