Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia :peace:
(Jeg prøver ikke på at lyde smart, jeg prøver ikke på at nedgøre, og jeg prøver ikke på at belære, lad være med at komme med nogle negative bemærkninger, jeg vil gerne bare høre hvad folk har at sige til nedenstående)

Efter at have læst en del på siden, har jeg lagt mærke til at på mange tråde om MDMA, skriver folk altid hvordan de nøjagtigt måler 75mg af som de tager i kapsler og så er det det, ingen redoseringer bare de 75mg.. Men inden de skal på sådanne ture skal de lige igennem 3-4 wikis før de føler sig trygge..

Jeg kender personligt ikke en eneste person som tager under 500mg i løbet af en tur, og det har jeg da heller aldrig prøvet. Jeg har efterhånden været på nogle virkelig heftige ture, nogle som jeg nok ville få en masse skrald for på den her side hvis jeg delte dem :roll:

Jeg tager mine egne forhold inden og efter ture, selvfølgelig gør jeg det, selvfølgelig skal man da have respekt for stofferne men. Men i min egen opfattelse og erfaringer syntes jeg at de er lige i overkanten så forsigtige mange er herinde (selvfølgelig stadig respekt for at i passer på jer selv)

Nå men kom med jeres synspunkter på mit indlæg, jeg vil virkelig gerne høre dem :peace: :peace:

Hvad vil du gerne høre?
Jeg har aldrig læst her på boardet at 75mg skulle være rigeligt.
Det er nærmere redoseringen efter den første dose på 125mg. Altså 200mg sammenlagt er rigeligt:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det lyder som om du allerede ved hvad vi har at sige. Jeg har altid fulgt rådene om at tage 120 mg også maks redosere en gang på 80 mg. Og kan simpelthen ikke forstå hvorfor man har brug for en mere energisk eller kærlighedsagtig følelse. Som jeg har forstået det, kan trippet godt blive lidt vildere end de doser jeg tager. Men det lyder også som om at det man forøger allermest ved højere doser er bivirkningerne. Der er markant større risiko for at erhverve sig depression og fysiske følgevirkninger, ved større brug.

Jeg synes ikke man kan være for forsigtig med stoffer der kan udløse depressive tilstande og give voldsomme fysiske bivirkninger. Især ikke hvis de virker rigtig lækkert uden at øge dosis.

Hvor tit tager du MDMA, for det har jo også noget at sige i forhold til mængden man behøves for at komme ud og flyve?

Og hvilke forholdregler har du inden og efter?

Junior medlem
Brugeravatar

Hector Salamanca skrev:
Det lyder som om du allerede ved hvad vi har at sige. Jeg har altid fulgt rådene om at tage 120 mg også maks redosere en gang på 80 mg. Og kan simpelthen ikke forstå hvorfor man har brug for en mere energisk eller kærlighedsagtig følelse. Som jeg har forstået det, kan trippet godt blive lidt vildere end de doser jeg tager. Men det lyder også som om at det man forøger allermest ved højere doser er bivirkningerne. Der er markant større risiko for at erhverve sig depression og fysiske følgevirkninger, ved større brug.

Jeg synes ikke man kan være for forsigtig med stoffer der kan udløse depressive tilstande og give voldsomme fysiske bivirkninger. Især ikke hvis de virker rigtig lækkert uden at øge dosis.

Hvor tit tager du MDMA, for det har jo også noget at sige i forhold til mængden man behøves for at komme ud og flyve?

Og hvilke forholdregler har du inden og efter?

Jo altså jeg ville jo egentligt mest høre folks meninger angående mit korte board.

1. Jeg har ikke taget det siden nytår, jeg er nået til et punkt hvor jeg kun vil tage det til særlige begivenheder, hvis jeg skal evt. til events, inden det var ret regelmæssigt, allermindst en gang i måneden.
2. Jeg sørger for altid for at jeg har en bestemt dato for hvornår jeg skal tage det og ikke bare møder en kammerat i byen og bliver enige om en tur. Da ved kan jeg sove rigtigt godt og længe i nætterne op til min tur, jeg spiser godt med mad, drikker godt med vand osv. Efter en tur sørger jeg for at spise frugter specielt bananer da de er er dopamin opbyggende, og igen propper mig med mad, og sover godt for ligesom at regenerer.

