Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 12:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hej derude, håber i går og har det godt ;)
Det har været oppe og vænne før; Hvilke lovlige stoffer er værd at tage? Får man virkelig en rus? Kan det betale sig?

Jeg vil gerne vide hvad der bedst kan betale sig at købe, hvis man gerne vil have en lovlig rus. Ved godt det har været oppe at vænne så mange gange, men der har aldrig været nogle rigtig gode svar.
Spørgsmålet er egentlig bare hvilke lovlige stoffer der giver den mest mærkbare rus?
Vi kan vel alle blive enige om at HBWR og MG (frø med højt indhold af LSA) kan give noget af en rus, men jeg er ikke på jagt efter så stærke hallucinogener.
Jeg har tænkt på noget kanna, har hørt at rusen er meget mild, men at folk kan mærke at de bliver gladere og får mere energi under rusen. Lyder lækkert!
Malurt må jeg også lige undersøge nærmere. Men er der ellers nogle lovlige stoffer i kan anbefale? Kom gerne med links, egen erfaringer eller bare viden.

Diskret pakke?
"Dette produkt kan medføre alvorlige forgiftninger ved forkert eller uagtsomt brug. Opbevares utilgængeligt for børn og sarte sjæle" - mange af jer ved godt hvilken hjemmeside det her kommer fra. Det er der jeg har tænkt mig at købe mine produkter, men vil lige hører med jer om pakken man får. Den skulle vidst være meget diskret, men hvad står der egentlig på den? Min situation er sådan at jeg går på efterskole, og vil gerne tage noget andet end alkohol til den kommende elevfest (bryder mig ikke om alkohol). Kan jeg få sendt pakken hertil min efterskole? Lærene har alle breve og pakker, og råber så folk op ved middagsmaden hvis de har fået post, så lærene kommer til at se pakken. Er det et problem?

F.eks. skal jeg jo ikke bestille stoffer som lugter. Og kommer der mere end en pakke hvis man bestiller forskellige produkter? Ville måske virke lidt suspekt hvis jeg fik 5 brune pakker...

Håber på en seriøs debat. Jeg har søgt på emnet, og har læst godt op på det - men mangler stadig lidt svar.

Junior medlem

Afsenderen vil fremstå som Grey & Green Denmark, så jeg tror ikke, at det bliver et problem.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
kan du ikke koncentrere dig om at blive stiv og score nogle damer istedet? Virkede fint for mig på efterskolen...

Du kan ikke finde noget lovligt stof der er værd at tage i festsammenhæng... Kan godt være at du kan få en god effekt af kanna, men tror virkelig du vil falde udenfor selskabet uden en brændert på... Just sayin'..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Der findes kun tre lovlige stoffer i DK, som har en effekt: alkohol, nikotin og koffein. Resten er enten virkningsløst eller ulovligt - eller decideret giftigt.

Hvis du skal til fest og gerne vil op på mærkerne, så prøv med en kop meget stærk kakao: to spiseskefulde ren kakaopulver og to spiseskefulde sukker omrørt i en kop meget varm mælk. Det giver et reelt kick pga. koffeinen og sukkeret, plus de andre stoffer der er i kakaoplanten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Der findes kun tre lovlige stoffer i DK, som har en effekt: alkohol, nikotin og koffein. Resten er enten virkningsløst eller ulovligt - eller decideret giftigt.

Hold nu op. Der er masser af lovlige stoffer.

Junior medlem

Ved godt tråden er gammel, men er der nogen der eventuelt har nogle svar?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvilke lovlige stoffer er værd at tage? Får man virkelig en rus? Kan det betale sig?

Altså, det er godt nok store spørgsmål. Hvad kan betale sig i livet helt generelt? :D

Men det er nok "det værd" hvis det forbedre ens liv på flere fronter, end det påvirker en negativ. Både på den lange OG korte bane.

Det kunne være sjælevandring på psykedeliske stoffer eller en øjenåbene tur på mdma med de tætte venner eller ADHD medicin til ens fokus besvær.

Omvendt kunne psykedeliske stoffer ikke være noget for dig og det kunne trigger en mindre psykotisk episode, dit mdma kunne være noget giftigt random stads fra kina din dealer solgte til 1000% profit, og du kunne ende op som afhængig af stimulanter.

