Jeg ville helt ærligt vente et år med at tage MDMA igen. MDMA er nok det stof, jeg ville have allermindst lyst til at misbruge, grundet den gigantiske nedtur man kan få af overforbrug.
Hvad der kan anbefales: ædruelighed i i hvert fald fire måneder, kombineret med (prøv at være så tro som muligt, selvfølgelig gør det ikke det store, hvis du en dag kun sover fx seks timer) ordentlig søvn, ordentlig mad, ordentlig motion og ordentlig socialt samvær.
Søvn: ikke for sent i seng, overvej at installer fx f.lux på din computer. Lær dine søvnrrytmer at kende og respekter dem.
Mad: der er mange, mange posts og information omkring hvilken mad der er god, når man er i 5-htp underskud.
Motion: Et hvert menneske burde have noget motion de dyrker regelmæssigt. Ellers gå et par lange ture om ugen.
Socialt samvær: ... bare ikke noget som handler om at blæse.
Joints er vel fine nok, men ville personligt holde igen med det og alkohol.
Og trådstarter, hvis jeg var dig, ville jeg nok lige revidere denne udtalelse:
Citat:
Jeg har fået øjnene op for det psykedeliske univers og dets magi, og jeg har fået meget respekt for stoffer.
Det er jo ret tydeligt, at du ingen respekt har for dem lige nu - og det synes jeg egentlig er helt fair/giver god mening, hvis man lige er kommet ind i universet.
For det
er fucking spændende, men det kan både bruges som et terapeutisk værktøj, et terapeutisk værktøj og lejlighedsvis lammelse eller misbruges.
Tror de fleste herinde har været igennem en læringskurve, men overvej lige dit forbrug en ekstra gang.
Du vil vel også gerne trippe på dine gamle dage?