Og en sidste ting, du beskriver godt at man forstærker bivirkninger meget mere end den aktuelle rus man jo søger, men i mine øjne er bivirkningerne lige så stor en del af ens trip som selve rusen er, jeg elsker et godt peak og når jeg først er helt op i skyerne forsætter jeg med at drikke løs af min vanddunk som jeg altid fylder op 1mg per 1ml så 500mg i en 0,5 liters flaske. IMO når man gør sådan så bliver ens comedown eller "kogeren" hvad kan man sige, unik? Jeg elsker når jeg kommer til koger stadiet at jeg har indtaget så meget at jeg "mister kontrollen" over kroppen og hele min krop er igang til musikken uden det er af egen handling, samt jeg er helt væk som også giver nogle oplevelser, at nyde en joint efter en rigtig hård tur er en af mine favoritter :)

Dedikeret medlem

Jeg undre mig også over det, måske er det noget med hvor svært miljøet gør det at mærke sig selv... Eller hvor høj "frekvens" miljøet kan rumme at individet holder. Eller os vrøvler jeg bare :o

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
100-125 mg bombe og senere en mindre redosering 50-75mg i næsen. Det er rigelig vildt med eufori både fysisk og psykisk. Jeg har da også taget meget mere, men der er en simpel grund til jeg måtte stoppe: comedownet og den efterfølgende nedtur. Depressive symptomer, hvor jeg kravlede sammen i fosterstilling og klynkede som et lille barn og angstanfald, hvor jeg var overbevist om, at jeg var ved at miste forstanden. Stod altid på i mindst 2 uger efterfølgende.

Det var det KONSEKVENTE resultat af, at jeg tog for meget. Hver gang. Og jeg kan ikke forstå, at folk kan tage mere end de 100 + 50-75 mg på en aften (og at de føler de har brug for det). Jeg ved, at det er meget udbredt. Men på den anden side har jeg også hørt om og set mange tilfælde af folk, der i sidste ende har fået brændt deres naller gevaldigt.

Jeg ved ikke, hvad du vil have at vide. Det er ikke en god idé at tage så meget, det er ikke sundt for din hjerne. Og det kan altså ske, at det en dag tager røven på dig. Bare en advarsel. Men i det mindste godt at du har besluttet dig for pauserne; det betyder helt sikkert noget.
(Jeg tager i øvrigt ikke længere MDMA)

Junior medlem
Brugeravatar

Plejadestjerne skrev:
100-125 mg bombe og senere en mindre redosering 50-75mg i næsen. Det er rigelig vildt med eufori både fysisk og psykisk. Jeg har da også taget meget mere, men der er en simpel grund til jeg måtte stoppe: comedownet og den efterfølgende nedtur. Depressive symptomer, hvor jeg kravlede sammen i fosterstilling og klynkede som et lille barn og angstanfald, hvor jeg var overbevist om, at jeg var ved at miste forstanden. Stod altid på i mindst 2 uger efterfølgende.

Det var det KONSEKVENTE resultat af, at jeg tog for meget. Hver gang. Og jeg kan ikke forstå, at folk kan tage mere end de 100 + 50-75 mg på en aften (og at de føler de har brug for det). Jeg ved, at det er meget udbredt. Men på den anden side har jeg også hørt om og set mange tilfælde af folk, der i sidste ende har fået brændt deres naller gevaldigt.

Jeg ved ikke, hvad du vil have at vide. Det er ikke en god idé at tage så meget, det er ikke sundt for din hjerne. Og det kan altså ske, at det en dag tager røven på dig. Bare en advarsel. Men i det mindste godt at du har besluttet dig for pauserne; det betyder helt sikkert noget.
(Jeg tager i øvrigt ikke længere MDMA)

Ret fedt jeg kun modtager positive feedbacks, havde regnet med en masse kritik :lol:
Det rammer vel hinanden forskelligt, mine ture efterlader mig mest en mindsket lyst til andet kontakt (ikke at jeg ikke er social, men det er dog mindre) Og en smule lavere selvtillid i perioden jeg regenerer, dog når jeg er kommet mig helt mærker jeg gevaldige forbedrede sociale egenskaber af at brøde grænser mens jeg har været påvirket.

