Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2015 00:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hej ZzhadowzZ. Kan det ikke tænkes at din "bivirkning" er en slags udvidelse af din følesans? Når jeg spiser svampe kan jeg godt få en fysisk fornemmelse et eller andet sted, som jeg så bare skal acceptere for at komme videre. Måske hvis du glider helt ind i denne stikkende fornemmelse på huden, at den forsvinder, eller bliver din åbning ind til det psykedeliske univers?
Forleden da jeg havde røget noget stærkt skunk, begyndte jeg at se energi-netværk overalt i rummet. Det gik op for mig at jeg også sansede dette net med min hud, idet det ligesom stak i huden, der hvor det rørte mig.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2015 06:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Daw alle.
Jeg samlede forleden min første håndfuld SN - omtrent 40 stk. Ikke store men ganske fine!

De er blevet tørret over radiator, men jeg er bekymret over, at størsteden er blevet helt sorte!

Kan man ødelægge dem i tørringsprocessen, så psylocobinindholdet forsvinder/nedbrydes? Der er ikke hverken mug eller skimmel på dem!

Vh Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2015 08:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Så skal du tørre dem i ovnen ved temperaturer over 100°C. Psilocybin tager ikke skade af at blive tørret over en radiator.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2015 21:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Jeg har forsøgt at læse mig klogere på hallucinogene svampe og vil bl.a gerne vide, om der er forskel på koncentrationen af psilocybin i svampens stængel og hat. Jeg kan ikke finde noget om dette forhold nogen steder. Ofte bliver stængelen blålig ved basen efter nip, men det ved jeg ikke, om man skal lægge så meget i. Hatranden kan jo også til tider virke helt blålig - og har de blålige farver overhovedet noget som helst med de aktive stoffer at gøre??? Anyone?

Pft. Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2015 21:25 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg mener ikke der er forskel. Svampe er ikke ligesom planter. Det er én stor bunke mycelium.
Edit: jeg tog fejl... :)

Citat:
The caps tend to contain more psilocybin and psilocin than stems.

From Morphological and chemical analysis of magic mushrooms in Japan : 

..... The psilocin/psilocybin contents in P. cubensis were in the range of 0.17–0.78%/0.44–1.35% in the cap and 0.09–0.30%/0.05–1.27% in the stem. Hallucinogenic alkaloids (psilocin and psilocybin) have a tendency to be contained in the cap more than the stem. Our results are in agreement with the findings of Wurst et al. [8] who found lower concentrations of psilocybin in the stem than in the cap of the hallucinogenic fungus, Psilocybe bohemica. P. cubensis samples also had a tendency to contain larger amounts of psilocybin than psilocin. This tendency is consistent with results reported by Bigwood and Beug [4]......

When the data from the above study is  proecessed, it shows that in the samples of the above study, the caps were 30% more potent than stems.


Mushrooms though come with caps AND stems thus it would be a complete waste to only use the caps just because they are slightly more potent.


http://www.shroomery.org/8755/Do-caps-or-stems-contain-more-psilocybin-psilocin
http://nic-nac-project.de/~tajkor/27.pdf

Vedrørende den blå farve, der fandt jeg det her:

Citat:
The matter is unclear...
=============================
Q:  There is a persistent rumor in my area about psilocybin mushrooms that says if you get a bag with a lot of blue colored shrooms in it, that means it's more potent. Wouldn't a blue color at best have no effect and at worst be a sign of contamination?

A: The bluing reaction is widely believed to be the result of the presence of psilocin in the mushroom. The bluing is believed to be caused by the oxidization of currently unidentified chemical. Although speculative, the bluing reaction is considered by Paul Stamets to "parallel" the degradation of psilocin. In Psilocybin Mushrooms of the World, Stamets writes: "Apparently, the bluing pigmentation is a result of a phenomenon paralleling the degradation of unstable psilocin (dephosphorylated psilocybin) to presently unknown compounts by enzymes within the mushroom cells." (pg 56). According to this theory, bluing in these species means there is (or was) some psilocin present (don't use that as the only method of identification). Many people theorize that more blue means the mushroom is more potent, but there is no evidence for this that I know of.

In fact, it's possible that the opposite may be true. Jochen Gartz reports that in P. cubenisis, "the spontaneous bluing is a sign of a significant decomposition of the alkaloids".(1) So the blue may be the result of the destruction of psilocin...meaning the more blue a specific mushroom has on it, the less potent that mushroom is.

More likely is that the bluing has little to do with the overall content of psilocin or psilocybin. Several papers address this possibility.(2,3,4) It is known that several mushrooms which do not contain any psilocybin or psilocin, have a bluing reaction. It is also known that some mushrooms that do contain psilocybin and psilocin do not bruise at all.

