Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MDMA-terapi
Medlem

Hej,
jeg har en angstlidelse, som jeg har kæmpet med i mange år, og har i tidens løb prøvet et utal af terapi-former, både konventionelle og alternative, uden den store effekt :cry: Har også noget erfaring med psykedelika - ayahuasca, san pedro (meskalin) og psykedeliske svampe - vel omkring 20 "store" trips og en stor række trips på små doser, men har heller ikke formået at "helbrede" min angst via disse....
Jeg har læst en del om mdma-terapi, og har lyst til at prøve, men vil gerne gøre det under "ordentlige" forhold, så vil høre, om der er nogen, der har kendskab til en terapeut i københavnsområdet, som har erfaring med, eller er åben over for den slags?

OBS. Denne tråd handler, efter min bedste overbevisning, ikke om stof-anskaffelse, det er udelukkende terapeuten jeg er på udkig efter, tænker selv at anskaffe stoffet!

På forhånd tak for hjælpen :cheers:

Medlem

Jeg tvivler stærkt på, du finder en terapeut, der vil risikere sin licens ved at give dig MDMA.

For to år siden forsøgte jeg at kopiere Irwin et al. (2013) så godt jeg kunnne for at behandle min depression. Jeg havde adgang til farmaceutisk ketamin og tog det IM i en periode over 28 dage som metoden i Irwin et al. (2013) dikterede. Det hjalp faktisk den sommer. Men det er umuligt at bevise kausalitet, det enste jeg kan bevise er korrelation. Men det kunne lige så godt være vejret og 20 andre variable, der var årsagen.

Men efter at have haft depressions, og angstsymptomer i lang tid begynder jeg at overveje forskellige behandlingsmuligheder, der ligger uden for traditionel terapi. Men det krævet at du har adgang til de fulde studier og at du har styr over hvad du laver. Derfor opfordrer jeg absolut ikke andre til at gøre, hvad jeg gjorde. Det er farligt og kan forværre din situation eller i værste fald koste dig livet.

Det værende sagt, så tror jeg der er potentiale i psykoaktive stoffer ifm. behandling af psykiske sygdomme, hvor traditionelle midler er kommet til kort, og jeg tror, at lægevidenskaben begynder at få øjnene op få det. Det bedste du kan gøre er at forsøge at finde nogle trails og se om du kan komme med i dem som testperson. Vi har fornyligt også set studier, hvor de har brugt LSD og postulere, at det måske kan benyttes til at behandle psykologiske sygdomme. Så jeg finder det ikke usandsynligt at vi i fremtiden (~10-20 år) måske begynder at se brugen af MDMA, LSD og andre psykedeliske stoffer, ketamin og andet i behandlingen af psykisk syge. Men indtil nu foregår det kun på forsøgsbasis.

Dedikeret medlem

^Jeg tvivler stærkt på, du finder en terapeut, der vil risikere sin licens ved at give dig MDMA.
-> det er udelukkende terapeuten jeg er på udkig efter, tænker selv at anskaffe stoffet!

som jeg forstår så skal han blot guides under mdma-effekten.. det er vel ikke ulovligt?

Medlem

Ahh jeg beklager, jeg har helt misforstået indlægget. Som jeg skriver begynder den etablerede lægeindustri at få interesse for behandling af depression med mere med MDMA, Ketamin, LSD osv., så det er bestemt ikke umuligt, at man kan finde en, der kunne være interesseret i at "guide" en igennem effekten.

Gryphon:
Jeg kan desværre ikke hjælpe med navne. Desværre tror jeg også, at dit ide er så original, at der ikke er specielt mange andre, der vil kunne give dig et navn. Måske kunne du selv forsigtigt begynde at høre terapeuter ad, hvis du i detaljer forklarer hvad du bil, hvilke forholdsregler du tager, dit kendskab til stoffet og hvad du forventer af dem. Skal de føre en journal, kan de jo blot skrive, at du kom ind til Jeres aftale synligt påvirket (uden i havde aftalt det), hvorfor de spurgte indtil, om du eventuelt har taget noget og derefter snakkede med dig i den tid i nu havde aftalt. Så vil den person så vidt jeg kan se ikke kunne komme i problemer.