En af de ting jeg også har nydt meget af mine store doseringer, er at jeg indtil for et kort stykke tid siden har levet med ADHD hele mit liv uden det har været gjort opmærksom på, så de eneste tider jeg nogensinde har haft ordenlig ro i hovedet, har været når jeg har taget så meget at min hjerne har været kaput i mit comedown fase. Nu har jeg modtaget piller og det hjælper også en del, jeg tænker ikke at forskellige indslag og kommentar vil påvirke mine doseringer i fremtidige trips, da jeg i eget hoved ser det voksne liv som alt for ensformet og deprimerende. Jeg vil leve min ungdom så fuldt ud jeg kan, skide værre med konsekvenserne det forekommer uanset hvad man fortager sig. :peace:

Hvis du mener, at du kensekvent kan tage 0.5g mdma ret tit, kommer du sandsynligvis også til at opleve depressive tider, sådan er det bare.

Spørgsmålet er bare hvor meget, og hvor hård det kommer til at ramme dig.

Mit råd er, at overholde ens pauser, og på den måde også blive tilfreds med 200-250mg på en aften og ikke mere, det vil koste for meget på det lange løb, at tage mere end det.

Der er ingen grund til mere end 250mg MDMA på en aften, virkningen bliver ikke større, men det gør bivirkningerne tilgengæld.

Dedikeret medlem

MDMA er jo kendt for at man efterhånden opbygger en permanent tolerance, så man skal have mere og mere af det. Derfor vil jeg ikke udelukke at du har behov for 500 mg, hvis du har taget det mange gange. Men i begyndelsen skulle det være nok med 150-200 mg. Det tror jeg de fleste er enige om.

Enspænderen skrev:
MDMA er jo kendt for at man efterhånden opbygger en permanent tolerance, så man skal have mere og mere af det. Derfor vil jeg ikke udelukke at du har behov for 500 mg, hvis du har taget det mange gange. Men i begyndelsen skulle det være nok med 150-200 mg. Det tror jeg de fleste er enige om.

Hvis man har brug for 500mg pga. tolerance, er det også tid til en slapper.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har ikke læst tråden men har ikke andet og sige end og: bomb du bare alle de gram mdma du har lyst til! Du har tydeligvis læst og kender faren om hvor neurotoxisk det er.

BOMB AWAY HOMBRE! 500 g bare, i en plastiskpose og så bare slug sådan en lang 500g pølse af mdma og rend rundt i byen og fortæl alle at du har altså lige bombet et halvt kg mdma!

Og når du så er 30 og ikke kan finde rundt om det er morgen eller aften, så kan jeg sidde og tænke på hvor fed min undgom var fordi jeg kan huske den.

Junior medlem
Brugeravatar

Flux. skrev:
Har ikke læst tråden men har ikke andet og sige end og: bomb du bare alle de gram mdma du har lyst til! Du har tydeligvis læst og kender faren om hvor neurotoxisk det er.

BOMB AWAY HOMBRE! 500 g bare, i en plastiskpose og så bare slug sådan en lang 500g pølse af mdma og rend rundt i byen og fortæl alle at du har altså lige bombet et halvt kg mdma!

Og når du så er 30 og ikke kan finde rundt om det er morgen eller aften, så kan jeg sidde og tænke på hvor fed min undgom var fordi jeg kan huske den.

Vi behøver ikke at vente til vi fylder 30, kan allerede konkludere du er primitiv i potten x) God dag :eyes:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Godt svar! Virker til du har fat i den lange ende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5400
Syntes altid der ryger mere ned når man sniffer mdma. Man kan næsten ikke stoppe igen, også går man hen og bliver grim af det :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Knast og Knækket skrev:
Flux. skrev:

Vi behøver ikke at vente til vi fylder 30, kan allerede konkludere du er primitiv i potten x) God dag :eyes:

Sarkasme på nettet!