At this point, the true cause of bluing, and therefore its relationship with the potency of any particular mushroom, is unknown.

The actual bluing reaction doesn't have anything to do with contamination. If one is familiar with the bluing of mushrooms, the natural bluing reaction can generally be differentiated from any mold or mildew which might grow on mushrooms. 
=============================

So, it appears that bluing means psilocin but not bluing
does not necessarily mean no psilocin.  Also, degrees of
bluing are not a good indicator of strength.

Take care,

JD

http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/13537434#13537434

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2015 07:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Pestilence comes to my rescue - once again :-). Tusind tak for svar - lige det, jeg ledte efter!

Go´ weekend derude.

Vh Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2015 12:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 sep 2015 20:27
Indlæg: 5
Davs forum :) Jeg har lurked her i et par måneder og indsamlet så meget viden som jeg kan vedr. SN. Min ven og mig tager i eftermiddag ud og forsøger os i svampefund :) Men der er en ting jeg har undret mig gevaldigt over, og det er indtagelsen. Jeg har læst mig frem til, at man (som førstegangsspiser) bør indtage 0.5-0.75g tørret max eller 7g friske. Jeg har ingen måde at veje svampene, så er der en anden approach jeg kan tage? Spise en svamp først og se hvad der sker? 100 gange tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2015 19:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Først og fremmest pas på jer selv, svampe kan være sindsoprivende oplevelse, specielt hvis man ikke har prøvet dem før. Nu siger du at du har lurked, hvilket kun er godt, men til alle andre som måtte have samme spørgsmål, kan jeg kun anbefale at læse op på set og setting, og om muligt have en tripsitter til stede.

Følgende tekst er i bedste fald upræcis og en lille billig digitalvægt kan anbefales.
Du kan bygge en vægt selv. Her er en lille opskrift. http://www.instructables.com/id/How-to- ... /?ALLSTEPS

Til lodder kan du bruge mønter, dem kan du være ret sikker på har en fast vægt.
På nationalbankens hjemmeside kan du se hvor meget de forskellige mønter vejer. http://www.nationalbanken.dk/da/sedlero ... fault.aspx
Det skulle kunne give et nogenlunde overblik ved friske svampe.

Til mindre lodder kan du prøve at lave et lod af papir.
Tag en stak printerpapir og tæl arkene, vej dem sammen og divider med antal ark. Så du har et gennemsnit.
Et a4 ark er på 210 x 297mm, total 62370mm2.
Regn så ud hvor man mm2 du skal bruge på 0,1g eller den passende mængde.

eks. Et a4 ark i 80g/m2 papir, vil komme til at veje 4,9896g. (80g * 0,06237)
1 mm2 vil så veje 0,00008 (4,9896g/62370mm2)
Og 0,1g vil så kræve 1250mm2.
Kvardratroden af det bliver så ~35mm, som det endelige kvardrat skal være det.

I alle tilfælde held og lykke med det.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015 18:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Hej alle.

Der skal trippes på lørdag, og det er første gang på SN og første gang, vi skal lave te.

Jeg har afvejet en passende mængde tørrede svampe og puttet dem i et kaffefilter. Umiddelbart tænker vi at hælde kogende vand på filteret og lade svampene trække sammen med et par teposer i 10 minutter og så bare drikke teen UDEN at indtage svampene.

Hvad siger I til dén plan? Er det dumt ikke at "spise" svampene sammen med teen? Jeg har læst mig til, at der i svampe er nogen strukturstoffer, som kan give mavekramper - og de aktive, psykedeliske stoffer skulle være opløselige og dermed nemt trække ud i teen, så det er begrundelsen for ikke at spise dem. Hvis vi "presser" kaffefiltret og dermed får alt vandet ud af svampene, inden vi drikker teen, så skulle det vel være fint - eller...?

Vh Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015 20:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Tak for svar!

Jeg tænker, at vi holder os til planen. Hvis de virksomme stoffer trækkes ud ved kogning, så må det være fint :-)

Jeg er FANDERMIG spændt! Jeg har som nævnt ikke prøvet SN før, men vi har haft et par gode og ret milde oplevelser ved at spise 7,5 Hollandia trøfler. Jeg håber, at vi får en oplevelse ligesom på trøfler - bare ét hak mere intenst. Vi er begge indstillede på at "føle" os frem og deler derfor en balje te med kun 1 gram tørrede svampe (35 stk - jeg har talt dem :-)). Det burde ikke slå benene væk under os, tænker jeg. Så kan vi altid opjustére en anden gang.

Vh Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2015 22:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
bobfirkant skrev:
Tak for svar!