Jeg tror ærligt talt, at mange terapeuter er meget interesseret i de potentialer, man efterhånden har dokumenteret i MDMA, LSD, Ketamin osv. og brænder for at få chancen for at anvende forskningen. Jeg ser også samtidig store muligheder for at os med forskellige psykologiske problemer, kan få nogle indsigter, vi ikke ellers vil kunne få.

Jeg har gået til hundredevis af terapi-samtaler, og jeg har en dyb selvindsigt. Men jeg tror stadig, at jeg kan udvikle denne ved at udvide min bevidsthed via diverse hjælpemidler. Jeg mangler så bare som dig, guiden, der sætter hele processen igang.

Senest rettet af nitrat 01 jul 2016 08:48, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Tak for jeres svar :-)
Ja, det er en god ide at aftale, at jeg tager stoffet på forhånd, så terapeuten på papiret ikke har noget med det at gøre ;-)
Jeg har også været til hundrevis at terapeut-samtaler, og har med mine psykedelika-oplevelser erfaret, hvor vigtigt det er at have en god guide, hvilket også er hvorfor jeg ikke bare kaster mig hovedløst ud i det... Er også derfor jeg helst vil finde en, som har decideret erfaring med MDMA, og ikke bare en "almindelig" terapeut...

Dedikeret medlem

Problemet er at det bliver dyrt. Et MDMA-trip kan vare i fire timer, og derudover er der en indledende samtale, samt en efterfølgende bearbejdning af oplevelsen. 6 timer hos en psykolog koster kassen.

Medlem

Uha, ja, det har du sgu nok ret i Enspænderen, det lyder ikke helt billigt :-/

Junior medlem
Brugeravatar

Gryphon skrev:
Uha, ja, det har du sgu nok ret i Enspænderen, det lyder ikke helt billigt :-/

Jeg så din opslag.... og så:)
hvordan gik det? har du allerede fået noget hjælp / terapi ? :) :hjerte:

Medlem

Hej Maggggiaaa, nej, har ikke fået noget hjælp fra mdma endnu. Har en god ven, som har en del erfaring med mdma, som har sagt at han godt vil guide mig på en tur, men han har lidt travlt for tiden. Jeg går også hos en god terapeut, og er også lige startet i angst-forløb hos psykiatrien, så tænker at det nok er meget godt ikke at blande for mange ting sammen på en gang...
Men når muligheden byder sig, så vil jeg helt sikkert prøve mdma, for syntes det lyder MEGET spændende :-D

Junior medlem
Brugeravatar

Gryphon skrev:
Hej Maggggiaaa, nej, har ikke fået noget hjælp fra mdma endnu. Har en god ven, som har en del erfaring med mdma, som har sagt at han godt vil guide mig på en tur, men han har lidt travlt for tiden. Jeg går også hos en god terapeut, og er også lige startet i angst-forløb hos psykiatrien, så tænker at det nok er meget godt ikke at blande for mange ting sammen på en gang...
Men når muligheden byder sig, så vil jeg helt sikkert prøve mdma, for syntes det lyder MEGET spændende :-D

Tak for svaret! :) Okay, det kan jeg se!

jeg spørger fordi jeg kender nogen (ikke i DK) som gik til en slags af m-terapi, altså bare med en kæreste.
en mand med HIV... og så hans liv er virkelig different nu, efter ca. 6 gange med m. hvis jeg husker godt.. (2uger)! Altså 180 grader. han er en ny menneske.

Altså, jeg vil gerne møde mennesker som har intereser i brug af det som "medicin' / meditation, spritual-rejse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]