Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg sidder her med selvmordstanker, jeg prøver at tage afstand til dem, men det bliver sværere efterhånden som man finder mindre og mindre grund/lyst til at leve. Jeg har før været indlagt på lukket afdeling, udskrev dog mig selv da jeg ikke synes jeg var "syg". Jeg laver musik, og prøver at lufte/kanalisere mine tanker igennem det (i må gerne høre, ved ikke hvorfor jeg overhovedet vil dele det..), men det hjælper ikke som det har gjort, og jeg går det meste af dagen og er trist. Jeg griner, men det føles tomt, som mit indre. Jeg ved ikke hvor jeg vil frem med det her, tror bare jeg har brug for at skrive det, hvis nogen svarer er det vel fedt, hvis ikke er det okay, jeg tror bare jeg vil skrive lidt her, om nogen ser det, er det vel det..

Junior medlem

Jeg sidder i en rus, har drukket siden klokken 1, en 10 øl, og en halv flaske morgan, så er vel lidt beruset efterhånden som dagen er gået. Jeg har det dårligt psykisk, men når jeg på et tidspunkt får det godt, tæner jeg ikke så meget over det, men det vender hele tiden tilbage. Jeg føler mig magtesløs og ved ikke hvad jeg skal gøre, livet er vel større end som så? eller hvad.. Jeg prøver at glemme mine tanker, men det er svært når de overdøver hverdagens larm der i forvejen er svær at holde ud. Jeg er 17 år, men føler ikke jeg når at blive 18.. Jeg har lyst til at græde og ende det hele, men følelser er irrationelle og jeg plejer ikke at lytte til dem mht. kærlighed osv, men det bliver svært at fortsætte når hele verden står stille, ikke rykker sig, ikke ændrer sig, og bare kæmper i mod mig

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Har du brug for at tale med nogen, få sat lidt ord på det du føler eller tænker, med et menneske over telefonen i stedet for på skrift på et narkoboard, så kan du ringe til Livslinien 70 201 201.

Op med hagen, det hele er ikke så slemt. Udnyt fx din interesse og bliv rigtig god til at lave musik - hvis du vil og arbejder målrettet for det, kan du få præcis det liv du gerne vil have.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kender godt de perioder, hvor man har et tomrum indeni. Jeg kan betrygge dig med at det bliver nemmere med tiden, da man kan relatere til forrige gang og se at man kom igennem sidst. Bare aldrig giv op, kæmp videre og få grædt ud hvis du er ked. Alkohol er det værste middel mod depression. En hund skulle være det mest effektive ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Søvnigt Sind skrev:
Bare aldrig giv op, kæmp videre og få grædt ud hvis du er ked. Alkohol er det værste middel mod depression. En hund skulle være det mest effektive ;)

Word. Eller en kat :P Husk nu på trådstarter at uanset hvor gruesomt livet er til tider er det' det eneste vi har, alt det gode vi også kender til eksistere her. Jeg har selv haft grumme perioder med tanker som dine og det der får mig til holde ud er ofte tankerne om hvordan de mennesker der elsker mig vil have det når de finder ud af at jeg ikke er her mere, og tankerne om det gode liv' hvad det nu end er i din verden. Og en god ting jeg har lært igennem tiden er ikke at bekræfte mig via mine diagnoser at jeg er syg, mere at det måske definere hvad jeg er for en. Hvis det giver nogen mening. Hvis det ikke gør dig glad at lave musik længere skulle du måske tænke nye veje mht musik, finde ny inspiration osv. Jeg vil gerne høre hvad du har lavet. Du skal altid være velkommen til at skrive en privat besked til mig.

Medlem
Brugeravatar

Læg alt hvad du kan i musik, det er fantastisk, giver altid det bedste tanker. Hvis man hører det helt rigtige, send mig en privat besked med dit musik, jeg er helt sikkert mega hooked!

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Slupresnask skrev:
Jeg er 17 år, men føler ikke jeg når at blive 18.. Jeg har lyst til at græde og ende det hele, men følelser er irrationelle og jeg plejer ikke at lytte til dem mht. kærlighed osv, men det bliver svært at fortsætte når hele verden står stille, ikke rykker sig, ikke ændrer sig, og bare kæmper i mod mig

