Vi snakker om at gøre et skab om til gro skab til om vinteren. målene er ca 50x50x180cm
Vi starter med 2 planter, flere senere hvis vi kan se der er plads til mere end det.
Men det jeg ikke helt kan finde svar på, tiltrods for jeg har googlet, samt søgt her inde i 2 dage nu, er med kelvin.
Det er nok en blanding af jeg slet ikke arbejder inde for denne branche, så det er en masse fremmedord for mig! Så hvis i vil være så venlige at bruge et let forståeligt sprog, og forklaringer til fremmedord, så ville jeg sætte stor pris på det!
Vores valg er faldet på at vi vil bruge LED, både pga. pris, men ligeså meget fordi hvad jeg har kunne finde frem til, så passer det bedst til vores behov, da vi simpelthen ikke har mulighed for at installere ventilation i de boligforhold vi har pt. Så råd ang. andre lyskilder frabedes, de læses men ingen yderligere reaktion. selvom jeg godt ved i bare ønsker at hjælpe og vil tøserne det bedste.
Jeg har forstået så meget (håber jeg da!) at vi skal have over 2000 lumen, gerne tættere på de 3000.
Til vegge fasen skal vi bruge det blålige og til blomstring skal vi bruge de rød/gullige.
Men jeg kan ikke hitte ud af kelvin?
Hvor meget kelvin skal jeg bruge i vegge? og hvor meget i blomstring?
OG har jeg forstået det korrekt at lumen for alle pærene kan ligges sammen, men det kan det ikke for kelvin?
Sidst men ikke mindst, jeg vil mene 4 pære er nok til vores skab, tager jeg helt fejl?