Medlem
Brugeravatar

Tror vi skal huske på, at vi ikke er ens boys.
Jeg kender nogle stykker som fyre den af på mdma stortset hver eneste weekend med doser på op til 500-700mg(af hvad jeg har set). En af dem har endda også fortalt mig at han har haft indtaget 1g over en hel aften - nat - morgenfest. Hvilken egenlig ikke skulle undre mig, grundet det jeg har set.
Jeg kan sagtens "nøjes" med 200-250mg på en aften, men så har jeg det sgu også vildt.
Derimod er der folk som kan tage meget mere og som bare skal derop for at få det som de vil have det. Dette kan bla. Skyldes tolerancen, men det kan dog også blot være en indikator på at de bare ikke er ligeså følsomme overfor det.
Sådan har jeg bla. Også oplevet det med keta sammen med kammerater. Nogle skal have 150-200mg for at ramme hullet og andre 100-150. Også endda med LSD. En af mine kammerater beskrev hvordan han havde det mens vi havde taget LSD, han havde taget 1 mærke og jeg havde taget 2. Vi havde det af hvad der lød præcist ens og jeg mener præcist. På den flade kan jeg tåle mere og er ikke ligeså følsom som visse andre.
Dette kan jo også ses med alkohol. Selvom man har samme kropsbygning og vejer ligeså meget, så lad os bare antage at de 2 testpersoner drikker ligeså ofte, så vil det heller ikke være ens hvad de kunne indtage for at blive beruset/fuld/stiv whatever.
Min konklusion er bare, at jeg tror det er meget individuelt.
Selvfølgelig går man altid ud fra de anbefalede dosis, men vi er ikke ens.

Det er i hvert fald mit bud.
Vrøvler jeg eller lyder det meget rigtigt?
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
tres9 skrev:
Tror vi skal huske på, at vi ikke er ens boys.
Jeg kender nogle stykker som fyre den af på mdma stortset hver eneste weekend med doser på op til 500-700mg(af hvad jeg har set). En af dem har endda også fortalt mig at han har haft indtaget 1g over en hel aften - nat - morgenfest. Hvilken egenlig ikke skulle undre mig, grundet det jeg har set.
Jeg kan sagtens "nøjes" med 200-250mg på en aften, men så har jeg det sgu også vildt.
Derimod er der folk som kan tage meget mere og som bare skal derop for at få det som de vil have det. Dette kan bla. Skyldes tolerancen, men det kan dog også blot være en indikator på at de bare ikke er ligeså følsomme overfor det.
Sådan har jeg bla. Også oplevet det med keta sammen med kammerater. Nogle skal have 150-200mg for at ramme hullet og andre 100-150. Også endda med LSD. En af mine kammerater beskrev hvordan han havde det mens vi havde taget LSD, han havde taget 1 mærke og jeg havde taget 2. Vi havde det af hvad der lød præcist ens og jeg mener præcist. På den flade kan jeg tåle mere og er ikke ligeså følsom som visse andre.
Dette kan jo også ses med alkohol. Selvom man har samme kropsbygning og vejer ligeså meget, så lad os bare antage at de 2 testpersoner drikker ligeså ofte, så vil det heller ikke være ens hvad de kunne indtage for at blive beruset/fuld/stiv whatever.
Min konklusion er bare, at jeg tror det er meget individuelt.
Selvfølgelig går man altid ud fra de anbefalede dosis, men vi er ikke ens.

Det er i hvert fald mit bud.
Vrøvler jeg eller lyder det meget rigtigt?
:peace:

Du vrøvler ikke :) Jeg vejer godt og vel 150 kg og 150mg + 75mg redosering virker helt fint på mig, og jeg var godt oppe og køre til den tidlige morgenstund.
Jeg tror ikke at størrelsen har den store inflydelse på hvor meget MDMA du skal tage. Men folk er forskellige, jeg kender også typen som skulle have en streg eller sten 5-10 min. efter de havde indtaget en. Hvis det er deres stoffer siger jeg aldrig noget det er jo deres penge og krop.
Min erfaring lægger sig dog op af andre mere konservative herinde; Du har ikke brug for så meget, og dit trip bliver ikke vildere!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Ingen fordømmelser her, jeg har selv mange gange haft taget en 5-600 mg på en aften og sikkert også mere end det nogle gange. Men vil da godt lige dele mine erfaringer og tanker omkring det. I min mening er det ret unødvendigt da det bliver mere og mere pointløst at redosere efterhånden som aftenen skrider frem. Medmindre man selvfølgelig synes at det er mega fedt at rende konfust rundt, ligbleg, svedig og rystende uden nogen særlig form for eurori med jordens grimmeste gumlerfjæs og dertilhørende tics.