Jeg tænker, at vi holder os til planen. Hvis de virksomme stoffer trækkes ud ved kogning, så må det være fint :-)

Jeg er FANDERMIG spændt! Jeg har som nævnt ikke prøvet SN før, men vi har haft et par gode og ret milde oplevelser ved at spise 7,5 Hollandia trøfler. Jeg håber, at vi får en oplevelse ligesom på trøfler - bare ét hak mere intenst. Vi er begge indstillede på at "føle" os frem og deler derfor en balje te med kun 1 gram tørrede svampe (35 stk - jeg har talt dem :-)). Det burde ikke slå benene væk under os, tænker jeg. Så kan vi altid opjustére en anden gang.

Vh Bobfirkant


Jeg tror nu du vil udnytte svampens psilocybin/psilocin indhold langt bedre, hvis du gør som Mr. Gone skrev, og forsigtigt kogte svampene - i det mindste nogle minutter. Så får du det hele ud af svampekødet. Du skal ikke vold-koge dem, kun så de simrer og så lad dem ligge der i 5-10 min.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2015 22:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Hej Bobfirkant. Det er altid godt at prøve sig forsigtigt frem i starten, og langt fra noget alle nybegyndere praktisere. Jeg vil dog sige at 0.5g sn per person er en ret mild dose som på ingen måde vil så benene væk under jer, jeg tvivler på at i vil opleve "et hak mere" på denne dose men det skader aldrig at gå stille frem. Mener bare personligt at der skal lidt større dose til før det giver en oplevelse af hvad stoffet egentligt kan. MEN det er bare min mening og i skal selvfølgelig gøre lige sådan i føler for at gøre det. Ville bare nævne det.
Rigtig god fornøjelse

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2015 08:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Jeg er vist lidt af et "soft head", og målet med denne første gang er for os begge at få en føling med svampene. Vi skal som nævnt ikke have slået benene væk under os, og derfor vælger vi den lave dose. Vi har kendt hinanden i over 30 år og altid været helt enige om vores tilgang til rusmidler. For os er den konservative, eksperimenterende tilgang meget vigtig, og vi har slet ikke travlt.

Når det er sagt, så mindes jeg at have læst rapporter her på sitet, hvor enkelte personer har haft ok "vilde" oplevelser på doser ned til 0,5g.

Tak for inputs, og go´ weekend til Jer alle :-)

Vh Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2015 09:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Så er weekenden overstået, og vores lørdagstrip ligeså. Jeg har skrevet lidt om det her: viewtopic.php?f=54&t=50848

Tak for Jeres hjælp !!!

Vh Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2016 18:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2014 15:57
Indlæg: 24
Jeg vågner op om natten og skal ørle efter hver gang jeg har taget svampe. Er det normalt?

1. gang: Tyggede 30 friske håndplukkede styk godt og grundigt.
Resten lagde jeg på avispapir med en blæser på øverste hylde af mit tøjskab, til de var godt tørre, så kom jeg dem i en glaskrukke med en pakke silica indpakket i toiletpapir.

2. gang: Bryggede te på ~2g, drak den og åd svampene.
3. gang: Bryggede te på ~3g, drak teen og åd halvdelen af svampene før det blev for klamt.

Der har måske været noget jord i, eller er det bare at forvente at man bliver syg?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2016 18:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2014 15:57
Indlæg: 24
Det kan jeg ikke lige huske :) Tror jeg indtog dem sammen med noget mad. Men det er bedst på tom mave, ikke?

Tak for tippet, det prøver jeg.

Kan man skylle svampene for eventuelle jordrester uden at de mister potens / psilocybinen siver ud?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2016 22:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
JegHarSvampe skrev:
Det kan jeg ikke lige huske :) Tror jeg indtog dem sammen med noget mad. Men det er bedst på tom mave, ikke?

Tak for tippet, det prøver jeg.

Kan man skylle svampene for eventuelle jordrester uden at de mister potens / psilocybinen siver ud?

Jeg tror jeg ville nøjes med at børste dem fri for det værste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2016 12:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2016 11:51
Indlæg: 2
Jeg har fundet nogle svampe det ligner lidt høsletsvamp men jeg synes at den er lidt merer mørke brun i det http://i.imgur.com/yzkveAg.jpg
kan nogle naven på dem ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2016 19:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2016 13:14
Indlæg: 11
Hej
Vil enlig bare høre jer om spidsnøjenhat vokser Best i alm muldjord eller om de også kan findes i sandjord
Jeg kan se der er lidt sand i jorden
På Den mark jeg var på i dag
Vi snakker self græsmarker
Har også hørt folk snakke om de ikke er så glade for saltvand
Der er nemlig vand i nærheden af nogle af de marker jeg går på


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2016 20:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
De har det fint nok i nærheden af havet, dog ikke hvor de bliver oversvømmet af saltvand.
Sku ikke mene at "sandet" har nogen betydning.
Dog lidt tidligt du er ude :)

Mvh


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team