Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2016 22:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey psy, en af mine venner er ved og rode med en syntese til p2np efter jeg fortalte ham lidt om proceduren. Men da han ikke er i stand til og skaffe n-butylamin, og syntesen bruger isopropanol som solvent, kan han så gasse methylamin freebase gas gennem isopropanol og bruge dette istedet? :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2016 23:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det skulle jeg mene, ja. Han kan også bare bruge vandigt methylamin, det virker fint, på trods af vandindholdet. 40% opløsning er tilgængeligt kommercielt med de rigtige kontakter.

Men hvis han kan få det opløst i en organisk solvent er det formentlig endnu bedre.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2016 00:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Ja okay, så isopropanol kan godt gasses så methylaminen bliver opløst deri, eller findes der mere velegnede solventer til dette? :)

Så vidt vi har læst, så må der ikke være vand i reaktionen da det giver lavere udbytte. Der bliver dannet 1 mol vand, pr mol benzaldehyd der bruges, og dette opsamles i en Dean-Stark opsamler, under reflux af reaktanterne, og bruges samtidigt som en indikator på hvornår reflux bør afsluttes, så ville det ikke være dumt og bruge vandigt methylamine, eller skal man bare medregne dets vandindhold i opsamleren? :)

Bare lige for at få detaljerne på plads, så har hverken min ven eller jeg nogen planer om at udføre syntesen i praksis, da vi kun prøver og forstå den teoretiske del, da vi begge er meget kemi interesseret :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2016 02:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Hvis din solvent er isopropanol(IPA), virker en dean stark ikke til opsamling af vand, da IPA og vand er blandbare i alle forhold, og derfor ikke adskilles i vandopsamleren. Hvis du ønsker at fjerne vandet fra reaktionen, er du nødt til at bruge en solvent der ikke er blandbar med vand, men som danner en azeotrop med tilstrækkeligt stor andel af vand. Dette kunne f.eks. være toluen.

Det er korrekt at eftersom et af produkterne er vand, vil tilstedeværelsen af vand i teorien forskyde ligevægten hen imod reaktanterne, hvilket vil sige lavere udbytte. Men om det i praksis betyder noget i denne reaktion, stiller jeg mig tvivlende overfor. Jeg har i hvert fald hørt om fine udbytter fra adskillige som ikke gjorde noget for at fjerne vandet.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2016 03:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Min fejl med isopropanolen. Kan godt se nu at det vil give et problem.

Jeg læste lige lidt for langt, for kan se de benytter toluen som solvent i syntesen vi læser på, så vil toluen kunne gasses med methylamin gas og bruges som sub til n-butylamin? :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team