Den første dose er helt klart der hvor magien sker! Man kan i min erfaring forlænge oplevelsen ved at indtage 1/3 af den dose man starter med når man begynder at peake. Hvis man er heldig kan man måske gøre det en gang mere med yderligere 1/3 af startdosen omkring 1/2 til 3/4 time efter første resosering. Dog ikke hvor man får lov at blive helt deroppe hvor man har været, men hvor euforien måske falder i et lidt langsommere tempo, men så er det altså i mine erfaringer også ved at være slut. Dette gælder ihvertfald for mig.

Der er ikke noget at gøre, man kommer ikke i nærheden af derop hvor man har været igen, om man så tager dobbelt så meget som man lagde ud med som startdose, tværtimod! Men man forstærker tilgengæld alle de negative bivirkninger ved rusen, som de fleste nok helst var helt foruden. Gumlefjæs, rystelser, overophedning, varmsved, koldsved, sved i lange baner, forvirring, mindsket hukommelse og bevidsthed og man øger også chancerne betydeligt for at det potentielt bliver farligt det man har gang i.

Så medmindre at man synes at alt det er hyggeligt, så ser jeg ingen grund til at gå over maks. 333 mg på en aften alt efter hvad man nu ligger ud med som startdose, og det er altså i den høje ende hvor man så starter med 200 mg og redoserer 2 gange med ca 66 mg. Herefter kan min hjerne simpelthen ikke give mere.

Jeg har flere gange prøvet at føle mig skuffet efter anden redosering og blive grådig og spontant tage en ordentlig røvfuld mere fordi... festen er ikke slut og jeg har lige følt mig helt oppe under skyerne og der vil jeg op igen! Og jeg har flere gange måttet konstatere at det nytter ikke en daddel, jeg kommer ikke derop igen, og jeg har også fået nogle gode rap over nallerne, hvilket egentlig bare har ødelagt hvad der startede med at være en rigtig god aften i byen.

Iøvrigt, noget andet jeg også har erfaret. Jo højere startdose, desto mere intenst peak, men også kortere. Når startdosen sættes ned bliver peaket mindre intenst men til gengæld lingrer rusen ved i længere tid. Sådan føles det i hvert fald for mig, men det er måske også fordi at et intenst peak hurtigt falder af igen og man så ikke føler sig specielt euforisk af det længere selvom man måske stadig er det, fordi det lige har været så intenst.

Senest rettet af Nørden 04 maj 2016 12:25, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem

Ja, når først serotoninen i hjernen er brugt op, er der ligesom ikke noget at gøre, uanset hvor meget MDMA man tager. Men det kan hjælpe at tage 5-HTP som kosttilskud i dagene op til trippet. Dermed fylder man serotoninlagrene op. Jeg synes selv at det får trippet til at vare lidt længere.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Man behøver ikke nødvendigvis at indtage mere end 200-250 mg på en aften. Jo mere man indtager, desto flere bivirkninger, og desto værre comedown.
Jeg har selv for det meste indtaget meget mere end det på en aften. Men eftersom det er et Harm Reduction forum, så bliver der bare rådgivet "forsigtigt" herinde. Og det skal der simpelthen bare også. For ligegyldigt Hvordan man vender og drejer det så er stoffer ikke legetøj, om det så er hash, heroin eller mdma, så skal man sgu være forsigtig.
Det her forum ville ikke fungere eller overleve, hvis alle bare rådede hinanden til at indtage den heroiske dose mdma, eller de 10 krydsere man hapsede i weekenden.
Det er meningen at vi skal rådgive i at indtage stoffer på den sikreste måde som muligt. Og det er det vi Gør.
Derfor afspejler folks råd herinde ikke altid hvordan Brian i provinsen suger streger hver torsdag, fredag, og lørdag.
:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]