Hej Slupresnask :) . Du skal endelig blive ved med at skrive herinde hvis du vil. Der er mange som har det - eller har haft det som dig, og som kan komme med noget godt indspark til dig.
Du er ikke særlig gammel, og som 17 årig kan følelser godt føles voldsomme at møde - ofte for første gang.
Du skriver at følelser er irrationelle, men ved du hvad? Følelser er det som giver livet mening! - Altså de ægte følelser. De følelser som ligger bag al den pæne facade af høflighed som vi har lært.
Når du skriver at følelser er irrationelle, så mærker jeg en følelse i dig, som ligger bag ved dine ord: Følelsen af vrede og følelsen af, at du opfatter de andres snak om følelser, som hyklerisk og urealistisk. Og den følelse du står med der, af vrede og trods, - den er virkelig! Den er dig, og den skal du tage alvorligt. Følger du den til dørs, kan det være at du møder en masse smerte der, som er det der holder dig tilbage. Hukommelse om din barndom måske, og steder hvor du er blevet afvist /ikke taget alvorligt, eller måske endda grinet ud, når du stod med dine ærlige følelser.
Og så hører jeg også at du er bange for at du er syg med depression. Det er desværre noget som lægevidenskaben har fået proppet ind i hovedet på rigtig mange mennesker idag. Men jeg kan fortælle dig, at depression er en helt almindelig tilstand som kan opstå gennem hele livet, og man behøver ikke tage piller mod den. Modløshed, det at være ked af det, at være energiforladt, - er helt almindeligt. Du er ikke syg. Du skal bare på en rejse ind i dig selv, for at finde dit sande væsens værdier frem. Finde din sjæl frem. Og det gør du kun gennem ærlighed over for dig selv, og mærke dine (ægte) følelser.
Det kan være godt at gå ind i smerten og føle den igennem. Tro mig, den bliver ikke ved for evigt, hvis du viser dit mod og gennemlever den. Det at du oplyser den med din bevidsthed, vil transformerer den - ændrer den og forløse den. Men det kan godt føles som en meget tung opgave, når man står der ved porten til Helvede og skal til at træde ind ad den.
Mit råd til dig: giv dig selv lidt kærlighed og medfølelse. Smerte-følelse er som blandingen af et lille barn og en truende dæmon, men hvis du behandler den som et lille barn og giver den din opmærksomhed og trøst, bliver den stille og roligt forløst.

Held og lykke med det hele - og skriv endelig videre :)

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Fanny skrev:
så hører jeg også at du er bange for at du er syg med depression. Det er desværre noget som lægevidenskaben har fået proppet ind i hovedet på rigtig mange mennesker idag. Men jeg kan fortælle dig, at depression er en helt almindelig tilstand som kan opstå gennem hele livet, og man behøver ikke tage piller mod den. Modløshed, det at være ked af det, at være energiforladt, - er helt almindeligt. Du er ikke syg.
Melder mig 100% enig i dette, og hvis du kommer til at blive så desperat og ked af det at du prøver at få hjælp af de professionelle giver de dig piller der ofte gør ondt værre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Jeg har selv haft rigtig mange depressive tanker om den slags. Det er ikke engang et halvt år siden, at jeg tænkte på, at begå selvmord hver eneste dag. Jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig, men det har i hvert fald hjulpet mig en hel del, at læse noget filosofi. Jeg havde en masse tanker, om at livet var meningsløst, og at alting var lygegyldigt. Det hjalp mig helt vildt, at finde ud af hvor mange andre mennesker, der har haft de samme tanker som mig, og at læse hvad forskellige folk har af andre syn på livet. Bare fordi man nu har overbevist sig selv, om noget, behøver det ikke at være det rigtige. Jeg har også fundet ud af, at selvom jeg stadig ikke tror, at der er en mening med livet, så kan man jo ligeså godt leve det, nu når man er her og har chancen. Man kan ligeså godt få det bedste ud af det, og jeg er dybt overbevidst, om at hvis man lever videre, og gør hvad man har lyst til, vil man altid komme over sine "depressioner". Det kan godt være, at de kommer igen, men tilgengæld går de også væk igen (i hvert fald i næsten alle tilfælde). Jeg er selv også i en ung alder, og jeg mener, at mange af de "dårlige tider" skyldes, at man er blevet overbevidst, om at man har fundet ud af hvordan livet er, og at der ikke er andre udveje. Men jo, det er der. Vi har bare ikke fundet os selv endnu. Jeg tror, at det er de færreste mennesker som tænker "sådan er jeg, sådan er livet, og det vil aldrig ændre sig". Man udvikler sig gennem hele livet, og selvom du tror at du har opdaget hvor trist livet er, kan du om et par år, eller måske bare et par måneder, kigge tilbage og se, at du nu har den fuldkommen modsatte holdning.

Jeg håber du stadig læser med i den her tråd. Men mit råd er simpelthen bare: begynd læse noget filosofi, og lad være med at tro, at du har fundet ud af hvordan livet fungerer og er, for det er der ingen der har, men i stedet vær åben over for nye synspunkter og idéer. Der er så mange forskellige syn på livet, og jeg tror ikke der er noget rigtigt eller forkert. Derfor handler det bare om at følge med sig selv og aldrig drage konklusioner, men i stedet hele tiden prøve, at se livet fra forskellige synspunkter.

Desuden synes jeg psychedelia, er et fantastisk sted, at opleve nye synspunkter, så jeg håber, du bliver på siden.

Og ja, jeg vil meget gerne høre dit musik. Spiller selv meget musik, og det er en af de ting, som har holdt mig i live.

Vh Psykemyggen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]