Københavnerdrengen skrev:
Til gengæld så ved jeg som sagt, at hårde sten ikke nødvendigvis er god kvali. Jo hårdere stenen er, jo mere har den sikkert været presset. Når man ser udsendelser fra udlandet, hvor de fx i en lufthavn konfiskerer noget coke og stikker en kniv i pakken for at teste, så er det altid pulverform. Sten bliver det formentlig først, når det når destinationen og en eller anden cutter, blander og presser det (og sprayer med hårlak for at få det til at ligne fiskeskæl og holde den hårde konsistens). Som jeg har forstået det, så er det bedre, hvis stenen er til at smuldre i hvert fald.
Det kommer vidst an på om der er tale om kokain-hcl eller freebase kokain (ikke crack, som er et mere urent produkt). Kokain-hcl som er det man sniffer er ganske rigtigt i pulverform. Men jeg mener da bestemt at freebase kokain er af sten-agtig form og det er som reglen meget rent, 99% eller noget. Man kan selv lave det ved at bade kokain-hcl i amoniak, men det egnes ikke til at sniffe istedet ryges det som reglen, ligesom crack.