Min pointe er: Vi ved det sgu ikke. Prøv dig frem hvis du er nysgerrig omkring nogle ting, men udskyd så vidt mulig indtil du er nogleunde voksen for hjernens skyld. Og sørg nu forhelvede at læs om de ting du har tænkt dig at udsætte din krop for, få nogle test kits så du har en bedre idé om helt præcis hvad du har fingrene i, og sørg for godt set og setting.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Captain skrev:
Ved godt tråden er gammel, men er der nogen der eventuelt har nogle svar?

Af hvad jeg har kendskab til - og umiddelbart kan huske på nuværende tidspunkt - med undtagelse af hvad der tidligere er nævnt, er her en lille liste;

Guarana
N2O
Sukker
Rød/brun fluesvamp
Motion og bevægelse, kan man dog ikke rigtigt indtage, men det frigiver en helt masse stoffer.
Filtbladet kongelys - Åbner lungerne :)
Grå-bynke - Af samme art som malurt, dog mere udbredt, men desværre er den ikke lige så potent som malurt, alligevel vil jeg påstå at den ved den rette mængde godt kan virke stimulerende, men smager godt i thé blandinger med citron skal, filtbladet kongelys og hamperod :)
Alting indtaget må påvirke organismen forskelligt.

Størstedelen af de urter vi omgås i naturen, men ikke kender, besidder en eller anden form for medicinsk egenskab :-)
Jeg har tidligere studeret det tempererede klimas botanik, dog ikke særligt grundigt, men det udartede sig af at jeg ville bruge min tid på andet end computertosseri. Så jeg kom på idéen at blive alkymist, som bedst set fra hvert enkelt mmorpg på markedet, og lavede nogle ret lækre miksturer, théblandinger og pibeblandinger.

Men rusen af hhv. filtbladet kongelys og grå-bynke er ikke specielt gennemtrængende, selvom de selvfølgelig kan mærkes er det meget subtilt.
-Uha.. Fine ord. ;)

Medlem
Brugeravatar

1. Motion, som der bliver nævnt i tråden. Det er en sikker vinder! Lange løbe ture er godt for helbredet og så kvitteres der med en lækker euforisk rus af opiat karakter. Udover frigivelsen af endogene opioider, så kommer bl.a. dopamin, serotonin og endogene cannabinoider i spil. Varmt anbefalet!

2. Diverse krydderier til, at forstærke nydelsen af sin mad

3. Bestemte research chemicals, nok mest mærkbare, men ikke det bedste forslag af de tre nævnte.

Medlem
Brugeravatar

Alf'n skrev:
Grå-bynke - Af samme art som malurt, dog mere udbredt, men desværre er den ikke lige så potent som malurt, alligevel vil jeg påstå at den ved den rette mængde godt kan virke stimulerende, men smager godt i thé blandinger med citron skal, filtbladet kongelys og hamperod :)

Har du andre kilder udover dine egne oplevelser?

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mads Christian skrev:
Alf'n skrev:

Har du andre kilder udover dine egne oplevelser?

Ja.
Kender du til den yderst avancerede søgemaskine der er indkodet i størstedelen af de frit tilgængelige browserprofiler?
Den hedder google.
Undersøg dog sagen nærmere selv og uddyb derefter hvad end du ikke fatter.

Filtbladet-kongelys info og virkningsprofil
Trip rapporter baseret på rusen af filtbladet-kongelys.
Erowid's arkiv over resultater på søgningen "artemisia vulgaris" i.e. grå-bynke

Hvordan sikrer du dig at det du læser er pålideligt/troværdigt hvis ikke du selv formår at undersøge hvad end der undrer dig?
wtf.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg er pænt sikker på at lattergas er ulovligt nu

Medlem
Brugeravatar

Buttkraken skrev:
Jeg er pænt sikker på at lattergas er ulovligt nu

Lattergas er ulovligt når det bliver solgt som rusmiddel, men udover det er det nu stadig lovligt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ellers Calea Zachachatechi (så slemt at stave til det ordentligt, google det...) aka. Drømmeurt. Boost jeres drømme og lucid dream lettere... Måske.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem

De kan ikke forbyde lattergas, for det bruges til at lave flødeskum. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]